AndroidHealthClinic

Breaking News Minstens elf doden in VS bij moordtocht dolle schutter

Hoe haal je het in je hoofd..

Tja, heel triest, maar ik vind dat als je als land er zo'n weapon policy op nahoud dat je dan moet 'accepteren' dat eens in de zoveel tijd een gestoorde wolf in schaapskleren opstaat en zoiets doet.

in Belgie worden maar zelden vuurwapens gebruikt bij de wekelijkse kiddiemoorden.

krijgt de crisis natuurlijk de schuld..... erg triest dit.

Ja, tuurlijk!
Vanwege de crisis kon de beste persoon maar een aantal kogels aanschaffen.
Hierom moest de persoon in kwestie een vrouw die zwanger was beschieten, in plaats van een vrouw én een kind van 3 maand oud.

Verklaart alles toch?!

Nee, inderdaad de gekste redenen kunnen ze verzinnen.

Erg dit, een kind van 3 maanden... :mad:

Arme crisis :(

Ja, tuurlijk!
Vanwege de crisis kon de beste persoon maar een aantal kogels aanschaffen.
Hierom moest de persoon in kwestie een vrouw die zwanger was beschieten, in plaats van een vrouw én een kind van 3 maand oud.

Beter knalde die lul dan wat oudjes af om de vergrijzing tegen te gaan.

Beter knalde die lul dan wat oudjes af om de vergrijzing tegen te gaan.
Ha ha. Da's een goede inderdaad.

En beter gebruikte hij stalen voorwerpen om de staal industrie weer te stabiliseren.

in Belgie worden maar zelden vuurwapens gebruikt bij de wekelijkse kiddiemoorden.

In Canada zijn net zoveel guns als de US en het stikt daar van de jagers ook nog eens. Relatief is dat land een stuk rustiger in z'n gedrag. Hebben 1 zo'n school geval gehad. Maar het maatschappelijke leven lijd er niet onder.

In de States zijn de onderlinge schietpartijen in grote steden een 1000 maal meer aanwezig dan in Canada. Over Zuid-Amerika hoeven we het niet eens te hebben.

Voor zover ik weet zijn mensen gelijk. Dus maakt cultuur het verschil. Alleen mag dat niet altijd kritisch benoemd worden. Maar spreken in termen gunstigere culturen zou eigenlijk wel moeten. Objectief gezien zelfs in termen van beter of zuiver.

• Topic Starter Topic Starter
De wapenwet is volgens mij in Canada veel strenger dan in de VS hoor.

Gaat om de de wapens die in omloop zijn. Maar inderdaad hangt het ervan af wie er achter de knoppen zit.

Canadezen staan zowiezo al bekend als relaxte gasten. Het percentage geweldsmisdrijven (en ook het percentage daarvan dat met vuurwapens is gepleegd) is zowiezo veel lager in Canada, terwijl er honderden minder politieagenten per inwoner zijn dan in andere westerse landen.

Het is "sowieso", niet "zowiezo".

In Canada laat men de deur open bij het verlaten van het huis.
In Amerika heerst angst, daar waar Nederland ook heen gaat. Jammer.

Ook al blijkt het dat wapens niet de oorzaak zijn van dood (maar mensen), dan nog is het niet slim om wapens legaal te maken op een quasi neurotische samenleving. Je geeft ook geen wapens aan apen. Oh crap, ik heb amerikanen apen genoemd, ik ben even erg als Allah :o

Ben wel benieuwd waarom de zaken anders gaan in Canada. Of zijn de cijfers toch niet zo rooskleurig als ze eruitzien ?

Ook al blijkt het dat wapens niet de oorzaak zijn van dood (maar mensen), dan nog is het niet slim om wapens legaal te maken op een quasi neurotische samenleving. Je geeft ook geen wapens aan apen. Oh crap, ik heb amerikanen apen genoemd, ik ben even erg als Allah :o

Ben wel benieuwd waarom de zaken anders gaan in Canada. Of zijn de cijfers toch niet zo rooskleurig als ze eruitzien ?

Canada heeft niet de gigantische kloof tussen arm en rijk die de US heeft. Daarnaast is Canada op andere vlakken een welvarender land.

Terug
Naar boven