AndroidHealthClinic

mijn voedingschema , tips graag!

2skinny

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
62kg
Vetpercentage
4%
ik heb hier een voedingsschemain elkaar gestoken..
volgens mijn berekeningen heb ik per dag 2800 kcal , 210gr eiwit , 280gr koolh. , 93 gr vet nodig ..
hier is mijn schema :

wat vinden jullie er van? iemand tips?

mijn voedingwaardes liggen dus eigelijk veel te hoog in dit schema en het avondmaal is nog niet eens meegerekend :rolleyes:

en ahja die 3 laatste maaltijden zitten echt veel te krap op elkaar maar die post workout is belangrijk,en avondmaal met gezin ook en maaltijd voor slapen ook dus ik weet het niet goed wat ik moet doen maar zo 3 maaltijden op 3uur tijd krijg ik nooit binne :p maar op niet trainingsdagen valt die post workout maaltijd wel weg dusja.. en die pre workout wss ook..

+ ik drink 2 a 3 liter water per dag

alvast bednakt :D

Bijlagen

Wat is je doel met het schema? Cutten/bulken? Iig zit je te laag met je koolhydraten en te hoog met je vetten.

Quote van topic hier:
de paashaas zei:
Zorg dat je een goede verhouding in koolhydraten, eiwitten en vetten hebt, een goeie basislijn is 50% koolhydraten, 30% eiwitten, en 20% vet.

Met je eiwitten zit je wel goed, 2.5x je gewicht is in principe al genoeg.

• Topic Starter Topic Starter
Wat is je doel met het schema? Cutten/bulken? Iig zit je te laag met je koolhydraten en te hoog met je vetten.

Quote van topic hier:

bulken , is het niet teveel brood me kalkoen en kaas? an ja mijn vetten zijn te hoog alhoewel da ik da wel wa kan gebruiken voor in het begin mijn vetpercentage is echt TE laag.. of toch beter minder vetten? en hoeveel gr koolhydrate zou ik dan nodig hebben? grtz

iemand nog tips?

bulken , is het niet teveel brood me kalkoen en kaas? an ja mijn vetten zijn te hoog alhoewel da ik da wel wa kan gebruiken voor in het begin mijn vetpercentage is echt TE laag.. of toch beter minder vetten? en hoeveel gr koolhydrate zou ik dan nodig hebben? grtz

Van vet word je niet vet!! gaat om je calorie intake per dag overschot, van koolhydraat word je sneller vet dan vet

is het schadelijk als je te veel eiwitten per dag binnenkrijgt? of anders: wat gebeurt er met een overschot aan eiwitten in het lichaam?

Waarom 2 bananen bij ontbijt?

2 x lichaamsgewicht is al meer dan genoeg. Zit al een veilige marge in. Meer dan dat levert geen extra voordeel op ofzo.

Dus:
flink wat eiwitten schrappen, met 54 kg heb je niet zoveel nodig. 110g is genoeg.
Vetten zou ik 60g+ aanhouden,
rest aanvullen met voornamelijk koolhydraten. Eiwitten en vetten die er daarmee bij komen is natuurlijk prima

2 x lichaamsgewicht is al meer dan genoeg. Zit al een veilige marge in. Meer dan dat levert geen extra voordeel op ofzo.

Dus:
flink wat eiwitten schrappen, met 54 kg heb je niet zoveel nodig. 110g is genoeg.
Vetten zou ik 60g+ aanhouden,
rest aanvullen met voornamelijk koolhydraten. Eiwitten en vetten die er daarmee bij komen is natuurlijk prima

dus qua eiwitten zit ik er redelijk over.. kan dit kwaad?
en mijn vetten liggen te hoog door de kaas dus ik denk deze ervantussen te laten..
mijn koolhydraten zouden wel wat hoger mogen maar met wat doe ik dat het beste?

dus qua eiwitten zit ik er redelijk over.. kan dit kwaad?
nee kan geen kwaad
en mijn vetten liggen te hoog door de kaas dus ik denk deze ervantussen te laten..
mijn koolhydraten zouden wel wat hoger mogen maar met wat doe ik dat het beste?
koolhydraat bron is niet relevant wat betreft bodycomposition, dus hoe je lichaam er uit ziet. Al haal je al je koolhydraten uit suikers. Dus opzich maakt het niets uit. Echter, als je het merendeel uit complexe kh haalt, zullen daar over het algemeen meer vitamines en mineralen etc tussen zitten, waar dat met snoep en suiker natuurlijk niet zo is. En die vitamines en mineralen zijn ook belangrijk. Dus wat betreft gezondheid kun je beter niet voor suikers enzo kiezen.

Dus dan kom je uit bij brood, havermout, brinta, pasta en aardappels. Maar op zich maakt het niet uit, als je gevarieerd en over het algemeen goed eet, kun je overal je koolhydraten vandaan halen.

nee kan geen kwaad
koolhydraat bron is niet relevant wat betreft bodycomposition, dus hoe je lichaam er uit ziet. Al haal je al je koolhydraten uit suikers. Dus opzich maakt het niets uit. Echter, als je het merendeel uit complexe kh haalt, zullen daar over het algemeen meer vitamines en mineralen etc tussen zitten, waar dat met snoep en suiker natuurlijk niet zo is. En die vitamines en mineralen zijn ook belangrijk. Dus wat betreft gezondheid kun je beter niet voor suikers enzo kiezen.

Dus dan kom je uit bij brood, havermout, brinta, pasta en aardappels. Maar op zich maakt het niet uit, als je gevarieerd en over het algemeen goed eet, kun je overal je koolhydraten vandaan halen.

is er een verschil tussen brinta en havermout?
en kan het kwaad dat ik dan bruine suiker bij mijn magere kwark doe elke avond?

is er een verschil tussen brinta en havermout?
en kan het kwaad dat ik dan bruine suiker bij mijn magere kwark doe elke avond?

Brinta of havermout maakt niets uit, allebei prima is maar net wat je lekkerder vind.
Suiker achterwege laten, beter doe je er wat kaneel, speculaaskruiden of cacao doorheen.
Suikervrij siroop als slimpie zou ook nog kunnen.

Ik doe zoetstof door de kwark. Net als witte suiker, smaakt prima.

Ik doe zoetstof door de kwark. Net als witte suiker, smaakt prima.

stevia?

---------- Post toegevoegd Tue 11 Dec 2012 om 22:55 ----------

Brinta of havermout maakt niets uit, allebei prima is maar net wat je lekkerder vind.
Suiker achterwege laten, beter doe je er wat kaneel, speculaaskruiden of cacao doorheen.
Suikervrij siroop als slimpie zou ook nog kunnen.

wat is het verschil in smaak? is het ene zoeter dan het andere of..?

Geen idee wat het verschil in smaak is tussen havermout of brinta, ik neem gewoon havermout omdat het 3x zo goedkoop is:D

ik ga vanaf nu 3 keer per dag bij mijn eiwitshake 30 gram havermoutpoeder doen
ik denk dat dit mij misschien wel een beetje zal helpen..
maar naar hoeveel KH moet ik eigenlijk streven me mijn gewicht?

Terug
Naar boven