MuscleMeat

Mijn eerste schema

MeinStip

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
82kg
Dag iedereen,

Ik ben sinds een maandje bezig met fitnessen/bodybuilding.
Mijn doelen zijn algemene fitheid, vermageren en lichte spieropbouw.

Ik heb een hele zware hernia waardoor ik zaken als lopen en oefeningen met springen niet kan doen. Ook zal je zien in de schema's dat oefeningen die belastend zijn voor de rug dat ik daar weinig tot geen gewicht aanhang.

Ik heb dit forum eens grondig doorzocht en heb op basis daarvan een schemaatje gemaakt.
Ik ga nu 3x per week, en heb voor elke dag een ander schema.
Voeding doe ik op dit moment normaal.

Ik begin met 10min fietsen.

Daarna doe ik één van onderstaande schema's.

Dan doe ik 10min handbike, 15min crosstrainer en 15min roeien.

Ik zou jullie willen vragen om mij te bestoken met al jullie goede raad zodat ik kan aanpassen waar nodig.

Bijlagen

Lyle McDonald's Bulking Routine Explained
Power Hypertrophy Upper Lower (P.H.U.L.) Workout
file:///E:/Users/Luc%20Rijnders/Music/Luc%20muziek/candito%20linear%20program%20(2).pdf
Jason Blaha's Ice Cream Fitness 5x5 Novice Program

Ik zou zelf alle spiergroepen minimaal 2 keer in de week aanpakken, ik raad fullbody of upper/lower doen.
Na 48-72 uur zijn je spieren hersteld en kunnen ze dus weer belast worden. Als je alles maar één keer in de week traint mis je potentiële spiergroei.
En ik snap verder niet echt waarom je alles 3 x 10 doet? Probeer te variëren in reps, 3-5 voor kracht, 6-8/10-12 voor hypertrophy.

Ik vind het volume per spiergroep in jou training ook erg hoog, 5/6 borstoefeningen op één dag! Hoe kun je dan sterk zijn op al je oefeningen? Ik zou dan juist je spiergroepen vaker in de week aanpakken met lager volume.

abdominal is slecht met een hernia. Die ga je voelen. Squat met gewicht is ook geen aanrader. Ik krijg er giga veel pijn en uitstraling van. Doe zelf full body 3 x per week en na de training half uur interval training op de hometrainer. Dat gaat goed. Voeding is natuurlijk erg belangrijk. Succes

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties. Ik probeer wat bij te schaven waar nodig.

Terug
Naar boven