XXL Nutrition

Midden in de nacht eten

boogie

Huge Freak
Waardering
6
beste collega's,

ik vroeg me af wat jullie mening is t.o.v. 's nachts je wekker zetten om ff een klein maaltijdje te nuttigen (pak karnemelk en paar boterhammen bijv.) en vervolgens weer door te slapen?
het lijkt mij dat ik zo 's nachts minder massa verlies, maar ben benieuwd naar jullie meningen.

Denk dat het niet benoemswaardig is en je beter goed kan rusten en de 8 uur slaap in een keer achter elkaar door kan pakken.

Idd is bullcrap om snachts te eten, en moet er niet aan denken om een paar boterhammen weg te eten s'nachts.

Lekker blijven slapen dus.

Mee eens.
Of je als je toch wakker wordt een protein shake nemen (van te voren klaarzetten) maar ik zou er me wekker niet voor zetten...of als je bv. 12 uur slaapt ofzo in het weekend dan kan het opzich wel.
Maar doordeweeks zijn de meeste mensen blij dat ze ze 8 uurtjes slaap krijgen :)

vind het niet waard en ga echt nie opstaan om te gaan eten en om daarna half uur naar het plafond te staren tot ik weer lig te snurken. bovendien dat spiermassa verlies dat jij zegt dat zal niet of nauwelijks optreden.
en bovendien word je dik als je midden in de nacht gaat eten en dan ook nog gaat slapen. de koolhydraten van het brood zullen niet voor energie worden gebruikt en misschien zelfs opgeslagen worden als vet, doordat je metabolisme op n lag pitje zit
als je dan toch iets wilt nemen dan zou ik een shake nemen van whey of casseine, het laatste lijkt me nog beter, aangezien het langer duurt voordat het wordt afgebroken en opgenomen, dus is je lichaam voor een groot gedeelte van de nacht voorzien van 'langzame' eiwitten

ik dacht dat het de maag snachts bijna niet werkt
als snachts eiwitten wil eet dan savonds kwark
dit bevat trage eiwitten

Je moet niet je wekker gaan zetten om snachts te eten maar als je midden in de nacht wakker word van de honger kan je best (eiwitten) gaan eten. Je kan ook vlak voordat je gaat slapen meer eten om te zorgen dat je snachts geen honger krijgt.

Laatst bewerkt:
Ik heb een hele tijd een proteine shake genomen rond 03.00 uur snachts.
Maar ik heb nooit het idee gehad dat ik er echt baat bij had.
Ik vindt dat je beter kunt blijven slapen..heb je meer baat bij dan die ene maaltijd/shake waar je lichaam op dat moment weinig mee doet,
gewoon eventjes iets eten en/of drinken voordat je gaat slapen is voldoende.

ik vind t wel fijn snachts ff op te staan en wat te eten..slaap ik lekker

voor het slapen eet ik ook altijd nog een pak en meer dan halve liter melk. ik kan perfect slapen op die manier. En als ik snachts wakker wordt, lig ik 30 seconden later weer te slapen dus veel van men nachtrust zou ik niet verliezen :D

tja als je standaard wakker word elke nacht zou je een whey shake naast je bed kunnen zetten zodat je die even kunt downen. En anders zou ik gewoon lekker doorslapen want om nou steeds de wekker te zetten daar krijg je alleen maar een verstoorde nachtrust van. En dat is nou ook niet echt optimaal voor een BBer...

Het gaat er niet om of je daarna weer goed in slaap kunt komen, maar of je lichaam werkelijk iets heeft aan die calorietjes die je eventjes in de late uurtjes naar binnen werkt ;)

Robin85 zei:
voor het slapen eet ik ook altijd nog een pak en meer dan halve liter melk. ik kan perfect slapen op die manier. En als ik snachts wakker wordt, lig ik 30 seconden later weer te slapen dus veel van men nachtrust zou ik niet verliezen :D

Murk zei:
Mee eens.
Of je als je toch wakker wordt een protein shake nemen (van te voren klaarzetten) maar ik zou er me wekker niet voor zetten...of als je bv. 12 uur slaapt ofzo in het weekend dan kan het opzich wel.
Maar doordeweeks zijn de meeste mensen blij dat ze ze 8 uurtjes slaap krijgen :)

Zelfde verhaal hier. Maar als je nog flink wat uurtjes te gaan hebt kan je beter wat tragere proteine nemen.

• Topic Starter Topic Starter
jongens jongens, het is niet dat ik 's nachts wakker wordt, maar ik dacht mss word ik nog wel huger als ik dan de wekker zet en ga eten. Maar enfin, ik zal het zelf dan wel weer gaan uittesten :)

een banaan. Lekker kcals. En btw. in banaan zit een stofje wat de slaap bevorderd

Als ik midden in de nacht de slaap niet kan vatten neem ik wel eens een glas melk, maar ik ga er zeker geen wekker voor zetten.

Er stond eens een stukje op ergogenics dat als je na een poosje vasten (bijvoorbeeld 8 uur slaap) eiwit nam dat dat dan extra anabool zou zijn, dus wellicht is 's nachts niet eten ook wel gunstig.

Terug
Naar boven