MuscleMeat

Mijn eerste voedingschema

Spoofs

Novice
Waardering
0
Lengte
1m94
Massa
78kg
Vetpercentage
13%
Hallo daar,

mijn eerste post hier op dutchbodybuilding :)

Ik doe sinds ongeveer een jaar aan fitness. dit was altijd meer als hobby en ben er niet echt heel serieus bezig geweest. nu heb ik uiteindelijk besloten om toch maar is wat research te doen en me meer te verdiepen in het kweken van spieren. en ik kwam er dus zo achter dat ik niet het goeie eten at.

nu na enige tijd passen en meten zelf een voeding schema in elkaar gezet en ik hoor graag jullie feedback.
dit is de eerste keer dat ik dit gedaan heb dus ik verwacht dat er wel het een en ander fout is. maar daar leren we dan weer van.

Veder ben ik

18 jaar
194cm
78kilo
BF:13%

ook doe ik een sport opleiding dus ik sport vrij veel buiten mijn eigen fitness momentje om.
uitgerekend dat ik dus rond de 4000kcal moet komen wil ik boven mijn onderhoud van ongeveer 3500 zitten

50% koolhydraten
30% eiwit
20% vet

graag jullie reactie's en alvast bedankt :)

voedingschema.png - 48477

Mag iets lager in eiwitten en hoger in vetten/ kh ( wat je fijner vindt, de 1gr vet per kg BW zit je al aan) . Zou zeggen max 3 gr eiwit per kg BW dus 240 gr eiwit.

160gr eiwit zou al genoeg zijn voor jou. zou toch de vetten omhoog halen. of de carbs zelfs aangezien je toch veel sport.

Ik vermoed dat je sowieso alle waarden per ongeluk dubbel heb geteld, klopt niet echt wat je totaal waarden zijn!

• Topic Starter Topic Starter
160gr eiwit zou al genoeg zijn voor jou. zou toch de vetten omhoog halen. of de carbs zelfs aangezien je toch veel sport.

aah oké, ja ik was in eerste instantie dus uit gegaan van 50/30/20. ik zal morgen ochtend even kijken wat ik hier kan veranderen.

Dankjewel!

Ik vermoed dat je sowieso alle waarden per ongeluk dubbel heb geteld, klopt niet echt wat je totaal waarden zijn!

Zou natuurlijk kunnen, ik kijk het morgen direct even na!

bedankt voor de Feedback :)

Terug
Naar boven