MuscleMeat

Sticky Metal Topic

Het downloaden is voor veel metal bands juist goed. Er zijn erg veel underground bands die bekendheid krijgen via het internet. Bands maken toch de meeste winst op concert kaartjes, dus die koop ik ook. Ik kan toch niet van elke vette band een cd kopen. Ik heb zojuist via een internet een erg vette band gevonden genaamd : Thick As Blood, deze band had ik zonder internet echt niet ontdekt.

ja dat vind ik ook maar toch verkoop ik graag een cd hier en daar hoor :p

attn mongsky:
strakke show zaterdag :D

Bands die winst maken op concertkaartjes? haha
Zal ik je zeggen dat een metalband of een underground metalband praktisch niet verdiend aan zijn muziek! De enige die winst maakt op de kaartjes is de organisator die de band moet betalen om te komen spelen, die band houdt dan ook niet veel meer over van dat som geld want ze moeten bvb massas en massas geld gaan spenderen om op tour te gaan.

Laten we stellen dat ongeveer Morbid Angel, Cannibal Corpse enzo van hun muziek nog redelijk kunnen leven met dit fulltime te doen mss, maar tzal niet veel zijn. Suffocation vroeg ooit 3000 euro om in de Frontline te Gent te spelen, een bom geld maar ze moeten van ver komen, ze moeten hun vliegtuig betalen, hotel mss, de rest van hun tour afbetalen want ze gaan van ver echt niet voor 1 kleine show effe naar België bvb komen.

En een gewone band, underground metal en die bvb bij Sabam aangesloten is, kan op een cd, ongeveer een 3 a 4% winnen op heel zijn cd-prijs!

Heb hierover laatst nog een workshop gekregen in Brugge, met mensen van Stu-Bru en dergelijke.
Geen winst maar ze verdienen er meer mee dan met cd's. en ik wist niet hoe ik het anders moest noemen? jij een beter woord dan? Ze maken toch geen verlies of wel dan, en dan bedoel ik op de bands die gewoon heel veel touren maar toch redelijk underground zijn.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Mja ik heb altijd nog het grote plan een keer alle cd's te kopen die ik echt vet vind wanneer ik er de cash voor heb. Zoals het er nu voor staat zijn er gewoon veel een veels te veel cd's die ik tof vind, dat het sowieso geen beginnen aan is om ook maar de helft van die platen te kopen.

Daarbij komt dat ik cd's simpelweg niet gebruik. Ik luister muziek vanaf de computer (die zit aangesloten op mijn stereo), in mijn autoradio (mp3 cd's want daar past 10x zo veel op) of op mijn mp3 speler. De laatste cd's die ik gekocht heb zijn regelrecht mijn CD rek in gevlogen en daarna er eigenlijk nooit meer uit gekomen.

Ik beschouw mezelf als behoorlijk muziekliefhebber, maar heb slechts iets van 75 orginele cd's. En die heb ik ook bijna allemaal gekocht voor de hele internet shit op gang kwam. Mja, het is niet echt tof van me, maar wel zo makkelijk. Ik heb alles perfect op mijn schijf georganiseerd, geen gezeik met krassen, geen gesleep met cd's, alles makkelijk toegankelijk. Nadeel is dat je niet de toffe hoesjes hebt enzo, dat is idd jammer.

Ik vind het toch altijd beetje lastige discussie. Kijk wat WWE zegt vind ik ook wel beetje, 75% van de bands zou ik misschien niet luisteren zonder internet en zouden sowieso nooit aan me verdient hebben. Nu wel, want ik bezoek hun showtjes (ook al verdienen ze er dan weinig aan). Sowieso vind ik de prijzen van cd's gewoon aan de hoge kant, zeker als je ziet hoe groot de lading troep is die op de markt gebracht wordt (hier zit dan misschien wel weer een link aan het downen en bands die graag willen verdienen en commercieel uitbuitbare bagger gaan maken). Een band kan hier natuurlijk zelf niet zo veel aan doen, maar toch is het.

Wat ik me kan voorstellen is dat vooral de hitartiestjes en eendagsvliegen lopen te mekkeren dat ze nog meer moeten verdienen dan ze al doen. Stelletje geldwolven. Het metalpubliek zoals ik ze ken is er juist op gebrand om cd's te kopen.

