Fitness Seller

Mike's log/biograafje

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben van plan om mn schema toch verder op te splitsen.
Ik merk dat ik niet volledig uitgerust ben aan het begin van de volgende sessie.
Het schema was dusdanig van opzet dat dit ook heel makkelijk kan en zo kan ik me beter focussen dan als je veel oefeningen in één sessie doet.

Vandaag ging best lekker en als volgt

-Powercrunch 5 sets steeds zwaarder tot een gewicht waarmee ik met moeite 8 reps kan maken.

-Deadlifts 3*3 met 300kg en een tweetje met 310kg. (Na een x aantal opwarmsetjes gelijdelijk oplopend in gewicht, want me rug voelde aanvankelijk niet helemaal optimaal).

-Fullsquats 4*3 met 200kg (gingen erg makkelijk, maar wil op de squat ook niet helemaal voluit, overigens zonder bandages en riem)

-Hanging leg raise (hoefde niet maar ik had er zin in, dus daar 3 setjes van gedaan)

Ik was zeer content met het deadliften :D, doet me goed en geeft me hoop voor meer groei. Al was die tweede rep 310 lééluk :eek:, ik moest wel ff alles uit de kast halen, inclusief wat thighriden(klein beetje hoor, niet te gek).

Ik ben van plan om mn schema toch verder op te splitsen.
Ik merk dat ik niet volledig uitgerust ben aan het begin van de volgende sessie.
Het schema was dusdanig van opzet dat dit ook heel makkelijk kan en zo kan ik me beter focussen dan als je veel oefeningen in één sessie doet.

Vind het opmerkelijk dat je 2x per week zwaar deadlift. Mijn ervaring is dat als er een spiergroep is die langzaam herstelt het wel de onderrug is. Eenmaal zwaar en maximaal nog 1x licht deadliften (of variant daarop) is wel het maximum dat mijn lichaam aan kan.

Vind het opmerkelijk dat je 2x per week zwaar deadlift. Mijn ervaring is dat als er een spiergroep is die langzaam herstelt het wel de onderrug is. Eenmaal zwaar en maximaal nog 1x licht deadliften (of variant daarop) is wel het maximum dat mijn lichaam aan kan.

Daar heb je ook gelijk in.
Ik had geen vaste trainingsdagen(bewust) in het schema, maar wel het aantal rustdagen tussen elke trainingssessie is vastgesteld.

Tussen training A en B zit twee dagen rust en tussen training B en C ook weer twee dagen. Training B is een wat algemeen lichtere training, met meer reps en relatief laag gewicht.
Dat houdt in dat tussen training A en C, 5 à 6 dagen rust zit.

Op papier voldoende in de praktijk niet voor mij, moet minimaal één of twee dagen meer zijn.
Voor de één is 5 dagen voldoende om weer zwaar te gaan, voor de ander moeten dat er toch twee meer zijn. Geeft niet want het doel, namelijk winst in kracht is belangrijker dan het aantal trainingsessies in één week.

wat moet ik me voorstellen bij een powercrunch??

er van uitgaande dat het een buik iso oefening is is het toch een opvallende keuze dat je deze voor je deads/squats doet. of is dat voor jou niet zo en zie je het als warming up? of werk je volgens pre exhaustion methodes?

3x3 300 is verdomde potig zeg, insane dat je daarna nog een double met 310 uitgeperst krijgt

Powercrunch is eigenlijk een naam die ik zelf verzonnen heb, ik had die vraag al veel eerder verwacht.
Het is crunchen aan de pulldown met touw. Ik ga met mn rug tegen het apparaat aan zitten (matje op de vloer voor de knietjes :rolleyes:).
Dan kruip ik in elkaar en ga crunches maken.
Elk setje steeds zwaarder totdat ik zo'n 6-8 reps kan maken met +/- 84kg, maar dat zegt niet zoveel aan een machine.

Nee het is niet om voor te vermoeien, maar ik begin alle trainingen met buikoefeningen. Zo heb ik mn core al lekker op spanning en kan ik juist makkelijker squatten en deadliften.

dus eigenlijk gewoon kneeling cable crunches :P

deze (alleen dan op je knieen):
http://www.youtube.com/watch?v=Ht-eIHPH388

die heb ik ook wel vrij regelmatig gedaan, vind ze heel prettig om te doen. alleen nu doe ik meer de staande variant (als ik al buik doe :()

Yep , dat is em.
Ik doe hem op mn knieën omdat ik mn onderrug wil ontlasten bij buikoefeningen.
Knieën isoleert beter en zo krijg ik wat meer balans in buik-onderrug die n.l. wat weg is.
Dit omdat ik een tijdje buik heb verwaarloosd, wat mega dom is :o gezien mn blessure in het verleden.

Ik doe beide versies. Crunch ook makkelijker 80kg voor 15reps weg ermee...Daarom ben ik meer de staande versie gaan doen op de lat pull down (zwaarder :P )

Hmm, ja die is te doen kwa setup.
Ik ben wel in voor wat alternatieve buikoefeningen. :D

Ben ook gek op swissball sit&reach, vond ik eerst een k.t-oefening, maar nu wel fijn.

Het zal het weer wel geweest zijn :-(

Vandaag weer lekker getraint (sarcasme :o)

Nee het zat er niet in, moe...moe :mad:
Ben maar een stapje lichter gegaan en reps gaan maken, want het was drama vanavond. (het weer misschien?)

Buik

Bosuball leg raise met dumbbell tussen de voeten 4 sets 4,8,12,16kg.
En de volgende reps 20,14,11,7(leeg haha) 1 min rust ertussen.

Daarna nog een setje van 25 reps met 67kg cablecrunch.

Schouders (daar begon de ellende)

Frontpress met 90,110,130 en toen de bedoeling om 3-jes met 140kg te maken...maaaar :(
140kg 2x 3eF!:mad:
140kg 1x 2eF!:mad::mad:
140kg F!:mad::mad: #$%gdrvedomre$%@!!:rolleyes:

Borst/triceps

Smal banken 6-jes met 110,130,150 (ook niet van harte hoor)

Schouders

Zittend dumbbellpress 6-jes met 40,44,50 (pffff, mag het een onsje meer zijn...)

Biceps

Barbell curl met 75kg en volgende reps, 14,12,11,9 (echt nu vraag ik het je...grmmlml :mad:)

Schouders

Side raises met 14,16,18kg (klaar, gelukkig snel naar huis....)

hehe feelin' ya had het begin van de week ook en nog een beetje vandaag...voelt allemaal matig en loom aan...

Mn eerste strongman training weer in lange tijd

Nou vanmiddag met een paar jongens die in Ede wedstrijd hebben afgesproken om te gaan trainen.

Eéntje kwam omdat de ander het te warm vond :mad:
Was het ook wel, maar toch......

Eerst Supersetjes buik, crunches op schuin bankje en hanging leg raise. Dit 3 setjes...pfff was al zweten kan ik je vertellen.

Daarna truckpull met slee. Ook 3 setjes steeds zwaarder.
De grond (stelcon)was erg zanderig dus het was een waar glijpartij. :eek:

Na de truckpull loglift eerst warming up daarna 3 setjes van 6reps met 110kg.(telkens terugleggen).Ging makkelijker dan verwacht en voelde alsof dit ook wel met 115 of 120 had gekund, maar wilde ook niets overbelasten.:cool:

Als laatste Farmerswalk 2 setjes met 100kg in elke hand 50m op tijd.
Ging heel soepel en voelde lekker licht.

Ondanks het enorme benauwde weer een geslaagde training met wel wat meer rust tussen de onderdelen dan normaal, maargoed das ook weer niet zo gek. :D

Laatst bewerkt:
Toch lekkere training!

Hoeveel kg was die sledpull?

En waarom 3 setjes van 6 reps met loglift? Ik vind dat je de loglift bij strongman beter kunt trainen op maximaal gewicht of submaximaal gewicht en dan 1 set met zoveel mogelijk reps. Zo zou je het op de wedstrijd namelijk kunnen verwachten. Maargoed, je moet natuurlijk helemaal zelf weten hoe je traint. Is maar een tip zeg maar.

Toch lekkere training!

Hoeveel kg was die sledpull?

300kg, maar zonder touw, dus op de ouderwetse manier :cool:

En waarom 3 setjes van 6 reps met loglift? Ik vind dat je de loglift bij strongman beter kunt trainen op maximaal gewicht of submaximaal gewicht en dan 1 set met zoveel mogelijk reps. Zo zou je het op de wedstrijd namelijk kunnen verwachten. Maargoed, je moet natuurlijk helemaal zelf weten hoe je traint. Is maar een tip zeg maar.

Ja, ik heb dat bewust gedaan, omdat mn (zware) schoudertraining van de week al niet erg lekker ging.
Ik heb bewust een gewicht uitgekozen waarmee ik 8 reps kan halen, om zo een lekker gevoel te hebben met het tillen en het voorslaan beter onder de knie te krijgen.
Even voor de duidelijkheid, ik doe bijna nooit logliften, dan heeft het geen nut om gelijk maximaal te gaan, maar om meer en beter te tillen met een wat lichter gewicht. Ik heb es even geteld hoe vaak ik dat ding in mn handen heb gehad en dit was de 8e keer in totaal.

Behoorlijk impressive hoor 3x6x110kg loglift op techniek! Haha, sterke beer!

Behoorlijk impressive hoor 3x6x110kg loglift op techniek! Haha, sterke beer!

:D Dank je.

Ja, ik doe toch geen wedstrijden dit jaar. Dan heeft het voor mij geen nut om elke keer maximaal te gaan. Ik probeer dit functioneel te benaderen, zoals je ook in de gym traint.
Dat is de manier voor mij om vooruiutgang te boeken.
Mijn techniek is ook niet zoals ik wil, qua explosiviteit dan. (vnl het voorslaan/rollen).

Oude video's

Gisteren de kast omgespit, er lagen wel honderd video-banden.
Kan wel een low-budget videotheek beginnen...haha.

Maar vond ik zowaar een filmpje van dat ik net een maandje of 6/7 aan het trainen ben.
We hadden in die tijd een gymzaaltje waar we elke zaterdag bij elkaar kwamen om te trainen, ouwehoeren over wijvies en vreten, want de patat en visboer zaten aan de overkant. :D
Was een supertijd.:cool:

Ik zal es proberen om dat filmpje op mn pc te krijgen, is wel leuk. Wat een blaaskakerig broekie was ik daar :o...hihi.

Terug
Naar boven