MuscleMeat

Midden in de nacht eten

nasty^PhysIc zei:
En btw. in banaan zit een stofje wat de slaap bevorderd
Bron?

Een banaan zit vol met suikers, geeft je (sneller) een insulinepiek. Tennissers eten ook dikwijls tijdens wedstrijden een banaan, voor de directe energie. Als banaan je slaperig zou maken, zouden ze dan niet eten tijdens wedstrijden.

Laatst bewerkt:
Als je maar door blijft eten heb je geen last van een lage bloedsuiker (dipje), dus daarom eten ze door. (steeds kleine beetjes)

Ik denk dat een boterham met kaas net zo slaapverwekkend is als een banaan :)

wazzup zei:

Als je er een uur naar gaat zitten kijken in ieder geval wel ja

Wat betreft 'snachts eten: ik doe het niet. Als ik om watvoor reden dan ook langer dan 3,5 uur moet wachten op een maaltijd, wordt ik licht in mijn hoofd van de honger. Witte spikkels voor mijn ogen enzo. Je kent het wel.

Maar als ik gedurende de nacht na een uur of 6 slaap wakker wordt om te piesen, dan heb ik echt geen honger ofzo. Niets. Het lijkt me voor mezelf dus niet echt super noodzakelijk.

Vannacht om een uur of 4 was ik wakker... wc, maar ik kon de slaap niet meer vatten en mijn maag speelde daar voor een deel in mee. Dus even eruit voor een beker melk en een stukje chocoladeletter en ben daarna weer heerlijk ingeslapen.....

Alles beter dan wakker liggen.

Ik zou niet 'tijdens' de slaap eten, dit om de volgende reden, je hebt rust nodig.

Als je gaat eten is je lichaam bezig met andere dingen dan uitrusten...
Ik merk het zelfs als ik me voor de slaap vol prop (wat ik wel doe, ben ik nu aan gewend, anders word ik met een honger gevoel wakker voordat de wekker gaat), dat ik niet uitgerust wakker word, maar gaar en kan nog wel paar uur blijven liggen :( .

Gewoon tijdens de dag je cal binnen krijgen lijkt mij volstaan en je de kwaliteit van je slaap vernken door de vertering van je voedsel op nieuw in gang te zetten lijkt mij niet optimaal voor de rust/groei enzo..

Plus het feit dat je lichaam er aan gaat wennen en je straks standaard met een klote honger gevoel zit rond 4/5u in de nacht en je structureel wakker word tegen die tijd, nee dankje !

Laatst bewerkt:
wazzup zei:
Als je maar door blijft eten heb je geen last van een lage bloedsuiker (dipje), dus daarom eten ze door. (steeds kleine beetjes)
[/QUOTE]
Ik snap waarom ze dooreten, het gaat erom dat ik niet geloof dat er in bananen een stofje zit wat slaap bevordert. Om die dip tegen te gaan kunnen ze beter snelle koolhydraten nemen, dus suikers. Dit kan in de vorm van een banaan. Daarom eten ze bananen.
wazzup zei:
Ligt oa aan het aantal kcal van beide. Alleen geeft een banaan sneller een insulinepiek en is dus geschikter voor tennisers (tijdens de wedstrijd).

speciaal gaan opstaan om te eten gaat voor mij net iets te ver :)

Ik heb wel 's gelezen dat Jay Cutler elke nacht een kommetje havermout naar binnen werkt. Maar he Jay Cutler heeft ook wel wat meer massa om te voorzien van brandstof.

Zoals gezegd, gewoon blijven doorpitten. Je lichaam gebruikt maar 0,8 van je basismethabolisme in je slaap en met zo'n lage stofwisseling kan je heus wel 8 uurtjes zonder voeding :)

He boogie, ik zou slechts wakker worden om me afte trekken of zo.

Gewoon door maffen,
Maar goed, je kunt het altijd proberen he. Dat is de enige manier om er achter te komen dat het effect heeft natuurlijk.

Aan onze meningen heb je niet zoveel, gewoon doen en achter komen...
Net als bb

welliswaar zou je na je trekbeurt wel even wat kh tot je kunnen nemen om zo de verbruikte energie weer aan te vullen

Ik zou er zeker niet de wekker voor zetten, maar als je toch wakker wordt kan het denk ik geen kwaad.
Hoewel ik denk dat je lichaam tijdens iets natuurlijks als slapen echt niet zo snel zonder voedingsstoffen komt te zitten, daar is na miljoenen jaren evolutie wel een bufferttje voor 'uitgevonden'.

Terug
Naar boven