MuscleMeat

mijn eerste voedingschema.

victoris

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
82kg
Na veel zoeken heb ik eindelijk een schema gemaakt waarmee ik zou trachten mijn spiermassa omhoog te krikken zonder vet bij te komen ^^.

gewicht 76 hoogte 1,80
bmr=1881
5 dagen kt per week :P

9 uur brinta 70g 440 ml halfvolle melk =440 kcal 23,6g e 66,6kh 8,6v + banaan 86 kcal 1,2e 18,8kh 0,2v
9,30 creatine
10 uur aanvang training
na training 45g + 250 ml water dextrose ongeveer 45kcal +creatine
12 uur 5 sneetjes wit brood +100 g kipfilet = 369kcal 12,45 e 66,75kh 3v +130 kcal 18g e 0,9kh 6,0g v=499kcal 30,45e 67,65g kh 9,0gv
14,5 uur 250 g tonijn 240kcal 53,8g e 2,5gv +40 g amandelen 233kcal 7,8g e 2,5kh 20,8v
17 uur 3 sneetjes wit brood 283kcal +10g e 54,4kh 2,4v + 100 g cottage cheese 100kcal 12,8e 2,9kh 4,2v=383Kcal 22,8e 57,6kh 6,6v
19,5 uur 400g bruine bonen circa 450kcal 30g e 72,4kh 2,8g v + 150g groenten
23 uur 400g magere kwark 355 kcal 65g eiwit 17,5g kh 2,5g v
totaal 2731 kcal 283,2 kh=1189,4kcal=45,7% 234.85e=939,4= 36% 53v=477 18,3% 2605,4

Ik drink normaal gezien hierbij een goede 3 a 4 liter water

Advies is altijd welkom

---------- Toegevoegd om 02:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:25 ----------

ahja en ik kan helaas geen whey poeder kopen aangezien mijn ma dat niet wil aanschaffen "omdat het chemische brol is "

Laatst bewerkt:
Volgens mijn berekeningen is je onderhoud minstens 2900 kcal, als je rekening houdt met 5x per week trainen.

Misschien wat kip+rijst toevoegen?

Vreselijk he, die moeders. Vind ze creatine en dextrose dan geen chemische brol? Of heb je die verstopt :P

Laatst bewerkt:
je bent 18 maar je mama bepaalt wat je wel en niet mag kopen ?

Hier in Nederland ben je dat volwassen en mag je je eigen beslissingen nemen.

PS: je eet inderdaad te weinig (tenzij afvallen je doel is)
onderhoud = BMR * activiteitsfactor (al snel 1.5, in jouw geval waarschijnlijk wel 1.7)

• Topic Starter Topic Starter
Volgens mijn berekeningen is je onderhoud minstens 2900 kcal, als je rekening houdt met 5x per week trainen.

Misschien wat kip+rijst toevoegen?

Vreselijk he, die moeders. Vind ze creatine en dextrose dan geen chemische brol? Of heb je die verstopt :P

Ik heb gewoon druivensuiker gezegd dat klinkt veel natuurlijker en de creatine daar weet ze niks van af xD

Ja kip en rijst is een goed idee ik moet alleen zien waar ik het nog tussen moet proppen :P

edit:bij nader inzien krijg ik er absoluut niks meer tussen gestopt ik kan wel mijn bonen af en toe afwisselen met rijst en kip
anyway in welke macronutrienten zou ik die 400 extra kcal instoppen ?

Laatst bewerkt:
je bent 18 maar je mama bepaalt wat je wel en niet mag kopen ?

Hier in Nederland ben je dat volwassen en mag je je eigen beslissingen nemen.

PS: je eet inderdaad te weinig (tenzij afvallen je doel is)
onderhoud = BMR * activiteitsfactor (al snel 1.5, in jouw geval waarschijnlijk wel 1.7)

Ja mijn moeder bepaalt omdat ze degene is die betaalt en ik kan niet en creatine en whey betalen met mijn 20 euro per week zakgeld.Eens dat ik op unief zit zal ik wel whey kunnen aanschaffen maar helaas zal dat nog een jaar duren.

Ja mijn moeder bepaalt omdat ze degene is die betaalt en ik kan niet en creatine en whey betalen met mijn 20 euro per week zakgeld.Eens dat ik op unief zit zal ik wel whey kunnen aanschaffen maar helaas zal dat nog een jaar duren.

20 euro per week is voldoende voor creatine en whey.... kwestie van prioriteiten stellen.

Een pond whey kost 15 euro en zelfs als je 5 gram per dag gebruikt is dat genoeg 100 dagen (meer dan 3 maanden). Als je slechts 2 of 3 gram gebruikt kun je er zelfs 2 keer zo lang mee.

http://www.ergo-log.com/creatinenotheavier.html

(of neem een (bij)baantje)

20 euro per week is voldoende voor creatine en whey.... kwestie van prioriteiten stellen.

Een pond whey kost 15 euro en zelfs als je 5 gram per dag gebruikt is dat genoeg 100 dagen (meer dan 3 maanden). Als je slechts 2 of 3 gram gebruikt kun je er zelfs 2 keer zo lang mee.

http://www.ergo-log.com/creatinenotheavier.html

(of neem een (bij)baantje)
Heb je het nou over de creatine of over whey met die 2-3 gram? Creatine neem ik toch zeker aan?

is 5g niet een beetje weinig ik neem nu zo een 2 keer 5g per dag

Gaat over creatine.

Trouwens, creatine kun je voor 14 pond/kg bestellen in de UK, whey voor 35 pond/5 kg. Dit zou je gemakkelijk kunnen bekostigen met 20 euro per week. Wat de huidige prijzen in Belgie zijn kan ik je niet vertellen.
Verder heb je die shakes helemaal niet nodig, het kan vooral gemakkelijk zijn als je aan het cutten bent.

Hehe ok, was even voor de duidelijkheid anders ging alles wat ik wist over hoeveelheden whey opeens de grond in, maar niks aan handje dus ^_^.

Gaat over creatine.

Trouwens, creatine kun je voor 14 pond/kg bestellen in de UK, whey voor 35 pond/5 kg. Dit zou je gemakkelijk kunnen bekostigen met 20 euro per week. Wat de huidige prijzen in Belgie zijn kan ik je niet vertellen.
Verder heb je die shakes helemaal niet nodig, het kan vooral gemakkelijk zijn als je aan het cutten bent.

per week ? of is dat een typo :P?
Bedankt voor de tip zelfs met de leveringskosten zou me dat zeker al wat uitsparen ^^ +1

edit nvm ik had u verkeerd begrepen ik dacht eerst dat je het had over 20 euro per week aan supplementen maar het ging dus duidelijk over mijn zakgeld.
My bad xD

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven