MuscleMeat

Mijn broertjes eerste test kuur GYNO?(fotos)

bguns

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m71
Massa
86kg
Vetpercentage
10%
Hey ik had al eerder een topic gestart dat ik aanleg had voor gyno en na 3kuren het erger werd.

Mijn broertje is 22 traint al 2jaar nu en is al 2weken geleden begonnen aan een test only kuur

wk 1-10 test e 250mg ew
Wk 13-16 nolvadex 20mg ed

Nu heeft hij geen gevoelige of harde tepels ook kan hij geen knobbetje voelen. Hij wilt nu al letro nemen maar we willen ervan zeker zijn dat het gyno is. Hij heeft een bf van 14-15.
Hier zijn de fotos.
Alle hulp welkom het liefst z.s.m. Want hij wilt al letro innemen

uploadfromtaptalk1407445294220.jpg

uploadfromtaptalk1407445302774.jpg

Moeilijk te zeggen, hij had beter wat droger kunnen staan voordat hij begon.

Moeilijk te zeggen, hij had beter wat droger kunnen staan voordat hij begon.

thx voor het advies zal al die strongmen en powerlifters wel even zeggen dat ze even een cut moeten doen voordat ze weer on gaan anders worden ze natuurlijk nooit sterk

• Topic Starter Topic Starter
2) Lie flat on your back, and place one thumb on either side of the nipple. Slowly bring your thumbs together, applying pressure inwards to the chest. If you have Gynecomastia, your thumbs will press against hard, fibrous, and rubbery glandular tissue; if you do not, your thumbs will meet at the nipple. If fibrous tissue is noted, it should be very tender, and painful to the touch.

Ga plat op je rug liggen en plaats 1 duim aan beide zijden van je tepel. Breng je duimen langzaam naar elkaar toe en druk terwijl je dit doet met je duimen op je borst. Als je gyno hebt zullen je duimen iets hards/vezeligs/rubberig raken (klierweefsel). Als je geen gyno hebt komen je duimen bij elkaar bij de tepel. Als je hard/vezelig weefsel tegenkomt moet het heel gevoelig/pijnlijk om aan te raken zijn.

ff snel vertaald niet helemaal netjes

het lukt hem om de tepels na elkaar toe te brengen niet helemaal want dat is onmogelijk hij voelt niet iets hards wel een beetje vezelig. Denk geen gyno dus de letro laten of toch niet?

Dan is het geen gyno en is letro nergens voor nodig.

heeft hij geen nolva bij de hand? gelijk letro? Volgens mij heeft hij zich niet zo goed voorbereid..Mijn tepels zwellen ook altijd iets op, maar dit trekt nu de kuur weer weg. Ik denk dat hij gewoon 10 mg nolva elke dag kan pakken en kijken wat het doet. Misschien in de toekomst is proviron proberen. Ik heb al jaren zwaar gyno, zit nu op HGH met 1 gram test en pak daarbij ook provi. Heb totaal geen last van gevoelige of opgezette tepels dit keer. Gyno wordt ook niet erger.

gwn 10mg proviron ed of eod en gewoon innemen heel je kuur lang ? Want dit probleem heb ik ook als ik 500mg ew test e neem krijg ik weer last van gyno

---------- Toegevoegd om 22:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:19 ----------

10mg provi moet 25mg zijn

eh ziet er normaal uit hoor... beetje roidparanoid? :)

gwn 10mg proviron ed of eod en gewoon innemen heel je kuur lang ? Want dit probleem heb ik ook als ik 500mg ew test e neem krijg ik weer last van gyno

---------- Toegevoegd om 22:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:19 ----------

10mg provi moet 25mg zijn

Nee, provi voorkomt geen gyno.

