AndroidHealthClinic

Sticky Metal Topic

In december komt terror weer naar nederland :)

Potverdomme ****ing balen machine head komt in zwolle maar alle kaartjes zijn al weg, behalve dan bij van die naaiorganisaties maar ik sterf nog liever aan terminale down dan dat ik dat doe.
Echt k*t, ik heb ooit een kaartje voor fields of rock gekocht speciaal voor hun alleen toen was de tourbus stuk en kwamen ze niet :(

https://www.youtube.com/watch?v=Nms2Z6eCG9g#t=88

Bijzonder goed die vocals van Suicide Silence

---------- Toegevoegd om 11:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:51 ----------

In december komt terror weer naar nederland :)

Potverdomme ****ing balen machine head komt in zwolle maar alle kaartjes zijn al weg, behalve dan bij van die naaiorganisaties maar ik sterf nog liever aan terminale down dan dat ik dat doe.
Echt k*t, ik heb ooit een kaartje voor fields of rock gekocht speciaal voor hun alleen toen was de tourbus stuk en kwamen ze niet :(

In november ook met Never Say Die, vraag me echt wie deze tijden verzint: https://www.facebook.com/events/312818405534405/?fref=ts

woensdag naar slapshot toe, kijken of het wat is :)

• Like
Waarderingen: mat
"het grote metaltopic" en het enige wat ik hier voorbij zie komen zijn van die dertien in een dozijn deathcorebandjes, echt zo'n genre waar je over twee jaar niets meer van gaat horen.

Enige wat me stoort aan de metalscene zijn de "die-hards" die constant moeten verkondigen hoe hardcore ze zijn, welke bands je wel en niet mag luisteren en die hun neus optrekken voor groepen die volgens hen te mainstream of commercieel zijn...

Was 10 jaar geleden zo en merk dat het nog steeds zo in elkaar zit. Fak dat.

Enige wat me stoort aan de metalscene zijn de "die-hards" die constant moeten verkondigen hoe hardcore ze zijn, welke bands je wel en niet mag luisteren en die hun neus optrekken voor groepen die volgens hen te mainstream of commercieel zijn...

gaat hem toch niet om de mainstreamheid (het blijft extreme muziek), maar om de kwaliteit en de complexiteit ervan, en je kan niet ontkennen dat al die deathcorebandjes volgens eenzelfde generieke formule werken (slappe, versimpelde aftreksels van bands als suffocation+die belachelijke breakdowns tussendoor). dan kan je beter voor de originelen gaan, maar dat zal wel niet "cool" genoeg zijn omdat die bands zich niet hullen in thuglife kledij.

gaat hem toch niet om de mainstreamheid (het blijft extreme muziek), maar om de kwaliteit en de complexiteit ervan, en je kan niet ontkennen dat al die deathcorebandjes volgens eenzelfde generieke formule werken (slappe, versimpelde aftreksels van bands als suffocation+die belachelijke breakdowns tussendoor). dan kan je beter voor de originelen gaan, maar dat zal wel niet "cool" genoeg zijn omdat die bands zich niet hullen in thuglife kledij.
Tuurlijk hebben de meeste van die bands dezelfde opbouw, ga ik niet ontkennen. Meestal kan je perfect voorspellen wanneer de breakdown of een tempowissel komt als je een nummer voor het eerst hoort. Vraag me gewoon af wat dat allemaal uitmaakt en waarom daarover telkens opnieuw een hoop gezeik moet komen. Smaken verschillen en als ik zo'n prefab bandje graag hoor, luister ik daar gewoon naar zonder te denken 'oh nee, dit is echt niet complex genoeg'.

Als Bring me the Horizon of Parkway Drive me liggen, heb ik er geen nood aan om een hele uiteenzetting te horen over hoe fout dat wel niet is. Net zoals ik het vrij kinderachtig vind hoe mensen in dit topic per sé moeten posten dat ze '/out' zijn omdat enkele van die groepen voorbijkomen. Please, stel je niet aan en post dan wat jij wel goed vindt :rolleyes:

Was trouwens niet op jou persoonlijk gericht, dacht er gewoon weer aan door je post ;)

Idd net als dikke metallica fans met een vaal metallica shirtje op een festival die elke band afkraken omdat het geen metallica is.

Of Volbeat fans die beweren dat Volbeat het nieuwe metallica is.
Heb ik echt serieus verschillende mensen reeds horen zeggen.

Iets hoeft niet complex te zijn om goed te klinken imo. Maar generiek deathcore nummer #23423 heb ik idd ook geen behoefte aan.

Metalcore is voor kinderen. Is niet erg want men gaat niet van licht alternatieve muziek naar funeral doom ofzo. Daar zitten nog 10-100 bands tussen. Als je smaak zich op een gegeven moment maar uitbreidt/ontwikkelt..

Mijn voorkeur verandert op m'n 33e ook steeds volop. Heeft onze Nyro hier in ieder geval al jaren geen last van en dan ga je vermoeden dat het niet gaat om de muziek maar puur "kijk mij stoer ik luister naar zware muziek en heb tattoo's" net zoals meer dan de helft van wat er staat op een gemiddeld festival trouwens. (Bij grote festivals worden vaak ook popiejopie bands tegen een kwaliteitsband gezet. Kwaliteitsband vrijwel altijd op een klein zijpodiumpje ergens.. :roflol: ) Groot deel van de samenleving bestaat nu eenmaal uit zulke mensen.

• Like
Waarderingen: mat
Metalcore is voor kinderen. Is niet erg want men gaat niet van licht alternatieve muziek naar funeral doom ofzo. Daar zitten nog 10-100 bands tussen. Als je smaak zich op een gegeven moment maar uitbreidt/ontwikkelt..

Mijn voorkeur verandert op m'n 33e ook steeds volop. Heeft onze Nyro hier in ieder geval al jaren geen last van en dan ga je vermoeden dat het niet gaat om de muziek maar puur "kijk mij stoer ik luister naar zware muziek en heb tattoo's" net zoals meer dan de helft van wat er staat op een gemiddeld festival trouwens. (Bij grote festivals worden vaak ook popiejopie bands tegen een kwaliteitsband gezet. Kwaliteitsband vrijwel altijd op een klein zijpodiumpje ergens.. :roflol: ) Groot deel van de samenleving bestaat nu eenmaal uit zulke mensen.

Snap ik maar niet iedereen hoeft toch per se maar dieper en dieper de alternatievere/hardere metal in te progressen. Je kan prima ergens halverweg blijven hangen. Volgens algemene standaarden luister ik echt super harde muziek maar als je op een powerlifting forum vraagt waar meer mensen luisteren naar the berzerker oid dan vind ik dat weer niet mooi.

In de afgelopen jaren is mijn smaak wat betreft metal niet heel erg veranderd, ben wel meer andere muzieksoorten goed gaan vinden.

Zwaarder hoeft het zeker niet maar specifiek metalcore is in alle opzichten flinterdun en heeft muzikaal gezien vrijwel niets te bieden in een wereld van de meest prachtige muziek (niet alleen metal zoals je zelf ook al aangeeft. Luister zelf trouwens ook volop naar klassieke muziek en wat vage elektronische muziek gaat er ook best in.) allemaal te vinden met internet nu en dus kom je dan al snel ergens anders uit. Tenzij het je sowieso niet om de muziek te doen is en dat is natuurlijk ook prima.. Maar of het dan nog wat met metal te maken heeft?
Misschien biedt een apart "core" topicje uitkomst.

Een wijs man zei ooit eens, over smaak valt niet te twisten.

Niet dat ik me aangesproken voel oid.

Terug
Naar boven