MuscleMeat

mhl92's log, op weg naar ??

Hmm, 8kg vvm in 4 maanden? :/

Nuja, succes!

• Topic Starter Topic Starter
82kg is van ongeveer 4/5 weken geleden, ik weeg me opnieuw nadat ik 1 week van de creatine af ben ;)

Ik zou voor triceps gaan voor french press en cable pushdowns (doe zelf alleen de laatste voor 4 sets).

Voor vrijwel alle isolatieoefeningen zou ik rond de 10 reps blijven aangezien ze nou eenmaal blessuregevoeliger zijn. Heb toen bij french press (zelfde beweging als scullcrushers) 1 van de 5 reps van mijn set iets verkeerd gedaan waarna ik 1,5 maand last van mijn elleboog heb gehad. Van geleerd en sindsdien op 10 reps over gegaan.

French press komt toch ophetzelfde neer als de skullcrushers?
En ik doe sinds ik train eigenlijk altijd al 3 oefeningen voor biceps/triceps. Hebben jullie wel een uitgeput gevoel na 2 oefeningen?
Isolatie oefeningen doe ik 10-8-6 met opbouwend gewicht. Of kan ik beter wat hoger in de reps gaan zitten?

Hebben jullie wel een uitgeput gevoel na 2 oefeningen?
Nee, niet altijd! Maar pompen tot je een ons weegt is ook use-less.

Ik denk dat het vooral met de oefening keuze/uitvoering te maken heeft in combinatie met intensiteit...Als ik voor biceps eerst zware dumbbell curls doe, gevolgd door bijv. zware (close grip) preacher curls, dan zijn mijn biceps in principe wel verrot...niet zeggende dat ik daarna totaal niks meer kan..;)

zal vanavond eens een beetje gaan testen, Barbell curl en Preacher curl, persoonlijk lijkt het mij niet genoeg, ga het vanavond proberen, en als ik het gevoel heb dat ik nog niet diep genoeg ben gegaan doe ik er nog incline dumbbell curls bij :)

zal vanavond eens een beetje gaan testen, Barbell curl en Preacher curl, persoonlijk lijkt het mij niet genoeg, ga het vanavond proberen, en als ik het gevoel heb dat ik nog niet diep genoeg ben gegaan doe ik er nog incline dumbbell curls bij :)
Je weet wel dat je prima kan groeien zonder verzuring en spierpijn? Dat juist diep gaan de groei kan belemmeren en overtraining/blessures in de hand werkt?

Just a reminder ;)

Donders opge****ed de sportschool ingegaan:o werd weer eens de grond ingetrapt door "vrienden" die vinden dat ik overdrijf en toch nooit groter ga worden niet vooruitga en dat ik maar beter kan stoppen:rolleyes: beetje demotiverend maargoed:)

Vandaag borst en biceps:
BP 4x5 55kg 1x5x60kg
Incline dumbbell press 20kg per hand
flys 10kg per hand
dumbbell press 20kg per hand

Had een beetje last na het bankdrukken bij de verbinding oksel zeg maar, probeer toch zoveel mogelijk op me techniek te blijven letten.

Biceps: Met in me achterhoofd de opmerking van Born Twitchy :D
barbell curl: 15kg 17,5kg 20kg excl ez-stang 8 reps.
Preacher curl 15kg exl stang
Toch maar omdat ik opge****t ben 1 kort setje van 6 herhalingen incline dumbbell curls met 12kg

me borst zit wel redelijk vol, hopelijk houd ik geen last van mij aanhechting.

donderdag rug en triceps :)

Compleet negeren die eikels. Zelf hebben ze zeker geen grammetje spier of hebben ze direct de spuit erin gezet?

