XXL Nutrition

microwave - heropwarmen en microben

byt3z

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
ik weet niet of iemand mij kan helpen;

ik heb ooit eens een artikel gelezen over eten dat opnieuw opgewarmd wordt door een magnetron en dat zelfs er na nog boordevol microben zit

weet iemand waar ik dit artikel online kan vinden?
niets gevonden op google tot nu toe :(

microben? is dat slecht dan. :o

Ik warm mijn eten bijna elke avond op voor het slapen gaan in de magnetron.
Kan je verder niet helpen.

microben? hoe zit het dan met rauwkost of iets anders
lijke me maar vreemd

serieuze microben als ze na bestraling nog leven...
Dan denk ik dat die beestjes met koken/bakken ook niet gedood worden.

• Topic Starter Topic Starter
ik kan me het artikel niet 100% meer herinneren, maar ging vooral over eten dat al opgewarmd was dat nog eens opgewarmd wordt door de microwave nog steeds miljoenen bacillen bevatte

Ja, dat is perfect normaal. Op alles wat je eet zitten miljoenen beestjes, je hoeft er niet zo'n angst voor te hebben. Er zijn er wel enkele die je enorm ziek kunnen maken, maar hier in West-Europa zou ik me er niet te veel zorgen over maken zolang je je voedsel maar goed bewaard en er hygiënisch mee omgaat.
En ja, bijvoorbeeld op rijst kan een bacterie zitten die heel hoge temperaturen nog overleefd (dus ook na het koken). Maar zoals ik al zei, hier komt dat normaal niet voor door onze hygiënische levenswijze .

groet :kots:
Kim

Laatst bewerkt:
Niet overal druk om lopen maken.

niks omzorgen om te maken is dood normaal het enige dat alle bacterien echt dood is vacuum zuigen en daarna 5 uur laten pasteuriceeren ( dit beteken in mensentaal 5 uur lang laten koken op 71 graden)
dan pas zijn alla bacterien dood.
maar dit word alleen gebruikt in de voedinginsdustrie om bv. bereide spaghettie lang te bewaren.
(dit is wa ze mij op school hebben wijs gemaakt :) )

Dit vind ik toch interresant:

Microwaved%20water%202.jpg

Microwaved%20water%203.jpg

Microwaved%20water%204.jpg

Microwaved%20water%205.jpg

Microwaved%20water%206.jpg

haha, en volgens de meeste anti microgolf sites is water dan het enige wat je kan opwarmen, dus dit gaat nog verder
wil dit zelf wel eens met mn eigen ogen zien

edit: ik zal mijn bomma vragen of ze een bepaalde plant eens een tijddje microgolfwater geeft

Laatst bewerkt:
Hahahhaaha

Kom op zeg als je dat van die planten en water geloofd hahaha wat een onzin. Teneerste een experiment van n=1 hahahaha Het resultaat kan best kloppen maar misschien was het ene zaadje gewoon een k3t zaadje. Als medisch bioloog kan ik echt lachen omdit soort ''onderzoeken''. ik heb dat "artikel" even snel doorgeken en als je al zoiets geloofd dan ben je niet echt wetenschappelijk bezig. dat is eigenlijk al het eerste wat je leert als je een wetenschappelijke opleiding volgt, wat zijn je bronnen..

Even over bacterien, waarschijnlijk gaan de meeste wel dood in de magnetron, dit betekent echter niet dat je niet ziek kan worden als er geen bacterien in zitten. de bacterien die er inzitten kunnen zogenaamde toxines hebben geproduceerd hebben. Hiervan kan je wel ziek worden.

Om bacterien te doden wordt een methode gebruikt die autoclaveren heet: Hierbij wordt onder druk water gekoookt(ik dacht tot ongeveer 120 graden) en dit voor enkele uren. Dit doodt volgens mij vrijwel alle bacterien, maar er zijn waarschijnlijk ook wel die dit kunnen overleven, de zogenaamde thermofielen, die zoals de naam het al zeggen van warmte houden..

Terug
Naar boven