Wel, eerst moet bepaald worden of het daadwerkelijk nodig is. Mijn ervaring is dat de meesten namelijk toch echt geen gyno blijken te hebben, en daarnaast heb je nog de gevallen waarbij het er altijd eigenlijk al zat (waarschijnlijk vanaf de puberteit), maar tijdens een kuur pas opgemerkt werd. In dat laatste geval is het ook niet direct nodig om preventief te gaan slikken. Wat dan dus gebeurt is;
1. Mensen gaan meer letten op hun tepels en zodra ze wat jeuk voelen denken ze gelijk aan gyno (jeukende tepels is een aspecifieke klacht en is NIET indicatief aan gyno)
2. Mensen gaan meer aan hun tepels voelen (of voor het eerst zelfs), en merken dan vanzelf dat er inderdaad een klein beetje klier-/bindweefsel zit onder de tepel. Dat zat er dan altijd al, en een klein beetje is niet meer dan normaal.
3. Mensen gaan kuren, hadden altijd wellicht al gyno van de puberteit, verliezen flink wat vet/vocht (krijgen een 'harde' look, zoals bij tren bijv.), en dan springt gyno meer in het oog en wordt het beter voelbaar omdat het omringende vocht/vet minder is geworden. Het zat er wederom dan altijd al.
4. Mensen gaan lezen op DBB en denken dat ze gyno hebben, regardless :)

In ieder geval; zorg voor een -redelijk- kwantitatieve manier waarmee je het formaat van je gyno kunt bepalen. Iets in deze richting:
33xhs2c.jpg
Laat het zonodig door iemand anders doen, immers ben je zelf niet heel objectief hierin. Als je tijdens je kuur zeker weet dat er gyno ontstaat, of groeit, begin dan z.s.m. met tamoxifen. 20-40 mg ED voor enkele dagen, gevolgd door 10 mg ED. Met 40 mg accumuleren de actieve metabolieten van tamoxifen sneller, na 1 dag zit het namelijk nog lang niet op een steady-state. Meer dan 20 mg is dus niet per definitie zinloos zoals hier vaak geroepen wordt (al is het alleen al omdat het competitief bindt aan de oestrogeen receptor en dus ook afhankelijk is van hoeveel circulerend oestradiol er aanwezig is). Tamoxifen heeft zich veelvuldig bewezen in klinische studies en werkt vrij snel in dit soort gevallen is de ervaring.

Als je uit het verleden weet dat je als een malle gyno krijgt zodra je gaat kuren, slik dan preventief een aromatase remmer, bij voorkeur exemestaan (aromasin).

Over 'prolactine gyno' kan ik heel kort zijn; trenbolon en andere sterke androgenen laten prolactine DALEN, en prolactine ansich gaat GEEN gyno veroorzaken. Bij hyperprolactinemie ontstaat de gyno dan ook niet door prolactine, maar secundair aan de hypogonadisme die kan ontstaan (lees: verlaagde androgene : oestrogene ratio, DIT is namelijk hetgeen wat gyno veroorzaakt). Bovendien laten sterke androgenen het klierweefsel van de borst slinken. Mind you; na verloop van tijd wordt overmatig klierweefsel van gyno bindweefsel, dit bindweefsel is NIET gevoelig voor endocriene therapie.
.

thx voor het advies zal al die strongmen en powerlifters wel even zeggen dat ze even een cut moeten doen voordat ze weer on gaan anders worden ze natuurlijk nooit sterk

Ik heb niks met strongmen te maken ? :D
Als ze bitchtits willen moeten ze dat lekker zelf weten.

Dit is gewoon een kinderlichaampje..:eek:

Dit is gewoon een kinderlichaampje..:eek:

Dat is 1.. Wat heeft hij in die 2 jaar trainen gedaan? Dit is geen basis voor een kuur.

2, ik lees de laatste paar dagen in verschillende topics al een paar keer over mensen die bij het eerste beste idee van gyno al gelijk naar de letro grijpen. Wat een onzin is dit dan, letro is gewoon een heftig middel wat je kan pakken als de rest niet helpt. Daarnaast help je er ook gelijk je kuur mee om zeep en dat is gewoon zonde

Ik denk dat hij beter eerst een creatine kuurtje had kunnen nemen :)))

Wordt ook steeds gekker...dat zijn idd foto's van een kind man...daar ga je toch geen test in spuiten...:eek:

Hij is geen kind al lijkt dat wel op de foto hij heeft 10mg nolvadex in genomen nog paar daagjes endan kuurt hij weer zonder nolva.

Terug
Naar boven