Fitness Seller

mhl92's log, op weg naar ??

mhl92

Advanced Bodybuilder
Waardering
118
Lengte
1m88
Massa
95kg
Hallo allemaal :)
Heb besloten om een log te maken om met jullie mijn passie en motivatie te delen voor deze prachtige vorm van sport.

Meer uitgewerkte doelen:
1. 29 April 90kg 12-13%
2. Algemene doelstelling, minder ongezonde snacks, ben hier af en toe wel liefhebber van
3. Volhouden niet te drinken tot ik 95kg weeg ( nu al 5 maanden nuchter )
4: 95kg augustus 2011 ( niet dat ik dan veel ga zuipen maar af en toe een drankje :o )
5: Eind 2011 100kg.
6: Eind 2011 80kg BP 180kg deadlift 120kg squat en 60kg MP

Hier mijn trainingsschema, de gewichten en de herhalingen staan erachter. Over 2 weken verander ik het aantal herhalingen en misschien wat oefeningen voor de variatie.
Di: Borst + Biceps
Bench press 5x5 – 55kg
Incline dumbbell[/FONT] press 3x8 – 18kg per hand
dumbbell press – 20kg per hand
Flys 3x8 – 10kg per hand

barbell curl 3x8 – 17,5kg excl stang
incline dumbbell curl – 12kg per hand
hammer curl – 10kg per hand
Preacher curl – 12,5 excl stang

Do: Rug + triceps
Deadlift 5x5 90kg ( doe dit sinds 3 weken )
BOR (barbell) 3x8 – 40kg
Pulldown(machine) 3x8 – 75kg
shrugs 3x15 – 14kg

Lying Triceps extensions – 15kg excl stang
Pushdown 1arm( knokkels omlaag) 3x8 – 6,25kg
Pushdown v-bar(knokkels omhoog) 3x8 – 25kg

Za: Benen + Schouders
Squats: 5x5 – 60kg
Seated leg press 3x8 – 110kg
seated leg curl 3x8 – 45kg
leg extension 3x8 – 45kg
calf raise 3x8 – 30kg

Military press 3x8 – 20kg
Seated rear lateral raise 3x8 – 6kg per hand
Lateral raise 3x8 – 6kg per hand

Zoals je al kan zien lopen mijn schouders en benen een beetje achter op de rest.
Als jullie nog vragen of opmerkingen hebben hoor ik die graag!

• Topic Starter Topic Starter
Net terug van training was echt een super knal training :)

deadlift 4x90 kg, ging vrij makkelijk dus nog 2x3 110kg(PR) gedaan.
BOR 2x8 40kg 1x8 50kg
Pulley ( soort van seated row?) 3x8 40kg
Pulldown 75kg 80kg 90kg 3x8
shrugs 3x15 16kg

lying triceps extensions 3x8 15kg excl stang
1 arm pushdown reverse grip 2x8 6,75kg, 1x8 7,50kg
pushdown v-bar 1x8 25kg 2x8 30kg

Zoals je ziet ging ik vrij hard, hopelijk volgende training weer.
Iemand nog een oefening voor 1 hand triceps? want met rechts loop ik voor op links en dit merk ik vooral met lying triceps extensions dat rechts het meeste gewicht vangt.

zaterdag staan de benen en schouders op het schema! nu al zin in!

Je bent al heel goed bezig zie ik!

Alleen zag ik dat je nog maar 3 weken met deatlifts bezig bent en gelijk al vrij zwaar bezig bent en vrij weinig herhalingen doet.

Ikzelf ben met deadlifts licht begonnen ongeveer 40 kg tussen de 8 en 12 herhalingen en in het begin heb ik me vooral gefocust op mijn houding in plaats van om zoveel mogelijk gewicht eraan te doen.

Je bent al heel goed bezig zie ik!
dankje :)

ik begin ook altijd met ongeveer 2x10 reps met 50kg om mijn techniek beter te maken etc. Alleen dit vind ik vrij licht. Ik heb ook gekozen voor wat minder reps omdat ik de deadlift zelf echt intensief vind, ik zweet me helemaal kapot tijdens deze oefeningen, en om dan wat meer reps te doen spreekt me niet echt aan

dankje :)
Ik heb ook gekozen voor wat minder reps omdat ik de deadlift zelf echt intensief vind, ik zweet me helemaal kapot tijdens deze oefeningen, en om dan wat meer reps te doen spreekt me niet echt aan

Je zou eens kunnen proberen om de deadlift niet als eerste oefening te doen.
Ik merk hierdoor zelf dat ik een stuk minder buiten adem ben na de deadlift.

hmm, kan dit idee misschien meenemen als ik mijn schema verander over 2 weken, thx:)

Schema ziet er goed uit, zou er persoonlijk nog een row oefening bij je rug doen.

