Hallo,
ik train nu een aantal maanden flink hard en let daarbij ook goed op mijn voeding (aan de hand van alle tips die hier gegeven worden). Aangezien ik mijn trainingsschema zelf en met behulp van een aantal stickies hier en elders samengesteld heb, is nu mijn vraag aan jullie of mijn schema in orde is!
Ik train momenteel volgens een 3-daags splitschema, opgedeeld in een borst-triceps-schouders/rug-biceps/benen dag. Doel is vooral droog massa opbouwen. Schema is als volgt:
Borst, triceps, schouders
Bench Press (3x8)
Incline Dumbbell Press (3x8)
Chest Dip (20 reps total)
Cable Crossover (2x8)
Military Press (3x8)
Dumbbell Shoulder Press (3x8)
Dumbbell Side Lateral Raise (2x8)
Bench Dip (2x10, bodyweight +20kg)
Cable Pushdown (angled bar) (3x8)
Rug, biceps
Deadlift (3x8)
Chin-up (20 reps total)
Barbell BOR (3x8)
Dumbbell BOR (2x8)
Shrugs (3x8)
EZ-Barbell Preacher Curl (3x8)
Dumbbell Incline Curl (3x8)
Barbell Curl (narrow grip) (2x8)
Benen
Squat (3x8)
Leg Press (3x8)
Seated Leg Extension (2x8)
Seated Leg Curl (3x8)
Standing Calf Raise (3x8)
Seated Calf Raise (2x8)
Dumbbell Lunge (2x8)
-----
Daarnaast train ik op de benen en rug/biceps dag ook mijn buik met weighted crunches en weighted oblique crunches (maar buik heeft zeker niet voorrang op de rest van mijn lichaam).
Verder ben ik nog bezig met de goede techniek van het squatten aanleren en heb ik eerlijk gezegd nog nooit deadlifts gedaan (moet instructeur/andere mensen nog vragen om deze mij te demonstreren). Aangezien er volgens de meeste mensen geen echte vervanger is voor de deadlift wil ik deze ook graag in mijn schema opnemen.
Dus, wat vinden jullie ervan? Is het schema crap, kan ik beter een UB/LB schema pakken, of is het in orde? En what about de sets x reps verhouding, is die goed om droog massa te pakken of is 5x5 meer een aanrader?
bij voorbaat dank!
ik train nu een aantal maanden flink hard en let daarbij ook goed op mijn voeding (aan de hand van alle tips die hier gegeven worden). Aangezien ik mijn trainingsschema zelf en met behulp van een aantal stickies hier en elders samengesteld heb, is nu mijn vraag aan jullie of mijn schema in orde is!
Ik train momenteel volgens een 3-daags splitschema, opgedeeld in een borst-triceps-schouders/rug-biceps/benen dag. Doel is vooral droog massa opbouwen. Schema is als volgt:
Borst, triceps, schouders
Bench Press (3x8)
Incline Dumbbell Press (3x8)
Chest Dip (20 reps total)
Cable Crossover (2x8)
Military Press (3x8)
Dumbbell Shoulder Press (3x8)
Dumbbell Side Lateral Raise (2x8)
Bench Dip (2x10, bodyweight +20kg)
Cable Pushdown (angled bar) (3x8)
Rug, biceps
Deadlift (3x8)
Chin-up (20 reps total)
Barbell BOR (3x8)
Dumbbell BOR (2x8)
Shrugs (3x8)
EZ-Barbell Preacher Curl (3x8)
Dumbbell Incline Curl (3x8)
Barbell Curl (narrow grip) (2x8)
Benen
Squat (3x8)
Leg Press (3x8)
Seated Leg Extension (2x8)
Seated Leg Curl (3x8)
Standing Calf Raise (3x8)
Seated Calf Raise (2x8)
Dumbbell Lunge (2x8)
-----
Daarnaast train ik op de benen en rug/biceps dag ook mijn buik met weighted crunches en weighted oblique crunches (maar buik heeft zeker niet voorrang op de rest van mijn lichaam).
Verder ben ik nog bezig met de goede techniek van het squatten aanleren en heb ik eerlijk gezegd nog nooit deadlifts gedaan (moet instructeur/andere mensen nog vragen om deze mij te demonstreren). Aangezien er volgens de meeste mensen geen echte vervanger is voor de deadlift wil ik deze ook graag in mijn schema opnemen.
Dus, wat vinden jullie ervan? Is het schema crap, kan ik beter een UB/LB schema pakken, of is het in orde? En what about de sets x reps verhouding, is die goed om droog massa te pakken of is 5x5 meer een aanrader?
bij voorbaat dank!