En waarom zou je naar de winkel gaan om te luisteren als het niet nodig is? Eerst downloaden en dan bestellen per postorder. Ik ontdek sinds internet bandjes waar ik anders nog nooit van gehoord zou hebben. En ja, ik download ook als de pest omdat ik gewoon geen geld heb alle cd's te kopen die ik wil hebben. Maar als ik iets echt de moeite waard vind koop ik het alsnog wel. Ik zou liegen als ik zeg dat het direct is om een band te ondersteunen. Het gaat mij dan vooral om de kwaliteit. Er zijn namelijk mensen die wel het verschil horen tussen cd kwaliteit en duizend keer opnieuw gedownloade gare mp3tjes. En het hoesje is natuurlijk ook leuk, voor de hep dus:p

ja dat vind ik ook maar toch verkoop ik graag een cd hier en daar hoor :p

attn mongsky:
strakke show zaterdag :D

Ow nice! Thx om te komen, wist niet dat je aanwezig ging zijn? Mss moest je es goeiendag komen zeggen want ik weet totaal niet hoe je eruit ziet ze.

Was wel een goeie show nog ja, heb me geamuseerd. Omerta was ook wel goed, de zanger met de tattoes is namelijk m'n neef.

Alhoewel, zou het kunnen zijn dat jij Bram bent van Fatal Recoil???

En ja idd het gaat er een beetje aan toe zoals ik gezegd heb. Ik denk dat heel veel mensen wel Aborted kent. Dit is al een band die al wat langer meegaat en al behoorlijk bekend is, en toch hebben die nu nog maar een nul-operatie met het verkopen van merch en touren. Want ze moeten infeite uit eigen zakken soms geld gaan investeren om te kunnen touren of geld halen uit de verkoop van merch enz...

Meesta bands scheuren dus hun broer eraan.
Wij met Invictrius vragen bvb 125 euro per show, soms wordt er wel eens een mauw aangepast om dit naar 60 euro te brengen. bvb afgelopen zaterdag in de Vortn Vis. Als we dus een 20 euro verdienen van die 60 zonder dat we een cammionette huren dan is het veel.

Nuja daar doen we het ook niet voor he, het is leuk als je wat meer verdiend om dan wat meer naar de fans te kunnen doen qua releases en merch en buttons enzo. We doen het nog altijd voor de fun en voor de muziek he!

Ow nice! Thx om te komen, wist niet dat je aanwezig ging zijn? Mss moest je es goeiendag komen zeggen want ik weet totaal niet hoe je eruit ziet ze.

Was wel een goeie show nog ja, heb me geamuseerd. Omerta was ook wel goed, de zanger met de tattoes is namelijk m'n neef.

Alhoewel, zou het kunnen zijn dat jij Bram bent van Fatal Recoil???

En ja idd het gaat er een beetje aan toe zoals ik gezegd heb. Ik denk dat heel veel mensen wel Aborted kent. Dit is al een band die al wat langer meegaat en al behoorlijk bekend is, en toch hebben die nu nog maar een nul-operatie met het verkopen van merch en touren. Want ze moeten infeite uit eigen zakken soms geld gaan investeren om te kunnen touren of geld halen uit de verkoop van merch enz...

Meesta bands scheuren dus hun broer eraan.
Wij met Invictrius vragen bvb 125 euro per show, soms wordt er wel eens een mauw aangepast om dit naar 60 euro te brengen. bvb afgelopen zaterdag in de Vortn Vis. Als we dus een 20 euro verdienen van die 60 zonder dat we een cammionette huren dan is het veel.

Nuja daar doen we het ook niet voor he, het is leuk als je wat meer verdiend om dan wat meer naar de fans te kunnen doen qua releases en merch en buttons enzo. We doen het nog altijd voor de fun en voor de muziek he!

Vergeet niet dat (veel) mensen Aborted leren kennen dankzij het internet.

ik denk nie dat iemand ooit status van aborted zal bereiken, al weet je nie wie op dit board zit é :) Kweet niet hoe t ze financieel staat, maar kdenk niet dat ze n 0-operatie doen. Een tour in Amerika mss(en dan nog) maar als ze hier spelen hebben ze dr wel iets aan.

