buddhist
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 13
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 83kg
- Vetpercentage
- 13%
Beste mensen,
Als nieuweling op dit forum moet ik me misschien eigenlijk even voorstellen en dat wil graag doen adhv mijn doelen, schema's en dieet... ik ben erg benieuwd naar jullie feedback.
Ik ben een man van 32 jaar, ongeveer 85 kilo zwaar en 1,88 m lang. Ik train al een paar jaar af en toe, maar sinds enkele maanden (3 ofzo) echt serieus en ook lettend op mijn voeding. Ik heb meerdere doelen, waarvan ik me sowieso al afvraag of deze tegelijkertijd gerealiseerd kunnen worden: grotere spieren krijgen, sterker worden, afvallen. Lijkt me wel toch?
Ik train thuis. Ik beschik over dumbbells met gewichten, een ez-curl bar, een yogabal, een pullupbar en een hometrainer (fiets). Mijn schema op dit moment is:
Dag 1: Borst/triceps/schouders
--> Fruit en whey shake
10 minuten fietsen
Pushups
Flat chest press (met ez curl bar - op de grond)
Incline chest press (met ez curl bar - op de bal)
Decline chest press (met ez curl bar - op de bal)
Military press (met ez curl bar - staand)
10 minuten fietsen
--> Dextro Juice en Whey Shake
Dag 2: Onderrug en benen
--> Fruit en whey shake
10 minuten fietsen
Good Mornings (met ez curl bar)
Back Squats (met ez curl bar)
Forward Lunges (met ez curl bar)
Calf Raises (met dumbbell op een traptrede)
10 minuten fietsen
Dag 3: Bovenrug en biceps
--> Fruit en whey shake
10 minuten fietsen
Chinups (pullupbar)
Staande barbell curls (ez curl bar)
Afwisselende dumbbell curls (dumbbells)
10 minuten fietsen
Dag 4: Rustdag
Qua dieet combineer ik dit alles met veel fruit, groente, rauwkost, nootjes, hennepzaad, lijnzaad, olijfolie, wheyshakes, rijst, aardappels, pasta, vitaminepillen. Ik zorg dat ik elke 2 a 3 uur iets eet. (Ik ben overigens vegetariër, vandaar dat je nergens kip of vis ofzo ziet staan...)
Verder probeer ik elke nacht 8 uur slaap te krijgen (dat vind ik nog het lastigst van alles - ik wil nooit naar bed).
Hebben jullie het idee dat ik voor een redelijke beginner een beetje op de goede weg zit? Of zitten er duidelijke fouten/gebreken in dit verhaal?
Alvast bedankt voor eventuele reacties... ik stel het erg op prijs!
Als nieuweling op dit forum moet ik me misschien eigenlijk even voorstellen en dat wil graag doen adhv mijn doelen, schema's en dieet... ik ben erg benieuwd naar jullie feedback.
Ik ben een man van 32 jaar, ongeveer 85 kilo zwaar en 1,88 m lang. Ik train al een paar jaar af en toe, maar sinds enkele maanden (3 ofzo) echt serieus en ook lettend op mijn voeding. Ik heb meerdere doelen, waarvan ik me sowieso al afvraag of deze tegelijkertijd gerealiseerd kunnen worden: grotere spieren krijgen, sterker worden, afvallen. Lijkt me wel toch?
Ik train thuis. Ik beschik over dumbbells met gewichten, een ez-curl bar, een yogabal, een pullupbar en een hometrainer (fiets). Mijn schema op dit moment is:
Dag 1: Borst/triceps/schouders
--> Fruit en whey shake
10 minuten fietsen
Pushups
Flat chest press (met ez curl bar - op de grond)
Incline chest press (met ez curl bar - op de bal)
Decline chest press (met ez curl bar - op de bal)
Military press (met ez curl bar - staand)
10 minuten fietsen
Dag 2: Onderrug en benen
--> Fruit en whey shake
10 minuten fietsen
Good Mornings (met ez curl bar)
Back Squats (met ez curl bar)
Forward Lunges (met ez curl bar)
Calf Raises (met dumbbell op een traptrede)
10 minuten fietsen
Dag 3: Bovenrug en biceps
--> Fruit en whey shake
10 minuten fietsen
Chinups (pullupbar)
Staande barbell curls (ez curl bar)
Afwisselende dumbbell curls (dumbbells)
10 minuten fietsen
Dag 4: Rustdag
Qua dieet combineer ik dit alles met veel fruit, groente, rauwkost, nootjes, hennepzaad, lijnzaad, olijfolie, wheyshakes, rijst, aardappels, pasta, vitaminepillen. Ik zorg dat ik elke 2 a 3 uur iets eet. (Ik ben overigens vegetariër, vandaar dat je nergens kip of vis ofzo ziet staan...)
Verder probeer ik elke nacht 8 uur slaap te krijgen (dat vind ik nog het lastigst van alles - ik wil nooit naar bed).
Hebben jullie het idee dat ik voor een redelijke beginner een beetje op de goede weg zit? Of zitten er duidelijke fouten/gebreken in dit verhaal?
Alvast bedankt voor eventuele reacties... ik stel het erg op prijs!

, succes!