MuscleMeat

Mexicaanse tonijnsalade

Inseminator

Cool Novice
Waardering
9
Lengte
1m53
Massa
42kg
Vetpercentage
23%
He sl*tten,

hier mijn bijdrage aan de recepten. Vandaag heb ik geëxperimenteerd met een tonijnsalade, en naar mijn idee was het wel aardig geslaagd :)

Benodigdheden:

• 1 pot mexicaanse groenten (230 gram uitlekgewicht)
  • 1 halve pot bruine bonen (200 gram uitgelekt)
  • 1 tomaat
  • 1 ui
  • 2/3 blikken tonijn (a 150 gram per blik. Liefst moten ipv pulp)
  • olijfolie (25 gram)
  • chilisaus
  • ketjap eventueel
Laat de bonen en mexicaanse groenten uitlekken, en gooi deze in een schaal, en roer dit goed door elkaar. Laat ondertussen de tonijn uitlekken, en prak deze alvast een beetje in het blik (zodat je de groente niet mee prakt) Gooi de tonijn in de schaal, en roer dit goed om. Snij de ui en de tomaat in kleine blokjes, en meng dit erbij. Voeg een scheut olijfolie toe voor de smering en broodnodige vetten, en roer dit goed.

Vervolgens kun je het geheel op smaak brengen met een scheut ketjap (ipv zout), een flinke scheut chilisaus, en peper. Even flink omroeren, en vreten maar. :cool:

Voedingswaarde (bij benadering, met 2 blikken tonijn);

E: 96 gram
K: 62 gram
V: 30,5 gram
Kcal: 850

Je kunt uiteraard ook een minder grote hoeveelheid maken, maar ik vind het wel handig om een flinke bak te maken, die ik dan in de koelkast bewaar. Je kunt dan makkelijk ff een kommetje vreten uit de koelkast halen. Ik heb overigens zelf alle ingredienten bij de aldi gekocht. Dan heb je voor een paar euries goede kwaliteit ingrediënten. ;)

Dit was mijn eerste variant. De bedoeling is om meerdere varianten te maken, bijvoorbeeld oosters of mediterraans. Tips zijn altijd welkom!

Ziet er best goed uit, klinkt ook best wel lekker maar ik vervang wel de bonen voor iets anders.

idd bonen weglaten denk k of gwn andere soort groente voor in de plaats!
maar als je me handtekening leest dan kan je wel raden HOE SNEL ik op deze topic klikte toen ik het las :| ik ga de ingrediënten zaterdag ff in huis halen! blikke tonijn heb ik wel in voorraden liggen, ik eet er elke dag minimaal 1, op trainingsdage soms wel 2!
VERSLAVINGGGGGG OCHHH

Terug
Naar boven