XXL Nutrition

JessyJ Var kuur [Logje] (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Goed om te lezen. Ik zit nu in mijn 4e week en stop met 6 weken. Gebruik het enkel voor strength gains en dat gaat echt heel goed. Heel benieuwd hoe het met je gaat na de kuur.
Heel prettig om ervaringen van vrouwen te lezen. Heb wel last van vollopende spieren, vooral in mijn rug en kuiten. Ben gestart met taurine te slikken en meer bananen te eten ivm potassium.
Zit nu op 10mg per dag, 2x 5mg verdeeld over de dag. Volgende kuur zou ik wel mijn bloed even willen laten testen.
 
Goed om te lezen. Ik zit nu in mijn 4e week en stop met 6 weken. Gebruik het enkel voor strength gains en dat gaat echt heel goed. Heel benieuwd hoe het met je gaat na de kuur.
Heel prettig om ervaringen van vrouwen te lezen. Heb wel last van vollopende spieren, vooral in mijn rug en kuiten. Ben gestart met taurine te slikken en meer bananen te eten ivm potassium.
Zit nu op 10mg per dag, 2x 5mg verdeeld over de dag. Volgende kuur zou ik wel mijn bloed even willen laten testen.

Je eerste kuur?
 
Ja, mijn eerste kuur. Voor mijn volgende cycle maak ik wellicht een log aan zodat andere vrouwen het kunnen lezen. Het is echt heel fijn om zoveel mogelijk ervaringen en kennis te lezen wanneer je start.
 
Ik heb trouwens gisteren dit logje ontdekt en ik ben hartstikke in:) Niet dat ik er zelf over denk om te gaan kuren, maar ik vind het reuze interessant om zo eens inderdaad de ervaringen van andere vrouwen te lezen:)
 
Goed om te lezen. Ik zit nu in mijn 4e week en stop met 6 weken. Gebruik het enkel voor strength gains en dat gaat echt heel goed. Heel benieuwd hoe het met je gaat na de kuur.
Heel prettig om ervaringen van vrouwen te lezen. Heb wel last van vollopende spieren, vooral in mijn rug en kuiten. Ben gestart met taurine te slikken en meer bananen te eten ivm potassium.
Zit nu op 10mg per dag, 2x 5mg verdeeld over de dag. Volgende kuur zou ik wel mijn bloed even willen laten testen.
Welke bloedwaardes was je van plan te testen?
 
Lever
Is dat raar of heb je nog advies?
Raar niet, je hebt er in mijn ogen alleen weinig aan. Op een dergelijke dosering doet het heel weinig met de lever, dus daardoor een grote kans dat je waarden normaal zullen zijn. Mochten je waarden echter verhoogd zijn, dan weet je eigenlijk nog steeds niets. Ik zie aan de lopende band verhoogde ALAT- en ASAT-waarden bij krachtsporters als gevolg van de trainingen an sich.
 
Raar niet, je hebt er in mijn ogen alleen weinig aan. Op een dergelijke dosering doet het heel weinig met de lever, dus daardoor een grote kans dat je waarden normaal zullen zijn. Mochten je waarden echter verhoogd zijn, dan weet je eigenlijk nog steeds niets. Ik zie aan de lopende band verhoogde ALAT- en ASAT-waarden bij krachtsporters als gevolg van de trainingen an sich.
Even nieuwsgierigheid... hoeveel verhoogd zijn de ALAT en ASAT dan?
 
Even nieuwsgierigheid... hoeveel verhoogd zijn de ALAT en ASAT dan?
Dat verschilt, maar tweemaal de maximale referentiewaarde is niet ongebruikelijk. Bij mensen met flinke trainingsvolumes kan het aardig oplopen.
 
Raar niet, je hebt er in mijn ogen alleen weinig aan. Op een dergelijke dosering doet het heel weinig met de lever, dus daardoor een grote kans dat je waarden normaal zullen zijn. Mochten je waarden echter verhoogd zijn, dan weet je eigenlijk nog steeds niets. Ik zie aan de lopende band verhoogde ALAT- en ASAT-waarden bij krachtsporters als gevolg van de trainingen an sich.
Hm ja, dan schiet het niet op.
Zit een beetje te dubben over de lengte van de volgende kuur en dacht dat die waardes doorslaggevend zouden zijn. Dan zou ik t net zo goed gevoelsmatig kunnen doen en afgaand op eventuele bijwerkingen.
 
Dat verschilt, maar tweemaal de maximale referentiewaarde is niet ongebruikelijk. Bij mensen met flinke trainingsvolumes kan het aardig oplopen.
Wat denk je in het geval van een sporter waarvan verder alle bloedwaardes goed zijn en deze waardes?
ASAT: 70 U/l (ref. 0-31)
ALAT: 144 U/l (ref. 0-34)
 
Hm ja, dan schiet het niet op.
Zit een beetje te dubben over de lengte van de volgende kuur en dacht dat die waardes doorslaggevend zouden zijn. Dan zou ik t net zo goed gevoelsmatig kunnen doen en afgaand op eventuele bijwerkingen.
Bij vrouwen die lage doseringen anavar nemen (bijvoorbeeld dagelijks 10 mg) zou ik het met name laten afhangen van androgene (vermannelijkende) bijwerkingen en je doelstellingen, maar niet leverwaarden. Je kunt misschien nog het cholesterol laten meten: bij sommige mensen hebben orale AAS een vrij groot effect op het HDL-cholesterol, waardoor deze (heel) laag wordt. Nu is dat voor enkele weken geen probleem, maar mocht je ooit van plan zijn om maanden achtereen te kuren, kun je dat meenemen in je overweging.

