Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ga twee maanden 5x5 trainen en kom dan terug. Kijken of je nog steeds zo overtuigd bent van je 8 - 12 reps.
hij gaat niet onder de 8 reps en zijn borst groeit niet goedMeer is niet altijd beter. Je moet vooral bij je voeding kijken wil je een dikke borst creeeren. Daarna komt een goede chest workout. Ik weet niet of je altijd al volgens dezelfde reps sets traint. maar variatie is belangrijk dus gooi je sets eens om. Ik zou de reps niet lager doen zoals 18fitie zegt, want dan train je op kracht. Probeer eens een piramide vorm anders. Verder zijn 3 a 4 oefeningen genoeg voor de borst.
. dus probeer maar eens 5x5. Heb jij het al geprobeerd phantom1990? Waarschijnlijk niet ...ik ga voor mijn compounds bijna niet meer boven de 5-6 herhalingen. Ik train nu voor bench zelfs veel op singles, ik kan niet zeggen dat ik er minder massa van pak dan dat ik tussen de 8-12 reps blijf.
het zou kunnen, maar dat heb ik in ieder geval nog niet ondervonden. Natuurlijk draai je wel een groter volume als je lager in reps blijft: zoals 8x3 ipv 3x8dat ben ik gewoon niet met je eens.
5x5 geeft minder spiermassa dan tussen 8 en 12 reps blijven.
dat denk ik ook meer en meer als ik zijn posts leesMinder lezen en meer trainen. Dat je 'zoveel' denkt te weten heeft tot nu toe alleen maar in je nadeel gewerkt.
Minder lezen en meer trainen. Dat je 'zoveel' denkt te weten heeft tot nu toe alleen maar in je nadeel gewerkt.
hij gaat niet onder de 8 reps en zijn borst groeit niet goed. dus probeer maar eens 5x5. Heb jij het al geprobeerd phantom1990? Waarschijnlijk niet ...
ik ga voor mijn compounds bijna niet meer boven de 5-6 herhalingen. Ik train nu voor bench zelfs veel op singles, ik kan niet zeggen dat ik er minder massa van pak dan dat ik tussen de 8-12 reps blijf.
het zou kunnen, maar dat heb ik in ieder geval nog niet ondervonden. Natuurlijk draai je wel een groter volume als je lager in reps blijft: zoals 8x3 ipv 3x8
dat denk ik ook meer en meer als ik zijn posts lees
Omdat je alle kennis van de wereld hebt en je stats op zn best matig zijn. No offense verder.
Kan zeker wel, mits aan de randvoorwaarde voldaan is (degelijk schema, voeding, etc.)maar in 1 jaar kun je geen 10 kg vvm aanzetten en ook nog eens extreem veel op je totaal te gooien.
Ik ben ook, op bankdrukken na, de sterkste van mijn gym. Welkom in de wereld van de healthcentersen als ik mijzelf vergelijk met de rest van de gym ben ik samen met een vriend van mij de sterkte van de gym en op een paar na ook de breedste.
Geen goed argument dus.

mkeyyyy.... en als ik nou e gulden middenweg kies en voor de borst voortaan dit doe?
Incline bench sets/reps 5, 5, 5, 5, 5
Flat bench sets/reps 5, 5, 5, 5, 5
Incline flies sets/reps 12, 10, 8
Cable crossover sets/reps 12, 10, 8
interessante discussies, maar raak een beetje het spoor bijster nu![]()
![]()

Kan zeker wel, mits aan de randvoorwaarde voldaan is (degelijk schema, voeding, etc.)
als je aan de AAS zit misschien, het je eerste trainingsjaar is en je gewoon ondervoed was of gewoon ultieme genen hebt maar 10kg is anders veel te veel
Ik ben ook, op bankdrukken na, de sterkste van mijn gym. Welkom in de wereld van de healthcentersGeen goed argument dus.
nee dat is dus juist mijn argument!!
waarom is dat juist zo in health centers?
juist - er is geen kennis!!! dat was mijn punt
Verder ben ik het wel met je eens dat je nu eenmaal de tijd moet nemen om sterker te worden. Het is geen zaak van weken of maanden, bij de meeste eerder van jaren.
idd over 5 jaar praten we verder. heb ik dan nog steeds zulke lage stats (waar geen andre conclusie voor is dan slechte voeding/training) wat ik absoluut niet verwacht dan kun je zeggen dat mijn kennis waardeloos is.
Maar dit draagt verder niet echt bij aan de vraag van de TS, dus ontopic:
Verwacht gewoon geen wonderen. De mensen die bij een relatief laag gewicht er al een "huge chest" hebben, hebben 1) aanleg 2) geen onderlichaam 3) laag vet% 4) combinatie van 1,2 en 3.
ja maargoed.
door kennis krijg je niet ineens de tijd om in een jaar 4 jaar te trainen.
ik heb al mijn kennis wat ik nu heb in iets minder dan een jaar opgedaan door echt gewoon dagelijks gemiddeld 2 uur op internet te kijken en wat boeken te lezen etc.
maar in 1 jaar kun je geen 10 kg vvm aanzetten en ook nog eens extreem veel op je totaal te gooien.
en verder weet ik zelf ook wel dat ik niet optimaal getraint en gegeten heb de laatste tijd.
ook omdat ik nu pas veel nieuwe inzichten heb gelezen en tot een half jaar geleden nog in allerlei onzingeloofde en niet objectief naar dingen kon kijken.
we zullen wel zien hoe ik over 5 jaar sta.
heb ik dan nog belabberde stats ok, maar daar ga ik absoluut niet van uit.
en als ik mijzelf vergelijk met de rest van de gym ben ik samen met een vriend van mij de sterkte van de gym en op een paar na ook de breedste.
dus ga mij niet vertellen dat kennis geen effect heeft.
Thanx rnbflavour voor het advies, maar wat vind de rest dan wat ik moet doen![]()
![]()
maargoed het is denk ik een kwestie van aanleg denk ik.. want mijn trainings maat zijn borst groeit een stuk sneller mar zijn er wel eve sterk in en traine hetzelfde.. ik heb ook lang op 8 tot 12 reps getraind en dan 4 oefeningen ben nu een maand 8x3 en dan 3 oefeningen aan het doen en tussendoor nog even rond de 6 reps en ik merk nu dat mijn borst gewoon voller begint te worden dit werkt gewoon beter voor mij.. marja ieder lichaam is weer anders dus gewoon eve uitzoeke 5x5 ga ik volgende maand doenik heb het zelfde probleem alles groeit redelijk goed behalve borst.. terwijl ik wel steeds meer kracht krijg in men borstmaargoed het is denk ik een kwestie van aanleg denk ik.. want mijn trainings maat zijn borst groeit een stuk sneller mar zijn er wel eve sterk in en traine hetzelfde.. ik heb ook lang op 8 tot 12 reps getraind en dan 4 oefeningen ben nu een maand 8x3 en dan 3 oefeningen aan het doen en tussendoor nog even rond de 6 reps en ik merk nu dat mijn borst gewoon voller begint te worden dit werkt gewoon beter voor mij.. marja ieder lichaam is weer anders dus gewoon eve uitzoeke 5x5 ga ik volgende maand doen