MuscleMeat

mijn voedingsschema wat vind je er van?

Dion28

Novice
Waardering
0
Hoi dit is mijn eerste voedingsschema om wat massa te winnen,
nog een paar tips ?
stats 1m95 90kg bf.. moet ik nog een keer laten meten!

5.00 1 wheyshake met 200ml water!
2 sneetjes bruin met kipfilet

8.00 1 blikje tonijn op water
4 plakjes volkorenkoek

10.00 1 wheyshake met 200ml water!
4 sneetjes bruin met kipfilet
2 bananen

12.00 4 sneetjes bruin met kipfilet
4 ei-eiwit

14.30 1 wheyshake met 200ml water!
100g vijgen

17.00 300g macaroni met eigen gemaakte tomatensaus

20.00 100g kipfilet
100g vijgen

21.00 voor het slapen gaan 250g magerekwark met een schepje whey

1 x multi tab 1 x b50 tab

Laatst bewerkt:
Fruit toevoegen aan je ontbijt.
bij de maaltijd van 17.00 groente doen.
Onverzadigde vetten toevoegen uit bv noten plantaardige oliën, avocado of vette vis.

Volgens mij neem je ook wat weinig zuivel. Ik zou van die 250g kwark om 20.00, 500g maken. Misschien enkele whey shakes aanmaken met melk?

Je neemt veel shakes, heb je geen tijd om op die tijden volwaardige maaltijden te nemen?

Om Massa te pakken met 1.95 en 90Kg moet je een minimum van 3500Kcal. per dag eten

liefts uitbouwen naar 5000Kcal.op trainingsdagen.

Een goed trainingschema en voldoende Rust.

• Topic Starter Topic Starter
Onverzadigde vetten toevoegen uit bv noten plantaardige oliën, avocado of vette vis.

Volgens mij neem je ook wat weinig zuivel. Ik zou van die 250g kwark om 20.00, 500g maken. Misschien enkele whey shakes aanmaken met melk?

Je neemt veel shakes, heb je geen tijd om op die tijden volwaardige maaltijden te nemen?

Hoi Fleurtje ik neem inderdaad weinig zuivel ik mijd de lactose.
De reden dat ik veel shakes neem is omdat ik korte pauzes heb.
En bij de maaltijd van 17.00 zit ook nog een zelf gemaakte tomatensaus.
maar ik zal meer onverzadigde vetten toevoegen bijv. makreel

Ik zie jou dit vaker roepen hier dat je het belangrijk vind fruit bij het onbijt te nemen. Wat is jouw motivatie hiervoor?

Mijn redenatie is dat je cortisol 's morgens torenhoog is en dat je op zo'n moment absoluut geen suiker binnen moet krijgen. Verder zal je leverglycogeen echt niet zo leeg zijn dat het niet tot de tweede maaltijd kan wachten als je cortisol weer op normaal niveau is. Ook qua vitaminen zal dit echt geen probleem zijn om dit niet bij je ontbijt te nemen.

Mijn redenatie is dat je cortisol 's morgens torenhoog is en dat je op zo'n moment absoluut geen suiker binnen moet krijgen.

Waarom niet?? cortisol is een stress hormoon wat spieren afbreekt om suiker vrij te maken. waarom zou je dan geen zoet binnen moeten krijgen??

OT ik zou de laatste 2 maaltijden omdraaien.
kip om 20.00 en kwark voor het slapen gaan!

Terug
Naar boven