Fitness Seller

Mijn schema - kickboks - 15 jaar -

Knowlegde

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
71kg
Vetpercentage
12%
Schema A:

Squat: 6x65 KG.
Benchpress: 6x65 KG.
Barbell Row: 6x45 KG.

Schema B:

Squat: 6x65 KG.
Overhead: 6x30 KG.
Deadlift: Nog steeds bezig om de techniek goed in controle te houden dus ik ben hier nog steeds bij 10 KG.

Schema C:

Dat is gewoon kickboksen!

Maandag: Schema A.
Dinsdag: Schema C.
Woensdag: Schema C.
Donderdag: Schema B.

En de rest van de dagen neem ik rust, maar ik heb zo'n gevoel dat ik vrijdag ook gewoon na school schema A dan maar moet gaan volgen!

Wat vinden jullie van m'n schema? M'n doel is eigenlijk om af te vallen, maar met dit schema word ik sterker, dus misschien krijg ik hier een beter lichaam van dan als ik zou gaan afvallen, toch?

doet me erg aan stronglifts/rippetoe denken qua oefeningen... in combinatie met kickboksen;)
hoeveel setjes doe je? want ik neem aan dat 6x65kg 1 set is... of doe je maar 1 set?

niet heel veel op aan te merken, wel grappig dat je bench gelijk is aan je squat... beetje uit balans dus nog, maar komt vanzelf wel:P

weekend geen trainingsmogelijkheden? anders zou je kunnen kijken of je drie keer per week kan gaan, of het wat beter verdelen over de week, verder goed bezig!

• Topic Starter Topic Starter
Nou, ik heb alles over voor m'n sport. Ik leer zelfs thuis niet om te kunnen trainen, dus ik maak alles op school en let daar ook goed op! :D

En was het helemaal vergeten, ik doe natuurlijk wel meer dan 1 set, ik doe dit 5x5. (Maar bij elke oefening zit er natuurlijk nog wel een warming-up!!)

Ik zou qua squatten nog wel meer kunnen voor m'n gevoel maar dat mocht vandaag niet van die begeleider, maar ik ga dat wel gewoon verhogen deze week naar de 70-75 KG.

Maar jij zegt: ''beetje uit balans'' welke zou dan omhoog moeten? :p

lees je maar eens in in het stronglifts 5x5 programma... dat vrijwel precies wat je volgt... alleen gaan daar de gewichten elke training omhoog met 2.5kg, en 5kg op de deadlift... (vergeet niet dat ze vrijwel allemaal met lege stang starten!)

alleen zal bij jou de toename in gewicht wellicht anders zijn, misschien omdat je vrij jong bent willen ze je behoeden voor jeugdige overmoed (ik noem het gezonde ambitie)

als je je hebt ingelezen zie je ook dat per A en B workout in het begin squat en DL met 5kg vooruit gaan, tegenover 2.5 voor de andere oefeningen... dit is omdat je benen een grotere spiergroep zijn, waar ook vlottere ontwikkeling te halen is dan bij je bovenlichaam...

als je een beetje rond kijkt op het forum zie je na enige tijd training vaak een verdeling richting:
bench: lichaamsgewicht
squat: 2x lichaamsgewicht
deadlift: 2.2x lichaamsgewicht

en zie je dus dat de squat en deadlift veel sneller ontwikkelen, en verder groeien in gewicht dan de bench...

btw, als je begeleider zegt dat je niet hoger mag, heeft dat waarschijnlijk niet veel te maken met het gewicht dat je zou kunnen verplaatsen (kan je ongetwijfeld) maar met het gewicht waarmee je de oefening in correcte vorm uit kan voeren...
met je kickboks passie zul je ongetwijfeld weten dat iedere dronken idioot een harde overhandse rechtse kan gooien, maar dat je enkel met een goeie techniek een sterke en gecontroleerde linkerhoek in huis zal krijgen

• Topic Starter Topic Starter
Dus eigenlijk zou ik na een bepaalde tijd 140 KG moeten squatten?
En deadliften ook wat meer als dat? o_O

Ik denk dat nog wel een half jaar kan duren, of niet?

En zou ik met deze training net voor de zomervakantie nog een mooie lichaampje kunnen pakken? :p

Terug
Naar boven