MuscleMeat

Mijn nieuwe schema (graag feedback)

J-Doe

Novice
Waardering
0
dag bb'ers,

Ik train al ongeveer 3 jaar, alleen het laatste half jaar is het een beetje verwaarloosd. Wil het nu weer goed oppakken met goed voedingsschema en ander trainingsschema. Heb altijd met een split getraind, maar ga nu eens een fb schema proberen. Heb ergens een schema gezien wat ik erg goed vond uitzien, dwz veel basis oefeningen. Heb het zelf nog een klein beetje aangepast. Zou graag horen wat jullie ervan vinden, vooral met betrekking tot het aantal sets en reps. O ja... ik ga 2x per week trainen.

dag 1

Weighted Cable crunches 2 x 15
Squats (2 sets warmup, dan ) 1 x 20
Dumbbell pullovers 1 x 20
Seated calf raises 2 x 25
Pulldown 2 x 6-8
Dips 2 x 6-8
Overhead barbell shoulder press 2 x 6-8

dag 2

Weighted cable crunches 2 x 15
Deadlift (2 sets warmup, dan) 1 x 20
Bent over rows 2 x 6-8
Dumbbell bench press 2 x 6-8
Overhead dumbbell shoulder press 2 x 6-8

Mijn stats: 22jr, 1m95, ~100 kg

wat zijn jouw argumenten voor het kiezen van het aantal sets/oefeningen en herhalingen? want ik doen dat het niet echt optimaal is voor een full body training

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb voor dit aantal en deze oefeningen gekozen, omdat ik denk dat ik zo een comleet schema heb. Wat betreft het aantal sets... met deze oefeningen wil ik niet 4 sets per oefening gaan doen ivm overtraining. En wat betreft het aantal herhalingen geldt eigenlijk dat ik liever train met een beetje zwaardere gewichten en minder herhalingen dan lichtere gewichten en meer herhalingen (enige uitzonderingen daargelaten). Voelt imo gewoon beter...

Maar wat zou jij anders doen dan rnbflavour ?

Laatst bewerkt:
dag bb'ers,

Ik train al ongeveer 3 jaar, alleen het laatste half jaar is het een beetje verwaarloosd. Wil het nu weer goed oppakken met goed voedingsschema en ander trainingsschema. Heb altijd met een split getraind, maar ga nu eens een fb schema proberen. Heb ergens een schema gezien wat ik erg goed vond uitzien, dwz veel basis oefeningen. Heb het zelf nog een klein beetje aangepast. Zou graag horen wat jullie ervan vinden, vooral met betrekking tot het aantal sets en reps. O ja... ik ga 2x per week trainen.

dag 1

Weighted Cable crunches 2 x 15
Squats (2 sets warmup, dan ) 1 x 20
Seated calf raises 2 x 25
Pulldown 2 x 6-8
Dips 2 x 6-8
Overhead barbell shoulder press 2 x 6-8

dag 2

Weighted cable crunches 2 x 15
Deadlift (2 sets warmup, dan) 1 x 20
Bent over rows 2 x 6-8
Dumbbell bench press 2 x 6-8
Overhead dumbbell shoulder press 2 x 6-8

Mijn stats: 22jr, 1m95, ~100 kg

Als je voor alles 2*12 doet ben je niet veel meer tijd kwijt dan dat je bij bijvoorbeeld 1*20 deadlift
doet.

Ik heb niet echt verstand van fullbody; maar het ziet er in mijn ogen goed uit.

:thumbs:

Terug
Naar boven