XXL Nutrition

Mijn uitvoering deadlift: filmpje

Bezoekers in dit topic

tripax

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
1.158
Waardering
1
Ik zou graag wat feedback hebben over mijn uitvoering deadlift, ik voel zelf dat mijn uitvoering niet correct is.

Zoals je kan zien is mijn rug niet volledig hol, hoe kan ik dit oplossen, wat dieper door de benen gaan?
Andere opmerkingen zijn welkom!

[Link niet meer beschikbaar]

12x70
10x80
8x90
4x100
3x100 <--- deze heb ik gefilmd

Edit: Voor wie niet kan afspelen en media player gebruikt:
Free-Codecs.com :: Guides : An easy way to play 3GP files
 
De grootste fout maak je in het begin al, je pakt de halter om de een of andere reden uit het rek? Gewoon vanaf de grond beginnen en een korte pauze houden tussen iedere herhaling.
 
Hmm, is er iemand die dit voor mij kan omzetten? 'k heb daar geen programma voor
 
persoonlijk ga ik meer door mijn benen!

volgens mij ga je ook iets teveel door je rug, op een gegeven moment komt hij zelfs iets bol te staan!Gewoon met je achterste iets dieper gaan lijkt mij

EDIT

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Op het linker plaatje zie je echt een soort van bijna zithouding, deze zie ik bij jou niet zo goed terug! Of je gewoon een andere techniek hebt of een verkeerde weet ik niet, hopelijk kunnen de anderen je hiermee helpen:D
 
persoonlijk ga ik meer door mijn benen!

volgens mij ga je ook iets teveel door je rug, op een gegeven moment komt hij zelfs iets bol te staan!Gewoon met je achterste iets dieper gaan lijkt mij

EDIT

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Op het linker plaatje zie je echt een soort van bijna zithouding, deze zie ik bij jou niet zo goed terug! Of je gewoon een andere techniek hebt of een verkeerde weet ik niet, hopelijk kunnen de anderen je hiermee helpen:D

Ik zou ook wat dieper door de benen gaan. Let idd op de houding van de rug, pak desnoods een wat lager gewicht. Maar de houding qua rug is niet geheel slecht hoor
 
Rug recht of hol houden, je buigt tever door. Hierdoor heb ik net 2 maanden niet kunnen trainen dus het is o zo belangrijk dat je hem goed uitvoert.

Gewoon vanaf de grond beginnen en een korte pauze houden tussen iedere herhaling.
Voor beiden, waarom?
 
volgens mij ga je te zwaar en kan je onderrug het gewicht niet aan, waardoor je bol komt te staan.
 
Ik zou ook wat dieper door de benen gaan. Let idd op de houding van de rug, pak desnoods een wat lager gewicht. Maar de houding qua rug is niet geheel slecht hoor

Waarom zou je zo diep willen beginnen? Je wil juist je heupen zo dicht mogelijk bij de stang hebben voor een zo gunstig mogelijke hefboom.
 
Waarom zou je zo diep willen beginnen? Je wil juist je heupen zo dicht mogelijk bij de stang hebben voor een zo gunstig mogelijke hefboom.
maar je moet dan wel een holling in je rug kunnen houden en als je dit wel voor elkaar kunt krijgen door wat dieper door je benen te zakken dan zou ik dat doen.

wat voor mij erg hielp om m'n rug goed hol te krijgen was het stretchen van m'n hams.
 
Die bolling in zijn rug lijkt het gevolg te zijn van dat hij niet verder met zijn kont naar beneden gaat! Dus lijkt me wel verstandig dat ie wat dieper zakt in vervolg
 
Bedankt voor de reacties tot hier toe.

Het lijkt er inderdaad op dat ik niet diep genoeg door mijn benen ga, waardoor mijn rug bol komt om het gewicht tot op de grond te kunnen krijgen.

Ik weet niet of dit van belang is, maar ik heb inderdaad ook wel korte hamstrings (is me al eens verteld geweest door een kinesist)..
 
leg em stil na iedere rep, ik haal altijd ff me handen eraf of doe ze ff open
 
Bedankt voor de reacties tot hier toe.

Het lijkt er inderdaad op dat ik niet diep genoeg door mijn benen ga, waardoor mijn rug bol komt om het gewicht tot op de grond te kunnen krijgen.

Ik weet niet of dit van belang is, maar ik heb inderdaad ook wel korte hamstrings (is me al eens verteld geweest door een kinesist)..
wat welleens voorkomt (had pk) dat je hams te kort zijn, waardoor je bekken niet voldoende kan kantelen om je rug hol te krijgen bij een bepaalde houding.
 
Doe ook eens een stapje minder ver achteruit.. je hoeft niet zo met dat gewicht te gaan wandelen. En inderdaad, probeer hem eens van de grond af... is echt heel anders. (ik doe mijn RDL's ook vaak vanuit het rek overigens)
 
als je de stang op de grond hebt en je gaat om hoog moet je eerst naar achteren gaan leunen en dan kracht in je benen zetten en gaan staan .... proobeer dat is
 
volgens mij ga je te zwaar en kan je onderrug het gewicht niet aan, waardoor je bol komt te staan.
hij doet het easy, dus het gewicht is niet te hoog.

Z'n techniek is best goed, alleen zou ik ook meer door mn benen gaan.
 
Back
Naar boven