XXL Nutrition

Minder kracht

yesyah

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
76kg
Hallo,

Laatste tijd merk ik dat ik weinig kracht heb, vroeger deed ik bijv 50 push-ups achter elkaar terwijl ik er nu alleen 20 kan. Zelfde merk ik met pull-ups en in de gym merk ik het ook...

Iemand enig idee waar het aan ligt?

Ik denk dat het aan m'n voeding ligt aangezien ik bezig ben met afvallen.
En weet iemand voeding die ik voor de training kan nemen waardoor ik gelijk meer energie krijg?

Ik eet altijd veel koolhydraten voor training (Bv: havermout) , deze geven veel energie af zodat je lkkr kan knallen.

Hier heb je een schema om op te baseren:

trainingsdagen
Hoge hoeveelheid koolhydraten(energie) en eiwitten(spierherstellend)

rustdagen
Hoge hoeveelheid eiwitten, minder koolhydraten(geen training, weinig verbranding. Alles zou opgeslagen worden en dan wordt je er gewoon dik van)

moment eiwitinname
-’s Ochtends om spierafbraak tegen te gaan.
-Na de training
-Voor het slapen gaan.

Moment koolhydraat inname
-’s Ochtends (belangrijkste maaltijd van de dag) om voldoende energie te leveren.
-Zoveel mogelijk in de loop van de dag voor de training, na de training hoge hoeveelheid vermijden. (training is achter de rug, energie is verbrand, de rest wordt opgeslagen)

Algemeen
-Ongeveer om de 2 à 3 uur een maaltijd te eten. Ongeveer rond de 30-50 gram eiwitten en koolhydraten per maaltijd.
Als je merkt da je te dik wordt kan je de hoeveelheid koolhydraten verminderen.

Veel succes ;)

Weet je zeker dat je goed eet en dat je wel in spiermassa aankomt?
Als je spiermassa afneemt, is het opzich niet zo gek dat je minder reps haalt.

Als je per se iets wilt voor de training, kun je misschien overwegen een pre-workout te nemen of eventueel creatine.
Zelf ben ik van mening dat dat niet echt nodig is als je voeding gewoon goed is.

Terug
Naar boven