Ik denk dat veel bands gekend worden door t touren.

Wie kent Goryptic? Ze zijn van 2003 bezig, ze hebben al enkele leuke tours en zijn toch wel al gekend.

Whahaha, metal is vet!

Net als het feit dat ik terwijl ik deze post typ een fijne blowjob krijg! (which rocks!)

p.s. De CD van Solarisis (mijn ex-band) genaamd 'Of Plague Proportions' zal zeer binnenkort postuum worden uitgebracht en vrij downloadbaar zijn!

ohw ja: bier is fijn!

I'll keep you posted :D

ik denk nie dat iemand ooit status van aborted zal bereiken, al weet je nie wie op dit board zit é :) Kweet niet hoe t ze financieel staat, maar kdenk niet dat ze n 0-operatie doen. Een tour in Amerika mss(en dan nog) maar als ze hier spelen hebben ze dr wel iets aan.

Ik denk dat veel bands gekend worden door t touren.

Wie kent Goryptic? Ze zijn van 2003 bezig, ze hebben al enkele leuke tours en zijn toch wel al gekend.

Ik ken goryptic niet:p

dat zal de 50.000 mensen die hun profile al gezien hebben een worst wezen, en hen ook als ze met volgende bands moeten spelen; Benediction, Vader, Sickbag and more.. Gorgasm(de band wijsneuzen:p), Dying Fetus, Immolation and more

Tuurlijk ken ik Goryptic, ik had ze eens bijna gezien in Hof Ter Loo, maar was te laat, was toen met Kataklysm enzo.

Aborted zit idd nog maar op een nul operatie wanneer ze in buiteland gaan touren, heb ik zelf in een interview van hen gelezen. Dat ze dus nogal altijd op hun niveau nog moeten geld inbrengen om hun dromen waar te maken.

Gorgasm is idd ook een major brutal kickass band :d, heb een cd van hen, en die blaast echt veel weg.

hoe t*ring hard is DOWN, de band van Phil Anselmo!?!? (ex-Pantera) Check het album Nola, wat bruut!

Whahaha, metal is vet!

Net als het feit dat ik terwijl ik deze post typ een fijne blowjob krijg! (which rocks!)

p.s. De CD van Solarisis (mijn ex-band) genaamd 'Of Plague Proportions' zal zeer binnenkort postuum worden uitgebracht en vrij downloadbaar zijn!

ohw ja: bier is fijn!

I'll keep you posted :D
Held :roflol:
hoe t*ring hard is DOWN, de band van Phil Anselmo!?!? (ex-Pantera) Check het album Nola, wat bruut!
Super idd :D

Nieuwe Exodus voor de liefhebber:

Board Message

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Bitrate: VBR
Size: 90mb

Tracklisting:
1. A Call To Arms 01:33
2. Riot Act 03:37
3. Funeral Hymn 08:37
4. Children Of A Worthless God 08:24
5. As It Was, As It Soon Shall Be 05:15
6. The Atrocity Exhibition 10:33
7. Iconoclasm 07:54
8. The Garden Of Bleeding 05:49
9. Bedlam 123 07:59

Total playing time: 59:41

thanks Rob G :D

Nieuwe Exodus voor de liefhebber:

Board Message

http://www.imagehosting.com/out.php/t1262482_166524.jpg

Bitrate: VBR
Size: 90mb

Tracklisting:
1. A Call To Arms 01:33
2. Riot Act 03:37
3. Funeral Hymn 08:37
4. Children Of A Worthless God 08:24
5. As It Was, As It Soon Shall Be 05:15
6. The Atrocity Exhibition 10:33
7. Iconoclasm 07:54
8. The Garden Of Bleeding 05:49
9. Bedlam 123 07:59

Total playing time: 59:41

ga ik zeker proberen!

@mongsky: ja ik ben bram van fatal recoil :D

Sow dit weekendje met Ramonovietsj en wat andere knapen naar Ninjafest geweest in London. Was erg vet, veel bier en hier en daar nog een bandje checken haha. Hier een filmpje van Six Ft. Ditch!

vette hardcore dancing in je video:D:D

Terug
Naar boven