XXL Nutrition

Mijn cutschema advies/kritiek gevraagd

Ano_1993_8

Cool Novice
uitgeschakeld
Waardering
2
Lengte
1m76
Massa
73kg
Vetpercentage
13%
Dag jongens!

Op moment ben ik aant het cutten van heb iets van 15% vetpercentage.
Weeg 73kg en wil vetpercentage van 12% halen, dus rond de 70 kilo. Dit zou ik normaal begin mei halen.
Maar dan zit ik met het dilemma als ik nog door ga cutten of op vetpercentage ga blijven en niet te hard bulken, of een maandje bulken en dan weer cutten, waarom?

Ik wil beetje ripped staan voor de maand Juli, dan ga ik op vakantie en wil er beetje netjes bijlopen. :p
Dat is ook de grootste reden dat ik naar de gym, om massa te gainen en er strak bij te lopen in de zomer.

Bij men schema gaan ook nog omega 3 6 9 visolie bijkomen binnenkort.

Advies/kritiek graag!

Dagschema:
55rn1c.png

Laatst bewerkt:
upload het even op tinypic.com ;) ImageShack doet het niet op DBB

Ik zou de koolhydraten wat naar beneden halen & vetten naar boven.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom is lage calorieen niet gewoon goed?

Bij een te lage calorie inname gaat je lichaam z'n spieren verbranden om energie te krijgen.

Jongens, ik zit nu rond de 115 koolhydraten, is dit nog steeds te veel?
Zit ook aan de 1350 kcal, en heb hier zelfs makkelijk genoeg mee

Ik begon op 73,8 en ben nu 2 weken bezig exact, het laagste dat ik heb gewogen in die 2 weken was 72,8
Maar deze morgend woog ik 73,5 , had wel niet gekakt, maar zag wel dat mijn ABS wat zichtbaarder worden.
Ben deze morgend begonnen met men creatine kuur, zal ik normaal ook wel wat vocht gainen

Jongens, ik zit nu rond de 115 koolhydraten, is dit nog steeds te veel?
Zit ook aan de 1350 kcal, en heb hier zelfs makkelijk genoeg mee

Ik begon op 73,8 en ben nu 2 weken bezig exact, het laagste dat ik heb gewogen in die 2 weken was 72,8
Maar deze morgend woog ik 73,5 , had wel niet gekakt, maar zag wel dat mijn ABS wat zichtbaarder worden.
Ben deze morgend begonnen met men creatine kuur, zal ik normaal ook wel wat vocht gainen

Ga eerst maar eens stickys lezen en dan posten.
1350 Kcal heb je nog niet eens genoeg aan als je de hele dag op bed lig.

weet ik ook wel

maar ik heb een pot met rijst, erwten en poten, kip en zoetzure zaus voor de hele dag met 1000 kcal en die krijg ik nog niet eens op...

Hoe kan ik zorgen dat ik genoeg kcal binnen krijg met het juiste eten?

Hoeveel heb jij gegeten voordat jij begon?
Ben je een slechte eter geweest?"
Hoeveel keer per dag at je?

Ik ken je probleem namelijk.
Ik at slecht (niet omdat ik wilde afvallen, puur omdat ik geen honger had).
In de ochtend at ik nooit, in de middag maar net 2 boterhammen en 's avonds gewoon avondmaal.

Vaak at ik in de middag ook lekker frikandel broodje of een kaasbroodje van de AH.

Heel raar gezegt; Ik werd gewoon 'zwaar' ik woog op mijn hoogte punt 82KG. Raar he, weinig eten en dan toch 82KG wegen.

Ik had het gehad wilde afvallen maar dit betekende dat ik eerst moest beginnen met 3x per dag eten. Met moeite kreeg ik het door me strot heen. 2 boterhammen 's ochtends 4 boterhammen 's middags en 's avonds avond eten. Bom vol zat ik, maar ik begon al met wat grammetjes te verliezen. Later kreeg ik meer trek , en ben toen gaan zoeken naar gezonde levensstijl.
Ik deed toen al fitness dit was 1x per week.
Toen was ik het gaan uitbreide naar 3x per week met een calorie onderhoud van 2600Kcals per dag.
Mijn voedingsschema bevat ook veel koolhydraten en eiwitten en mijn vetten moeten ook omhoog maar 3x per week fitness en met mijn voeidng ben ik binnen 2 maanden 8kg kwijt geraakt.

Wat ik dus wil zeggen, het is misschien handig om je eten op te bouwen. Probeer 6x om een dag te eten en houd zowiezo 's ochtends 's middags 's avonds aan.

Succes!

Eerst at ik tegen de 2500 kcal of meer, en nu met rijst en kip en ei zit ik gewoon sneller vol, maar dat is ook de eigenschap van dat voedsel, slow digesting, maar iets te slow omdat ik sowieso al een slecht metabolisme had

Maar nu eet ik om de 2 uur om me metabolisme draaiden te houden, echter kwam in eerder wel aan de 2500kcal kwam met wat ongezondere voeding, en nu eet ik alleen gezond maar kan ik nooit aan 2500 kcal komen

Eerst at ik tegen de 2500 kcal of meer, en nu met rijst en kip en ei zit ik gewoon sneller vol, maar dat is ook de eigenschap van dat voedsel, slow digesting, maar iets te slow omdat ik sowieso al een slecht metabolisme had

Maar nu eet ik om de 2 uur om me metabolisme draaiden te houden, echter kwam in eerder wel aan de 2500kcal kwam met wat ongezondere voeding, en nu eet ik alleen gezond maar kan ik nooit aan 2500 kcal komen

Je moet niet te weinig eten en ook niet teveel , bereken hoeveel cal intake je nodig hebt, lees de sticky's die zijn het belangrijkste, jij wilt er ripped uitzien dus zal je er ook zelf tijd in moeten investeren, het komt niet uit de lucht vallen. 6 x per dag eten is de rode draad die je moet volgen 2x ontbijt zorg dat dit voldoende is en dan 3 x warme maaltijden en 1 x een lichte maaltijd met langzame eiwitten om de nacht door te komen. Eet verantwoord en clean, Hoe dichterbij de natuur hoe beter,

Terug
Naar boven