Succes met je doelen.

Vandaag weer lekkere training op de bejaarden muziek na.

Ben weer gaan squaten in het squat rek, heb hier een slechte herinnering aan,
maar goed even me schaamte aan de kant gezet, zonder stang gaan oefenen, iemand gevraagd of die even wou kijken of ik me techniek goed uitvoerde en langzaam het gewicht een beetje opgehoogd naar uiteindelijk 5x5 met 50kg.
Ik ben toch maar gaan trainen ondanks de nog lichte spierpijn in me triceps, lekker vroeg zodat ik smiddags nog even voor de aankomende tentamens kan leren

De training van vandaag:
squat: 5x5 50kg
Leg curl: 3x8 50kg
Leg extensions: 3x8 45kg
Wegtrap ding: 3x8 100kg
Standing calve raises 3x8 50kg

Schouders:
Military press 3x8 20kg
Lateral raises 3x8 7kg
rear lateral raises 3x8 5kg ( volgende keer wat zwaarder ging vrij makkelijk)

volgende training: Dinsdag, borst en biceps

Heb even me doelstellingen duidelijk gemaakt in de eerste post. Hopelijk zijn deze allemaal haalbaar voor mij en hoef ik ze niet negatief bij te stellen in het verloop van het jaar :)
Nieuwe trainingsschema is bijna klaar, zit alleen heel erg te twijfelen hoeveel reps ik ga maken. Bij de grote 3 hou ik 5x5 aan. Maar bij de rest zit ik te twijfelen tussen 10-8-6, 4x6, of 5-12-5-12.

Hallo hier een korte update
Heb gekozen voor het 10-8-6 met een stijgend gewicht, ga dit 1 week uitproberen bevalt het niet ga ik 4x6 proberen. Dit schema gaat volgende week in, deze week train ik nog met mijn oude schema, gebruik deze nu ongeveer 5/6 weken.
Dinsdag: Borst + Biceps
Bench Press 5x5
Incline dumbbell press
Standing fly
Dumbbell press
Biceps:
Barbell Curl
Incline Dumbbell Curl
Preacher Curl

Donderdag: Rug + Triceps
Deadlift 5x5
BOR
Seated row Straight Back
Pulldown (machine)
Shrugs 3x15
Triceps:
CGBP
French press
One arm extensions

Zaterdag: Benen + Schouders
Squat 5x5
Leg Curl
Leg Extensions
Leg Press
Standing Calf raise
Standing Calf raise 1 leg

Schouders:
Military press
Lateral Raise
Rear Lateral Raise

Laatst bewerkt:
Je doet wel behoorlijk wat oefeningen voor biceps...of zijn het allemaal 2 sets ofzo. Verder is het verstandig een schema toch zeker 1, dan wel twee maanden vol te houden!

Op naar de 100kg!:D

ja ik zit nu op ongeveer 1.5 maand met me oude schema. Merk dat me spieren weer eens variatie nodig hebben. Preacher curl probeer ik vooral de Brachialis te pakken, dus eigenlijk 3 oefeningen voor de biceps, ik twijfel zelf nog wel of ik deze erbij zou pakken hoor;) Misschien is het idd beetje overkill, zal het de komende training wel zien.

Succes man!

Bicep en tricepwerk vind ik ook wel erg veel. Ik zou me lekker beperken tot 2 oefeningen per keer.

2 oefeningen per keer dus bijv skullcrushers en pushdown 1arm, maakt het aantal reps dan nog uit? want meestal krijg ik pas bij de 3de oefening voor zowel biceps als triceps pas het gevoel dat ik tot het uiterste ben gegaan.

Waarom doe je geen CGBP (close grip bench press) ideale compound triceps oefening:)

Ik heb hier idd ook naar gekeken, maar vind skullcrushers ook zeer fijne oefeningen. Dacht ergens gelezen te hebben dat deze niet goed samen kunnen? Of is dit bullshit?

Ik heb hier idd ook naar gekeken, maar vind skullcrushers ook zeer fijne oefeningen. Dacht ergens gelezen te hebben dat deze niet goed samen kunnen? Of is dit bullshit?

Ik doe deze oefeningen voor de triceps, misschien heb je er wat aan. En dat ze niet goed samen kunnen is bullshit, het is logisch dat je bij de eerste triceps oefening nou eenmaal zwaarder pakt dan bij de 2e of 3e:p

CGBP
French press
One arm extensions

Succes!:D

Terug
Naar boven