XXL Nutrition

mijn squat -> ramp

uiteraard.
uw been/torso ratio zal bepalen hoe ver ge naar voor moet buigen om toch u CoM in het midden te houden, maar je zal altijd rechter kunnen squatten met een high bar.

Klopt, maar als je heupen flexibel genoeg zijn kun je je bekken verder naar voren kantelen, wat rechtop zitten vergemakkelijkt.

• Topic Starter Topic Starter

Karma voor jouw:D

Heb net even een box squat geprobeerd met een ordinaire stoel op 4 poten (redelijk laag qua hoogte) en hield een dumbbell voor mijn borst vast. Tot een paar cm voor ik op de stoel kom gaat het goed; maar dan sla ik om :( Alles is goed volgens mij, maar op die hoogte kan ik mijn gewicht niet genoeg naar voor liggen (knieën dus) en verlies ik mijn evenwicht :/

In een andere topic zeg je dat flexibiliteit tss je oren zit? Ik kan niet eens met mijn vingertoppen de grond aanraken als ik met gestrekte benen rechtop sta :(

EDIT: Wou nu even 2 gewichten onder mijn hielen steken, maar wou nog eens zonder doen. Hield die wat verder van mijn borst en ik ging tot op de stoel =)

EDIT 2: Blijkbaar wil ik te veel op mijn hielen steunen waardoor ik naar achteren begin te kantelen. Heb zo de neiging om mijn tenen naar boven te doen i.p.v. ze op de grond te zetten. Nu met een gewichtje onder mijn hielen ging de box squat perfect. Erna zonder stoel ging ook heel goed en onder parallell (had weer die dumbbell tegen mijn borst aan). :)

Laatst bewerkt:
Karma voor jouw:D

In een andere topic zeg je dat flexibiliteit tss je oren zit? Ik kan niet eens met mijn vingertoppen de grond aanraken als ik met gestrekte benen rechtop sta

Ik toch niet ?
Heeft weinig met flexibiliteit te maken namelijk, gaat om stabiliteit. Ik heb gekickboxt voor ik ging BB'en en was erg flexibel, maar squatten moest ik ook een maandje met een klein verhoginkje doen. Puur omdat het een ongewone houding was voor mij, met een stang en gewicht op m'n rug.

Dit is bij erg veel mensen zo, denk al gauw de helft van iedereen die begint met squats.

Dus lekker een dun plankje of schijfjes van 1 kilo onder de hielen en het werkt.
Een maandje doen zo en dan zonder, gaat prima en is niks mis mee.

succes verder.

De http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/squat-rx-150029/ in dit topic nog niet voorbij gekomen is verbaas me eigenlijk wel.

Dit zal je wel helpen

En misschien kan je dit ook wat min of meer helpen:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/onderrug-atg-squat-243579/

Van rx stond in de topics die martinnoppert postte.

---------- Toegevoegd om 12:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:30 ----------

Ik toch niet ?
Heeft weinig met flexibiliteit te maken namelijk, gaat om stabiliteit. Ik heb gekickboxt voor ik ging BB'en en was erg flexibel, maar squatten moest ik ook een maandje met een klein verhoginkje doen. Puur omdat het een ongewone houding was voor mij, met een stang en gewicht op m'n rug.

Dit is bij erg veel mensen zo, denk al gauw de helft van iedereen die begint met squats.

Dus lekker een dun plankje of schijfjes van 1 kilo onder de hielen en het werkt.
Een maandje doen zo en dan zonder, gaat prima en is niks mis mee.

succes verder.

Hoe komt het eigenlijk dat je na verloop van tijd die schijf weg kan halen dan?

+ is mijn schoeisel goed momenteel. Heb van die gazelle adidas schoenen: [Link niet meer beschikbaar] (zoiets)

het beste is gewoon op blote voeten/sokken squatten imo

waarom niet?
schone sokken stinken niet hoor. en nieuw zweet ook niet. alleen oud zweet stinkt

Zou ik het doen zonder te vragen? Is een half healthcenter:D
Doet dat geen pijn trouwens met gewicht op je trapz en dan met je blote voeten op een gewichtje staan?

Ik had precies hetzelfde als de ts.
Elke keer als ik helemaal ging hurken met platte voeten op de grond dan donderde ik naar achteren toe aan het einde. Ik heb dit later opgelost door eerst de beweging te oefenen en daarna pas te beginnen met squatten.
Hiervoor deed ik het altijd op mijn tenen wat ook geen pretje is.
Maar om een lang verhaal kort te maken, ik heb het zelf geleerd door schijfjes onder mijn enkels te doen en mezelf op het moment van omvallen iets vast te houden.

Miss heb je er wat aan ;)

gr Erwin

Ik had precies hetzelfde als de ts.
Elke keer als ik helemaal ging hurken met platte voeten op de grond dan donderde ik naar achteren toe aan het einde. Ik heb dit later opgelost door eerst de beweging te oefenen en daarna pas te beginnen met squatten.
Hiervoor deed ik het altijd op mijn tenen wat ook geen pretje is.
Maar om een lang verhaal kort te maken, ik heb het zelf geleerd door schijfjes onder mijn enkels te doen en mezelf op het moment van omvallen iets vast te houden.

Miss heb je er wat aan ;)

gr Erwin

Ga ook iets onder mijn voeten steken. Maar na de examens ga ik elke dag naar de gym gaan (een goeie hardcore dan dicht bij me thuis!) om beter te leren squatten.

Hoe komt het eigenlijk dat je na verloop van tijd die schijf weg kan halen dan?

+ is mijn schoeisel goed momenteel. Heb van die gazelle adidas schoenen: [Link niet meer beschikbaar] (zoiets)

Omdat je dan je balans gevonden hebt. Balans - evenwicht, het is net als leren fietsen, even wenen en balans vinden.

