MuscleMeat

met riem squaten deadliften?

@ Soesoeki: Maar je komt er dan niet op dat je je core eens zou kunnen versterken d.m.v. oefeningen, zodat je in de toekomst niet meer zo makkelijk door je rug gaat i.v.m. constant maar een riem om te doen? Op deze manier ga je niks oplossen namelijk, zoals je zelf al - pijnlijk - achter bent gekomen, neem ik aan.

Zelfs met simpele oefeningen als cable curls, staande curls etc ... voel ik mijn onderrug al. Waarschijnlijk is dit ook omdat ik hem te hol trek, maar dat ik een zwakke en zeer kwetsbare onderrug heb blijkt al uit het feit dat ik zelfs bij langer zitten al last krijg. Laat ik nou net een zittend beroep hebben:mad: En ja ... ik weet dat er oefeningen voor zijn, maar durf hier gewoon toe te geven dat ik die simpelweg niet aandurft:o Nee ... mij zul je geen goodmorning zien doen bijvoorbeeld:eek:

---------- Post toegevoegd Fri 19 Aug 2011 om 23:19 ----------

Met riem word de onderrug zelfs meer belast dan zonder riem ;)

Ik ben onwijs benieuwd naar de uitleg hierachter ??? Tell me please :)

Exactly. :p
Was ik vergeten toe te voegen btw, riem hoeft niet als je je techniek goed doet, zou het als noob wel aanraden :p
Had het beter ook gedaan :p
ik zou het als noob eerder aanraden om goed naar filmpjes te kijken, licht te beginnen en techniek te perfectioneren. Dan heb je geen riem nodig.
Als je core sterk genoeg is heb je volgens mij geen riem nodig. Ik dacht ook altijd dat je rug meer belast wordt zonder riem dan met omdat de riem net de belasting van je rug wegneemt.
Natuurlijk kan je er soms niet van onderuit dat als je een 1RM wilt proberen dat dit met riem net iets gemakkelijker gaat, maar ik ga het zolang mogelijk uitstellen. Squat nu 127,5kg (niet 1RM) en heb nog nooit een riem gebruikt.

Zelfs met simpele oefeningen als cable curls, staande curls etc ... voel ik mijn onderrug al. Waarschijnlijk is dit ook omdat ik hem te hol trek, maar dat ik een zwakke en zeer kwetsbare onderrug heb blijkt al uit het feit dat ik zelfs bij langer zitten al last krijg. Laat ik nou net een zittend beroep hebben:mad: En ja ... ik weet dat er oefeningen voor zijn, maar durf hier gewoon toe te geven dat ik die simpelweg niet aandurft:o Nee ... mij zul je geen goodmorning zien doen bijvoorbeeld:eek:
train je core gewoon. Ik had ook een zwakke rug tot ik begon te deadliften en squaten, heb nu van niets nog last!

Terug
Naar boven