AndroidHealthClinic

Mijn voedingsschema (feedback)

Jamix

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
67kg
Vetpercentage
11%
Ik heb dus even een aantal uurtjes gespendeerd aan het 'samenstellen van een voedingsschema'.
Heb al vaker een eetschema gehad maar meestal houdt ik het niet langer dan een week vol, daarom ga ik het nu uitprinten en alles nauwkeurig bijhouden zodat ik 'gemotiveerder' blijf en het zo langer vol kan houden.

Ik heb dus van de meeste producten die ik eet online de voedingswaardes opgezocht en deze in een .txt bestand gezet en daarmee aan de gang gegaan en zo een schema samen gesteld.

Momenteel weeg ik 65kg (ben al meer dan 10kg aangekomen het laatste jaar/anderhalf jaar). Ik persoonlijk denk dat ik met dit schema iets te hoog zit qua calorieën, eiwitten en vetten. Ik ben 1,72cm lang.

Graag feedback/aanpassingen/vervangingen alles is welkom!
2ebbkwo.png

Met vriendelijke groet,

www.mycaloriecoach.nl of www.myfitnesspal.com

Werkt een stuk handiger als zo'n tekstbestand!
Het is me ook niet echt duidelijk zo, je krijgt wel teveel vetten binnen. Probeer 1 a 1.5gr per kg lichaamsgewicht aan te houden. In jouw geval 67 tot 100 gram ongeveer.

Denk voor jouw gewicht dat 4100 kcal misschien ook te veel is. Maar ik weet niet hoe vaak je traint en wat voor werk je doet, dus misschien kan het wel.

• Topic Starter Topic Starter
www.mycaloriecoach.nl of www.myfitnesspal.com

Werkt een stuk handiger als zo'n tekstbestand!
Het is me ook niet echt duidelijk zo, je krijgt wel teveel vetten binnen. Probeer 1 a 1.5gr per kg lichaamsgewicht aan te houden. In jouw geval 67 tot 100 gram ongeveer.

Denk voor jouw gewicht dat 4100 kcal misschien ook te veel is. Maar ik weet niet hoe vaak je traint en wat voor werk je doet, dus misschien kan het wel.

Ik ga Myfitnesspal ook gebruiken zodra ik volledig tevreden ben over het schema (dit heb ik in het verleden ook gedaan). Ik ga 5x per week naar de gym en doe een sportopleiding dus qua beweging ben ik eigenlijk de hele dag wel bezig.

Het aantal vetten is denk ik zoals je zegt te veel en zal dit gaan aanpassen.

Met vriendelijke groet,

Ok dan val je wel in de 1.75 activiteitscategorie.
Als je stats kloppen is het dan:

Caloriebehoefte voor ruststofwisseling 1715 kcal
Dagelijkse caloriebehoefte 2958 kcal

Ga daar eens 500 kcal boven zitten, dus laten we zeggen 3500 kcal.
En dan daarvan 2-2.5gr per kg eiwit, 1-1.5gr per kg vet en de rest koolhydraten.

Suc6!

Ok dan val je wel in de 1.75 activiteitscategorie.
Als je stats kloppen is het dan:

Caloriebehoefte voor ruststofwisseling 1715 kcal
Dagelijkse caloriebehoefte 2958 kcal

Ga daar eens 500 kcal boven zitten, dus laten we zeggen 3500 kcal.
En dan daarvan 2-2.5gr per kg eiwit, 1-1.5gr per kg vet en de rest koolhydraten.

Suc6!

Prima ik ga het zo dadelijk aanpassen!

Iemand nog een opmerking/Aanpassing?

Terug
Naar boven