Wat denk je in het geval van een sporter waarvan verder alle bloedwaardes goed zijn en deze waardes?
ASAT: 70 U/l (ref. 0-31)
ALAT: 144 U/l (ref. 0-34)
Hierbij zou ik niet direct ervan uitgaan dat het komt door krachttraining, in de regel is de ASAT/ALAT-ratio dan niet kleiner dan 1. Hier is deze ongeveer 0.5, dan zou ik het eerlijk gezegd elders zoeken. Je kunt wel een keer 2 weken niet trainen en kijken wat voor invloed dat heeft op de ALAT- en ASAT-waarden. (Bij ondergewicht komen verhogingen ook voor, maar je ALAT vind ik daarvoor toch wat te hoog, hier staat verdere diagnostiek voor mocht dat nog niet zijn gebeurd.)
 
Laatst bewerkt:
Hierbij zou ik niet direct ervan uitgaan dat het komt door krachttraining, in de regel is de ASAT/ALAT-ratio dan niet kleiner dan 1. Hier is deze ongeveer 0.5, dan zou ik het eerlijk gezegd elders zoeken. Je kunt wel een keer 2 weken niet trainen en kijken wat voor invloed dat heeft op de ALAT- en ASAT-waarden.
2 weken niet trainen veranderde het niet. Artsen kunnen ook niets vinden (echo, biopt etc.). Daarom was ik benieuwd.
Dacht misschien is het wel iets dat zo voor de hand ligt dan niemand eraan denkt. :o
 
LeonieG
Ben je van plan elke kuur te verhogen dan? Als je nu 10 neemt, wordt de volgende dan 15-20?
Ben je niet bang voor vermannelijking?
 
LeonieG
Ben je van plan elke kuur te verhogen dan? Als je nu 10 neemt, wordt de volgende dan 15-20?
Ben je niet bang voor vermannelijking?
Nee, niet meer. Wel langer.
Heb al eventjes op 15 gezeten maar naar mijn idee ging mijn slaap eraan dus teruggeschroeft en slaap weer beter.
Ben niet heel bang voor vermannelijking, hou het natuurlijk wel in de gaten. Heb ook geen last van acné, meer haargroei of iets maar let echt wel op.
Misschien komt dat bij een langere kuur?
 
Nee, niet meer. Wel langer.
Heb al eventjes op 15 gezeten maar naar mijn idee ging mijn slaap eraan dus teruggeschroeft en slaap weer beter.
Ben niet heel bang voor vermannelijking, hou het natuurlijk wel in de gaten. Heb ook geen last van acné, meer haargroei of iets maar let echt wel op.
Misschien komt dat bij een langere kuur?

Eens je het hebt is het te laat. Niet dat ik een probleem heb met vrouwen die kuren.Integendeel :)
 
Nee, niet meer. Wel langer.
Heb al eventjes op 15 gezeten maar naar mijn idee ging mijn slaap eraan dus teruggeschroeft en slaap weer beter.
Ben niet heel bang voor vermannelijking, hou het natuurlijk wel in de gaten. Heb ook geen last van acné, meer haargroei of iets maar let echt wel op.
Misschien komt dat bij een langere kuur?
Vermannelijking is een functie van tijd en dosering. Bij een hogere dosering gaat het allemaal wat sneller.

Tip: laat iemand op je stem letten, dat heb je zelf niet makkelijk in de gaten. Je kunt ook je stem opnemen en dan steeds vergelijken. En zeg dan niet alleen op zo'n opname: "Hoi ik ben Leonie", maar maak bijvoorbeeld ook een toonladder.
 
Dat vind ik dus lastig om ergens terug te vinden. Bedankt voor je opmerkingen iig.
Ik stop binnen 2 weken en start dan na 6 weken weer als het nu goed blijft gaan en dan ga ik in die tijd nog meer de verdieping in. Ook op US fora is niet gek veel kennis te halen.
 
Dat vind ik dus lastig om ergens terug te vinden. Bedankt voor je opmerkingen iig.
Ik stop binnen 2 weken en start dan na 6 weken weer als het nu goed blijft gaan en dan ga ik in die tijd nog meer de verdieping in. Ook op US fora is niet gek veel kennis te halen.
Op de US-fora zijn ze vrij retarded. Maar geen nood, ik weet alles.
 
Hahaha, top!
Ik heb de retards zien schrijven dat sommige vrouwen het "year round" gebruiken. Dat is echt enorm.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven