XXL Nutrition

Mijn voedingsschema

Waardering
0
Ik ben gisteren begonnen met fitness/bodybuilding en mij is aangeraden om daarbij ook een goed voedingsschema te hebben. Ik eet nu het volgende op een dag in de vakantie:

9.30 - 2 bruine boterhammen met rookvlees, boter, stroop en roggebrood
- 1 bruine boterham met boter, een beetje jam en banaan
- 1 half glas versgeperst sinaasappelsap
- 1 glas magere melk
11.00 - 1 bord brinta
13.00 - 1 boterham met kipfilet, boter, stroop en roggebrood
- 1 bruine boterhammet rookvlees, boter, stroop en roggebrood
- 3 glazen magere melk
15.00 - 1 bruine boterham met pindakaas en boter
- mueslireep
- cashew-noten
- water
17.30 - wat de pot schaft
19.00 - kom yoghurt met cruesli
21.00 - bak kwark

Tips zijn natuurlijk welkom :) . Hier is meer info te vinden over mijn 'trainingsschema'. Alvast bedankt :D !

wat is je doel eigenlijk?

• Topic Starter Topic Starter
Mijn doel is (zoals je inmiddels al in het andere topic hebt gezien ;) ) om meer spiermassa te krijgen, en dus ook om aan te komen, want 60 kg. is echt te weinig.

Ik heb zelfde doel ;)
creatine en whey is naar het schijnt wel goed om bij te komen.. maar dit zijn dan weer suppl.
voor de rest ziet het er in mijn ogen wel goed uit.. fruit eten na de training, zorg altijd dat je energie reserves hebt enz
maar ik vertrek nu een paar dagen gaan surfen en moet me koffer nog pakke dus kan er niet veel tijd in steken, zal erna wel ff doen!
suc6 alvast

Oké dankjewel. Voor de training eet ik nu altijd een banaan, en na de training een mueslireep. Supplementen ben ik nog even over aan het denken, moet er ook ff geld voor hebben :P .

mijn inziens is dit veeeeeel te weining... als ik jou was zou ik zowieso nog iets van rijst, of iets van pasta's toevoegen (macroni, spaghetti) want die maaltijd om 13.00 (als je dat al een maaltijd kunt noemen) bestaat uit 1 boterham??? veeeel te weinig bro..

Nja, rijst eten we wel vaak bij de warme maaltijd, maar om 13.00 eet ik 2 boterhammen hoor én met roggebrood, wat je toch ook moet meetellen. Maar sowieso, dadelijk als ik naar school ben kan ik 's middags ook geen spaghetti eten ofzo...:(

Staat er dan in het schoolregelment dat je enkel boterhammen mag eten op school? En geen pasta?

Nee, maar ik zou niet weten hoe ik het moet meenemen. Mijn tas zit sowieso al vol en koude spaghetti ben ik ook geen fan van :P .

Dit is nogal weinig, beter eet je 3 boterhammen per maaltijd met kalkoenfilet, kipfilet, pindakaas etc etc.

Zal vandaag eens proberen of ik het naar binnen krijg, zal vanavond wel posten of het gelukt is :) .

Nou, ik eet nu een boterham met pindakaas meer iedere dag. Ik ga 's avonds toch met een propvol gevoel m'n bed in. Ik heb sowieso een probleem met m'n slokdarm dat ik niet al te veel kan eten, anders komt alles weer naar buiten.

Iemand verder nog tips of aanmerkingen?

Shocking Dennis zei:
Nou, ik eet nu een boterham met pindakaas meer iedere dag. Ik ga 's avonds toch met een propvol gevoel m'n bed in. Ik heb sowieso een probleem met m'n slokdarm dat ik niet al te veel kan eten, anders komt alles weer naar buiten.

Iemand verder nog tips of aanmerkingen?

Ja door die ene boterham zul je een beest worden, duh

Je moet eten, veel eten en geen excuus dat je op school niet kan eten.
Waar een wil is, is een weg.
Jij wilt groot worden? Hard trainen, veel en goede voeding tot je nemen, en rust, herstel.

Succes

Shocking Dennis zei:
Nee, maar ik zou niet weten hoe ik het moet meenemen. Mijn tas zit sowieso al vol en koude spaghetti ben ik ook geen fan van :P .

Tas vol? Boeken gooi je gewoon in je kastje en laat je op school... Plaats genoeg voor eten dus in je tas!

Leer je lichaam omgaan met vaak eten. een weekje of 3, iedere dag om het uur iets eten, halve boterham, stuk fruit. Gewoon je lichaam laten wennen. En dan na 3 weken, om de 2 uur flink wat eten. maakt je lichaam tot een verbrandingsoven. En dan steeds meer de kcal opvoeren, niet in 1x gaan vreten, anders zet je alleen maar vet aan.

ga in die 3 weken leren trainen. setjes van 12-15, iedere keer hetzelfde gewicht, zodat je botten, pezen en gewrichtsbanden kunnen wennen aan de gewichten en het trainen. na 3 weken ga ja echt trainen, met meer gewicht, minder reps. Zo voorkom je mogelijke blessures als beginner. je zult niet de eerste zijn die anders na 2 weken zijn waterloo vindt en zo gedemotiveerd is dat ie het verder niet eens meer probeert.

Dus ga ervoor!!

mass_builder zei:
rookvlees, boter, stroop en roggebrood

:roflol: hoe bedenk je het

verder vind ik je voedinschema niet veel soeps, wel erg veel suikers en vetten
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/handige-uitleg-65595/

aan bovenstaande link zul je wel wat hebben

Ik zie geen enkele etenswaar van mij bij je lijstje van vetten staan ??? . Wel cool werkstuk though :) .

En spell, bedankt voor de tips! Maar ga ik dan niet veel honger hebben op een dag en heb ik dan wel genoeg energie om te sporten?

Als je genoeg eet, heb je geen honger. Ik heb 10 maanden in een negatieve calorie balans gezeten en ik viel niet meer af. ik zit nu weer in een positieve balans en ik verlies zo waar weer vet. Dus als je meer eet ga je ook meer verbranden, je lichaam past zich daar op aan, dus als je honger krijgt is dat alleen een goed teken, je verbranding stijgt. Maar aangezien je om de 2,5 a 3 uur eet, heb je niet echt lang honger.

Terug
Naar boven