MuscleMeat

Methyl-tren / Tren sides: Spierspasmen en -krampen

Meh stunna, k ben je b*ch niet :(

Dit verklaard veel, ik had het verband tussen spiertrekkingen en kramp ook meer bij kalium dan MT gezocht. Niet gedacht aan dat dit wel eens door MT zelf veroorzaakt kan worden. Kalium extra nemen hielp ook niet eigenlijk. Magnesium had wel een effect dat het minder werd bij mij.

2x MT gebruikt en idd ik had er ook veel last van. Iemand die kan verklaren hoe dit precies werkt, wat doet een extreme androgeen met een spier dat dit kramp en spiertrekkingen kan veroorzaken?

• Topic Starter Topic Starter
Geen idee hoe het precies komt (electrolyten enzo :p) maar ik kan melden: zit nu 8 dagen na men laatste MT inject en heb het nog maar lichtjes, merk dat de krampen sinds maandag elke dag precies een beetje minder worden.

Zou dit dan komen doordat de MT langzaam uit men bloed geraakt of zou dit als gevolg geven dat mijn electrolyten huishouding weer in orde komt? Juist door het verdwijnen van de MT.

@Botjebuilder91: Had hij je toen iets voorgeschreven hiervoor of moest je het gewoon over laten gaan?
@Panda11: Dat komt mij z bekend voor he :p ga je een wandeling maken met collega's of loop je op een meeting rond moet je om de x aantal meter even ergens gaan stil staan en doen alsof het kraampje oid je interesseerd haha :P
@Rupertdb: ook heel leuk tijdens het squatten :)

Kreeg niks voorgeschreven na 2 weken was het weg.. het verminderde geleidelijk aan

Uit wiki:
MR is expressed in many tissues, such as the kidney, colon, heart, central nervous system (hippocampus), brown adipose tissue and sweat glands. In epithelial tissues, its activation leads to the expression of proteins regulating ionic and water transports (mainly the epithelial sodium channel or ENaC, Na+/K+ pump, serum and glucocorticoid induced kinase or SGK1) resulting in the reabsoprtion of sodium, and as a consequence an increase in extracellular volume, increase in blood pressure, and an excretion of potassium to maintain a normal salt concentration in the body.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mineralocorticoid_receptor

Dit materiaal is lastig voor me om te begrijpen maar als ik dus zoek op de functie van de MR receptor, is er nu uitscheiding van kalium door activatie van deze receptor of juist opname. Ik probeer de kramp te begrijpen. Zou je de publicatie van je link in iets makkelijkere taal kunnen uitleggen?

Uit wiki:

http://en.wikipedia.org/wiki/Mineralocorticoid_receptor

Dit materiaal is lastig voor me om te begrijpen maar als ik dus zoek op de functie van de MR receptor, is er nu uitscheiding van kalium door activatie van deze receptor of juist opname. Ik probeer de kramp te begrijpen. Zou je de publicatie van je link in iets makkelijkere taal kunnen uitleggen?

Uitscheiding. Vandaar dat antagonisten zoals methyltren dus het omgekeerde effect hebben, uitscheiden van natrium en reabsorptie of sparen van kalium. daarom vallen de MR antagonisten spironolactone (tevens AR antagonist, dus opgelet) en eplenorone onder de "kaliumsparende" diuretica. Zelfde geld voor alles wat upstream de release van aldosterone, de primaire endogene agonist van MR, voorkomt zoals ACE remmers en ATR1 blokkers. Al deze producten leiden over tijd tot een toestand van lichte hyperkalemie.

kuit krampen not to bear with (trainen praktisch onmogelijk).., hams, quads, onderrug, krampen in keel en kaak tijdens geeuwen of random, en ook die buikkramp, ik dacht dat ik organische problemen kreeg en heb dit laten nachecken, niets te vinden, was & is dus wel degelijk ook krampen, enorm vervelend! Lopen als cardio is uitgesloten, krampen zijn te heftig (kuiten en onderrug verschrikkelijk). Ik kreeg hier last van na een tren a cycle van 300 ew.. ook na de cycle nog weken last van gehad, nu nog steeds last van kuiten onderrug en bovenbenen, maar is al veel verbeterd, neem magnesium en calcium supplementen, en sinds kort ook Taurine, zal ook es de zoutinname verhogen

Zo ben ik blij dat ik dat niet had.