Wat zijn goede schoenen, maakt niet zoveel uit, als ze maar goed om je voet zitten en comfortabel zijn.

Ik zou niet op blote voeten of sokken gaan, ook niet op slippers, als je wat op je voeten krijgt heb je een probleem.
btw ik heb er ook een bloedhekel aan, van die patserige badgasten op slippers. Bij mij gaan dan altijd spontaan schijven en dumbbells vallen, oeps.

Omdat je dan je balans gevonden hebt. Balans - evenwicht, het is net als leren fietsen, even wenen en balans vinden.

Wat zijn goede schoenen, maakt niet zoveel uit, als ze maar goed om je voet zitten en comfortabel zijn.

Ik zou niet op blote voeten of sokken gaan, ook niet op slippers, als je wat op je voeten krijgt heb je een probleem.
btw ik heb er ook een bloedhekel aan, van die patserige badgasten op slippers. Bij mij gaan dan altijd spontaan schijven en dumbbells vallen, oeps.

:roflol:

Ben naar de gym geweest. Eerst even zonder stang nog geoefend; ging hier wel goed, net zoals op mijn kot. Dan met stang + 2,5kg; na wat oefenwerk begon het te lukken, alhoewel ik toch wel af en toe voel uit balans te raken. Het heeft ook geholpen om nu mijn dijen wat meer te spreiden om dieper te gaan. Moet wel zeggen dat de rug veel minder verticaal is dan als ik gewoon een gewicht tegen mijn borst houd.

Ik probeer er zelf altijd extra op te letten dat ik al mijn spieren en dan voornamelijk mijn buikspieren stevig aanspan...dat voelt altijd een stuk stabieler so to say....

Laatst bewerkt:
:roflol:

Ben naar de gym geweest. Eerst even zonder stang nog geoefend; ging hier wel goed, net zoals op mijn kot. Dan met stang + 2,5kg; na wat oefenwerk begon het te lukken, alhoewel ik toch wel af en toe voel uit balans te raken. Het heeft ook geholpen om nu mijn dijen wat meer te spreiden om dieper te gaan. Moet wel zeggen dat de rug veel minder verticaal is dan als ik gewoon een gewicht tegen mijn borst houd.

Dan heb je het dus over de frontsquat, niet de "gewone" squats. Frontsquats is ook kwestie van ff wennen, maar ik weet niet of een dun plankje daarbij ook werkt.

Frontsquats als die echt niet zou lukken dan kan die ook redelijk goed onder de Smith gedaan worden.
En anders de "zercher"squat. De stang op je armen leggen. Het is een vrij makkelijke oefening, maar kost even moeite om zwaar te gaan.

Dan heb je het dus over de frontsquat, niet de "gewone" squats. Frontsquats is ook kwestie van ff wennen, maar ik weet niet of een dun plankje daarbij ook werkt.

Frontsquats als die echt niet zou lukken dan kan die ook redelijk goed onder de Smith gedaan worden.
En anders de "zercher"squat. De stang op je armen leggen. Het is een vrij makkelijke oefening, maar kost even moeite om zwaar te gaan.

Nee nee, de 'front squat' was een soort van opwarming, maar wel met een dumbbell. Daarna gewone squat.

Voor de 2de keer weer gedaan; ging een pak beter en voelde nu ook achter mijn gluteus maximus :)
Deed weer met een gewichtje onder mijn voet; maar ben nog steeds niet tevreden met de hoek van mijn bovenlichaam. Wel voelde ik mijn onderrug niet na de squats, dus de hoek is zeker al beter dan anders.

Maar het is de bedoeling toch eerst met je kont naar beneden te gaan en daarna je benen naar voor wat te bewegen niet?
Maar als je je kont eerst naar beneden doet, dan begin je zowiezo al wat horizontaler te gaan met je bovenlichaam.

Laatst bewerkt:
Nee nee, de 'front squat' was een soort van opwarming, maar wel met een dumbbell. Daarna gewone squat.

Voor de 2de keer weer gedaan; ging een pak beter en voelde nu ook achter mijn gluteus maximus :)
Deed weer met een gewichtje onder mijn voet; maar ben nog steeds niet tevreden met de hoek van mijn bovenlichaam. Wel voelde ik mijn onderrug niet na de squats, dus de hoek is zeker al beter dan anders.

Maar het is de bedoeling toch eerst met je kont naar beneden te gaan en daarna je benen naar voor wat te bewegen niet?
Maar als je je kont eerst naar beneden doet, dan begin je zowiezo al wat horizontaler te gaan met je bovenlichaam.

Alles tegelijk zakken, niet nadenken, zakken en omhoog komen.

Zoals Twisters zegt, alles gaat tegelijk naar beneden.
Probeer gewoon voor je uit te kijken en zakken alsof je op een stoel gaat zitten.
Op een stoel gaan zitten gaat ook niet eerst je kont naar achteren, ja bij een erg lage stoel of een bank misschien.
Maar kijk nog eens naar die filmpjes in die andere topics. Vooral die ene met de handen vooruit gestoken, dacht dat er zo'n filmpje tussen zat, met een dame?

Kijk maar even.
Zet filmpje aan en doe het mee met ze. Je kan het thuis oefenen zonder gewicht hoor.

succes.

Front squatten, dan voel je je quads meer en je onderrug minder.
Voor je normale squat idd andere plaatsing van de bar proberen, vooruit kijken, handen misschien smaller pakken en goed schouderbladen bij elkaar knijpen. Al het voorstaande dus. En deadliften om je erector sterker te krijgen.

Terug
Naar boven