Omschrijving van je kwaaltje vind ik redelijk vaag maar hier suggesties:
Indien je last hebt 'bij je oksel' aan de schouderkant, zou ik biceps trainen even helemaal links laten liggen aangezien hier ook de aanhechting van de bicep zit.
Zit het iets hoger dus meer je voorste schouderkop, zou ik voorzichtig zijn met schouderoefeningen omdat deze icm bankdrukken voor overbelasting kunnen zorgen, zeker als ze redelijk snel na elkaar gedaan worden (1 a 2 dagen).
Indien bij je borst zou ik een weekje minder zwaar drukken dus terug naar 45kg met dezelfde herhalingen of het een weekje overslaan.

Je moet zelf even uitvogelen waar het precies zit en dat deel meer rust gunnen. Een blessure stagneert je progressie al snel voor enkele maanden.

het is idd het type lekker zuipen in het weekend en hoe hun lichaam eruit ziet maakt ze geen **** uit. Ben ook niet heel gevoelig hiervoor maar toch ga je erover nadenken;)

Hier misschien om mijn pijntje wat duidelijk te maken
2942lhi.png

http://www.youtube.com/watch?v=8aJhiWjRShQ

Laat niemand je demotiveren!

Hoe zou je je bouw omschrijven...grotendeels ecto, endo of meso?

full_995743991.jpg

Haha dankje:) ik kijk idd ook vaak filmpjes, zo raak ik idd goed gemotiveerd :D

Ik heb vroeger altijd veel en vooral ongezond gegeten. Maar kwam eigenlijk nooit heel erg veel aan. Maar sinds ik nu aan BB doe maak ik opzich wel behoorlijk wat gains en merk ik zelf dat ik niet teveel moet gaan snoepen, dus zou het eigenlijk niet weten;) Maar als ik in de spiegel lijk is het denk ik een mengeling van meso/ecto. Ik vind mezelf nog altijd veel te klein, dus meer ecto dan meso, waarom wil je dat weten?:)

Laatst bewerkt:
Vandaag behoorlijk wat spierpijn in de borst, met name op de plek waar ik een klein beetje pijn had, voelt wel allemaal redelijk natuurlijk aan. In de middag nog ff extra 3 uurtjes slaap gepakt. Kijk nu al uit naar morgen hopelijk kan ik nieuwe PR deadlift gaan neerzetten :)
En ik heb besloten om al ik 90kg weeg ( hopelijk april ) wat foto's in me log te plaatsen :)

Laatst bewerkt:
Waar blijft die PR!!:D??

Maak voor jezelf ook foto's nu raad ik aan..voordat je niet meer weet hoe je eruit zag..;)

haha ga zo weg :D ben nu keer vlak voor het trainen lang thuis, dus kan ik goede maaltijd klaar maken, beetje rijst, wat ei en linzen er door en dan knallen

haters gonna hate. let them talk. prove theire wrong, get big.

en je bent al goed onderweg :)

haters gonna hate. let them talk. prove theire wrong, get big.

en je bent al goed onderweg :)

dankje :)

Training van vandaag ging goed,.
Rug en Triceps was het vandaag:
Deadlift 3x5 90kg 1x5 110kg 1x1 115kg (PR!)
Bor 3x8 50kg
Seated row ( machine ding ) 3x8 40kg
Pulldown(machine) 3x8 80kg

Triceps:
CGBP 3x8 35kg ( fijne oefening ga ik erin houden)
Lying triceps extensions 3x8 15kg excl stang ( wat is nou het verschil met skullcrushers?)
1 arm pushdown 3x8 7,50kg

Voortaan ga ik met deadliften opbouwen dus volgende keer beginnend met 5x5 95kg. En de training erna 97,5/100kg. Niet elke training me pr proberen te zetten
Al met al een zeer geslaagde training. Nou snel douchen en vanavond een toets maken van half 7 tot half 8 :mad:

Laatst bewerkt:
Kijk aan! Die PR is gemaakt:thumbs:

Goed plan van het 5x5'en op de deads!!:D Hoe ging de toets?

ja goede vraag:p het was Nederlands en voor je gevoel doe je het dan altijd goed, dacht ik vorige keer ook, had ik een 1:p Dus ben benieuwd ;)

Terug
Naar boven