MuscleMeat

Mijn voedingsschema

nacbreda

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
75kg
Hoi :)
Ik fitness ongeveer een jaar, alleen onderlichaam en conditioneel. Maar sinds 1 maand train ik serieus mijn bovenlichaam, 4x per week. Ik heb me verdiept wat nou het beste voor mij is qua voeding, maar ik zou graag jullie mening willen horen over mijn voedingsschema.
Mijn lichaam:
18 jaar oud.
Ik ben 1,85M en weeg 75 KG (een maand geleden nog 71).
Supplementen:
-Ik maak gebruik van een Gainer (elke ochtend).
-Whey protine (half uur na de training, alleen op trainingsdagen)
-Aminozuren voor en na de training.
Doel:
Spiermassa opbouwen (niet overdreven) en dus in gewicht aankomen.
Voeding:
Basisbehoefte 2600 KCAL, dus per dag rond de 3100 KCAL.
Water drink ik genoeg.

Zie in bijlage mijn voedingsschema op een trainingsdag (ongeveer, avondeten is bv steeds anders).

Graag jullie mening! :)

Bijlagen

Het valt me op dat je vrij veel suikers eet: Weight gainer, sultana, taksi, nogmaals taksi, muesli... Probeer deze te vervangen met complexe koolhydraten.
De boterhamworst, het gebraden gehakt en de rauwe ham kun je beter vervangen door kipfilet, tonijn, eieren (magere vleessoorten of eiwitbronnen).
Vetten kun je het beste halen uit pinda's, noten, eieren, zalm, avocado, olijfolie.
De banaan van 20:30 kun je het beste nemen voor of na een training, of in de ochtend bij het ontbijt vanwege de suikers.

Neem in plaats van de muesli dus havermout of brinta, in plaats van de sultana volkorenbrood.
Neem eventueel in de avond als laatste maaltijd nog een halve bak kwark met een handje pinda's of noten.

Houd als richtlijn 2 tot 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht aan eiwitten, 1 tot 1,2 gram per kilogram lichaamsgewicht aan vetten en de rest koolhydraten aan.

• Topic Starter Topic Starter
Top hier heb ik wat aan. Zal het een en ander aanpassen. Tips blijven welkom!

Ik zou de weightgainer persoonlijk verplaatsen naar een later moment. En bij het opstaan WHEY nemen

Terug
Naar boven