MuscleMeat

met riem squaten deadliften?

ghettoboy

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
81kg
Vetpercentage
11%
veel menden zeggen tegen mij dat ze deadliften met een riem en squaten ook.
maar ik doe dat niet is dat nodig bij zwaar gewicht?

ik doe het wel, merk als ik zwaar ga, dat het toch wel fijner voelt voor me rug

Zijn veeeele discussies over gaande.

Ikzelf gebruik nooit een riem, en mocht ik het toch gaan doen dan is het alleen voor de allerzwaarste sets.

Ik gebruik een riem bij squaten voor zwaardere sets, ik neig dan iets meer voorover en met riem is dat minder en kan ik iets meer vanuit benen duwen.

Ik gebruik een riem voor sets vanaf ongeveer 60 à 70% van het topgewicht. Core blijft stabieler en daardoor voelen de oefeningen lekkerder.

ik gebruik bij 3 van de 5 setjes bij squats geen riem, maar laatste twee wel, vind ik toch een iets fijner gevoel voor mij rug

Nodig is een groot woord, maar ik vind het wel prettig om met veel kilo's in mijn handen (of op mijn schouders) mijn buik heel goed schrap tegen iets te kunnen zetten.

Als je richting powerlifting train mag je het gerust doe vanaf 50% van je 1RM. Buiten dat: je hebt een eigen riem, leer het gebruiken: ademhaling. Buikspieren "inzuigen"... stel je voor dat iemand je een boks in je maag gaat geven.

Ik train richting powerlifting maar gebruik mijn riem amper - enkel bij top set squatten op dagen dat ik mij k*t voel.

Ik heb een onderrug van poppenstront en gebruik hem bij deze oefeningen dus vrijwel altijd :o. Vorige week vrijdag met DL door mijn rug gegaan, met een schijtgewicht. Bij BOR gebruik ik hem ook ... al is het maar voor de zekerheid. Kennelijk een slechte onderrug e/o zwakke core :mad:
Liever voorkomen dan genezen, want zit nu al een week aan de spierverslappers en heb geen ijzah meer aangeraakt ... cardio op de hometrainer is het enige ( met ziem tegen het doorzakken ).

Ik zeg dus ... altijd doen!

Laatst bewerkt:
ik train altijd met riem om vergat ik hem laatst met een lullige 100 kilo en me rug is direct er aan.... je kan zonder trainen maar als hij je niet in de weg zit maakt het niet uit toch? beet je xtra zekerheid

• Topic Starter Topic Starter
nou ik heb gehoord dat als je zonder riem traint sterkere onderug krijg.
en het zelfde met bankdrukken ken gasten die drukken bandjes om polsen.
dan ga je pols ondersteunen en dus verzwakken.
zo.n beest bij me gym zei dit hij doet het nooit en lift echt zwaar.
ik weet dat nu veel mensen gaan zeggen is nie zo enzo omdat ze zelf gebruiken.
zelf heb ik het ondervonden met knie ondersteuners

Dus je wist het antwoord al,waarom start je dan een topic :rolleyes:

Geen mensch is hetzelfde :( ... als je een zwakke onderrug hebt, zoals ik bijvoorbeeld, zou ik gewoon geen risico nemen. Dan maar een zwakkere core houden ... beter dan blessures waar je weken mee zoet bent :mad:

Met riem word de onderrug zelfs meer belast dan zonder riem ;)

• Topic Starter Topic Starter
Dus je wist het antwoord al,waarom start je dan een topic :rolleyes:
nou ik wist deels het antwoord maar wou toch weten of veel mensen het doen.
en dat het meer belast geloof ik niet.
omdat je een riempje om je middel heb is het ineenkeer belastender voor je rug jaja en vooral omdat jij het gebruikt?:rolleyes:

nou ik wist deels het antwoord maar wou toch weten of veel mensen het doen.
en dat het meer belast geloof ik niet.
omdat je een riempje om je middel heb is het ineenkeer belastender voor je rug jaja en vooral omdat jij het gebruikt?:rolleyes:

Geloof het of niet..

Gebruik hem alleen voor squatten en deadliften op medium en zware dagen :) (En zware assistance rack pull/power shurgs enz )

Voor powerlifting gebruikt bijna iedereen het, buitenom dat gewoon wat je lekker vind...

Met een riem lift je niet veiliger, maar het geeft je wel de mogelijkheid om meer te liften (dankzij de intra-abdominale druk die je ermee kunt opbouwen enzo). Dus feitelijk gezien is het gevaarlijker om met riem te liften dan zonder (vanwege het feit dat je meer gewicht gebruikt. En al helemaal als het een vals gevoel van veiligheid geeft).

@ Soesoeki: Maar je komt er dan niet op dat je je core eens zou kunnen versterken d.m.v. oefeningen, zodat je in de toekomst niet meer zo makkelijk door je rug gaat i.v.m. constant maar een riem om te doen? Op deze manier ga je niks oplossen namelijk, zoals je zelf al - pijnlijk - achter bent gekomen, neem ik aan.

Is nie zo.

Draag een riem anders eindig je net als mij :p
=> Onderrug f*cked

Terug
Naar boven