Zat op 700mg tren ace en nam de laatste 10 dagen er ook nog eens 4mg methytren tabs bij. Nergens kramp gehad.

kuit krampen not to bear with (trainen praktisch onmogelijk).., hams, quads, onderrug, krampen in keel en kaak tijdens geeuwen of random, en ook die buikkramp, ik dacht dat ik organische problemen kreeg en heb dit laten nachecken, niets te vinden, was & is dus wel degelijk ook krampen, enorm vervelend! Lopen als cardio is uitgesloten, krampen zijn te heftig (kuiten en onderrug verschrikkelijk). Ik kreeg hier last van na een tren a cycle van 300 ew.. ook na de cycle nog weken last van gehad, nu nog steeds last van kuiten onderrug en bovenbenen, maar is al veel verbeterd, neem magnesium en calcium supplementen, en sinds kort ook Taurine, zal ook es de zoutinname verhogen

De kaak krampen zijn idd verschrikkelijk haha :D Krampen zijn tevens mijn enigste side op tren, wat soms toch voor vervelende situaties zorgt.

Uitscheiding. Vandaar dat antagonisten zoals methyltren dus het omgekeerde effect hebben, uitscheiden van natrium en reabsorptie of sparen van kalium. daarom vallen de MR antagonisten spironolactone (tevens AR antagonist, dus opgelet) en eplenorone onder de "kaliumsparende" diuretica. Zelfde geld voor alles wat upstream de release van aldosterone, de primaire endogene agonist van MR, voorkomt zoals ACE remmers en ATR1 blokkers. Al deze producten leiden over tijd tot een toestand van lichte hyperkalemie.

Dom redeneer ik vanuit agonistische werking terwijl er antagonist staat. :rolleyes: Ik snap het weer. Thnx
[/QUOTE]

Heb een vraag mbt methyl-tren, en vond het niet nodig om er een nieuw topic van te maken.

Ik heb wat MT ontvangen maar inject was niet op voorraad dus heb nu tabs gekregen, zit daar verschil in qua effecten op gains en/of gezondheid? Kun je doseringen hetzelfde houden?

Heb een vraag mbt methyl-tren, en vond het niet nodig om er een nieuw topic van te maken.

Ik heb wat MT ontvangen maar inject was niet op voorraad dus heb nu tabs gekregen, zit daar verschil in qua effecten op gains en/of gezondheid? Kun je doseringen hetzelfde houden?

Als kwaliteit identiek is, dan is de oral iets zwaarder op je lever omdat je nog door first pass metabolism moet. Met oral ook iets meer bolus, dus iets meer agressie, iets minder visueel effect.

Ik herhaal als kwaliteit identiek is, want van merk dat ik gebruik zijn beiden ondergedoseerd, en de oral meer dan de inject. (van goeie kwaliteit MT ga je het niet langer dan 12-14 dagen trekken op .5 tot 1 mg per dag, dus als je dingen ziet van mensen die 2+ en zelfs tot 8mg per dag nemen, dan weet je al dat er inconsistentie zal zijn in dosis en effect.

vraag me af of er nog goed tabs MT zijn

Als kwaliteit identiek is, dan is de oral iets zwaarder op je lever omdat je nog door first pass metabolism moet. Met oral ook iets meer bolus, dus iets meer agressie, iets minder visueel effect.

Ik herhaal als kwaliteit identiek is, want van merk dat ik gebruik zijn beiden ondergedoseerd, en de oral meer dan de inject. (van goeie kwaliteit MT ga je het niet langer dan 12-14 dagen trekken op .5 tot 1 mg per dag, dus als je dingen ziet van mensen die 2+ en zelfs tot 8mg per dag nemen, dan weet je al dat er inconsistentie zal zijn in dosis en effect.

Betekend het dan ook dat er per mg minder in je bloedbaan terecht komt tov IM injectie?

Betekend het dan ook dat er per mg minder in je bloedbaan terecht komt tov IM injectie?

Zal verwaarloosbaar zijn, omdat MT zo resistent is. Dat is ook de reden waarom het zo schadelijk is, de lever probeert het wel af te breken, maar slaagt er niet echt in.

Zal verwaarloosbaar zijn, omdat MT zo resistent is. Dat is ook de reden waarom het zo schadelijk is, de lever probeert het wel af te breken, maar slaagt er niet echt in.

Thnx!
Is een leverbeschermer ernaast nog aan te raden of is dat niet meer dan een druppel op een gloeiende plaat?

Thnx!
Is een leverbeschermer ernaast nog aan te raden of is dat niet meer dan een druppel op een gloeiende plaat?

Het is in elk geval een druppel in vergelijking met gewoon verstandig gebruik van orals en op tijd en stond voldoende tijd nemen om je lever te laten herstellen. Een lever is behoorlijk sterk doorgaans, op voorwaarde dat je ze wel tijd geeft om te herstellen voor je er weer een aanslag op pleegt.

Goed topic!

En hoe zit het met de halfwaarde tijd? Ik nam ze voor de training en over de dag verdeeld
Maar het werkt maar een paar uur toch. Hoe kan je nou stabiele bloedw krijgen....
Werkt de inject langer?

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven