Fitness Seller

Sticky Metal Topic

Ja en waarschijnlijk zullen er nu een aantal 'true' metal liefhebbers komen die het commercieel, overgeproduceerd en inspiratieloos vinden. ****'em, deze cd is gewoon bruut :)

Vind 'm eerlijk gezegd ook wat te gepolijst maar Ringworm is absoluut een blijvertje!

Hier nog mensen die zelf gitaar spelen?

Ik wil eigenlijk gaan beginnen maar twijfel nog tussen bas of normaal elektrisch gitaar. Dat geluid van een bas gitaar is namelijk zo ****ing stoer :cool:

daar was es n algemeen gitaartoppic voor dacht ik.

• Topic Starter Topic Starter
Klinkt als P.O.D., ken het nummer niet.

Ik wil eigenlijk gaan beginnen maar twijfel nog tussen bas of normaal elektrisch gitaar. Dat geluid van een bas gitaar is namelijk zo ****ing stoer :cool:

gewoon beginnen. niet gelijk het duurste kopen, gewoon baic gear of lenen/huren, bij vrienden wat lesjes volgen. Je komt er snel genoeg achter wat bij je past door het gewoon te doen. Je krijgt vanzelf het wow gevoel bij een van de twee, of misschien wel allebei.

ik speel trouwens bas, maar dat wisten jullie inmiddels wel. Goeie bas klinkt idd moddervet en doet in geen enkel opzicht onder voor gitaar. De mogelijkheden bij beide instrumenten zijn oneindig, als je je er een beetje in verdiept;)

gewoon beginnen. niet gelijk het duurste kopen, gewoon baic gear of lenen/huren, bij vrienden wat lesjes volgen. Je komt er snel genoeg achter wat bij je past door het gewoon te doen. Je krijgt vanzelf het wow gevoel bij een van de twee, of misschien wel allebei.

ik speel trouwens bas, maar dat wisten jullie inmiddels wel. Goeie bas klinkt idd moddervet en doet in geen enkel opzicht onder voor gitaar. De mogelijkheden bij beide instrumenten zijn oneindig, als je je er een beetje in verdiept;)
Klopt :D Ga binnenkort samen met iemand een basgitaar uitzoeken.

Ben begonnen met bas, maar later overgestapt op gitaar. Alleen bij opnames in de studio speel ik nog bas...

Vind gitaar iets leuker dan bas. Maar da's persoonlijk natuurlijk :D

Klopt :D Ga binnenkort samen met iemand een basgitaar uitzoeken.

Join the club:thumbs:

Je komt er snel genoeg achter. Als je het ding in je klauwen hebt en bijna klaarkomt van het getril van het instrument en gedreun uit je speaker dan weet je dat het goed zit:heart:

Ga wel voor iets degelijks, hoeft niet eens heel duur te zijn maar ga beslist niet voor de allergoedkoopste of voor een of ander flutmerk a la collins, stagg etc etc. De kloontjes van de bekende merken zijn vaak nog wel redelijk ok trouwens. Om te kunnen bepalen welk instrument bij jou past is het wel handig als je al een tijdje speelt. Instrumenten met puntige vreemde vormen zien er misschien grappig uit, maar zijn behalve kwetsbaar erg onpraktisch als je verschillende technieken wil proberen en met zittend spelen. Das leuk voor gevorderde mensen om op het podium mee te lopen showen. Altijd controleren op dead spots, rechte hals, storing electronica en tuners stevig genoeg. Veel plezier:D

Heb onderhand veel pagina's doorgespit en LimeWire gebruikt, maar vind niet echt veel wat in mijn straatje past.

Heeft iemand nog wat namen van goeie bands die aan de volgende eisen voldoen?

- geen grunt
- dus geen speed of death metal

voor de rest ben ik niet zo veeleisend :P beetje genre richting stone sour, down etc.

Heb onderhand veel pagina's doorgespit en LimeWire gebruikt, maar vind niet echt veel wat in mijn straatje past.

Heeft iemand nog wat namen van goeie bands die aan de volgende eisen voldoen?

- geen grunt
- dus geen speed of death metal

voor de rest ben ik niet zo veeleisend :P beetje genre richting stone sour, down etc.

Je kan Crowbar proberen. Erg sompig, geen grunt, wel geschreeuw :cool:

En wat meer richting rock: Corrosion Of Conformity

Oh en een absolute aanrader: Acid Bath! :D

Laatst bewerkt:
RIP DECAPITATED

En dan wel letterlijk RIP want toen ze op tour waren met Cryonics in Rusland hebben ze een accident gehad met de bus. De zanger en drummer van Decapitated waren zwaargewond aan het hoofd en moesten per spoed onmiddellijk 550 km verder naar een ziekenhuis gevoerd worden.

De zanger heeft zware hoofdwonden maar toonde al tekens van beterschap; de drummer daarintegen heeft geen geluk en is overleden.

Zware slag voor de band en familie enz.
Jammer want dit was een vette band!

Zo heb de afgelopen 2 dagen flink gezocht en heb een volle cd met mp3'tjes kunnen branden met muziek van de volgende bands :thumbs: ;

- Adema ;)
- Breaking Benjamin
- Corrosion of Confirmity
- Crowbar
- Damageplan
- Down
- Fear Factory
- Killswitch Engage
- Machine Head
- Superjoint Ritual

* Van Down 2 albums, de suffe nummers eruit geknikkerd
* Van de andere heb ik gewoon wat nummers aangeklikt bij LimeWire, de poep eruit gehaald en de goeie shit eruit gehouden :D Kan zo nog een data cd vullen met de rest dat ik nog niet van hun heb gevonden :P

Word weer flink beuken bij mn trainingen :hedbang:

Je mist Pantera nog, M@rsel (min of meer voorloper van Damageplan)
Wellicht dat Meshuggah je ook wel kan bekoren, maar dat is wel iets uit de richting. Beuken doet het, de eerste paar cd's zijn nog redelijk toegankelijk.
Susperia misschien?

RIP @ de drummer van decapitated. Wat een vette muziek hebben die lui gemaakt. Niet helemaal mijn ding, maar spheres of madness... Heerlijk droog en hard. tadam tadam tadatadam :rocker:

BuilderB:P Pantera, Godsmack, Disturbed en Soulfy had ik al en zijn ook goed te doen! Ga ff op zoek naar Meshuggah en Susperia.

Andere suggesties zijn ook hartelijk welkom, heb hooguit 37 karmapunten te geven :P

BuilderB:P Pantera, Godsmack, Disturbed en Soulfy had ik al en zijn ook goed te doen! Ga ff op zoek naar Meshuggah en Susperia.

Andere suggesties zijn ook hartelijk welkom, heb hooguit 37 karmapunten te geven :P

System of a down?
Maar dan wel de eerdere albums:
System of a down, Toxicity en Steal this album.
Daarna ging het erg bergafwaarts met deze band...
Maar de bovengenoemde cds van hen vind je misichien leuk.

Susperia moet je inderdaad even downloaden, wat een super band is dat :bow:

Terug
Naar boven