Fitness Seller

Shocking News 50 doden door islamitische aanslag op homobar in Orlando, Florida (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Duitsers die verdrinken is zo 1945.
 
  • Like
Waarderingen: mat
Zullen wel allochtonen zijn, die kunnen niet zwemmen meestal.
 
"Hoe zou jij reageren als je zoon homo was?". Het was een simpele vraag die Bart Schols stelde aan rabbijn Aaron Malinsky in het programma 'De Afspraak'. De rabbijn wist er niet meteen raad mee. Nadine Iarchy, lid van Liga voor Joodse vrouwen van België, worstelde zelf met de vraag, zo schrijft ze in een opiniestuk op de webstek van Radio 1.

"Ik heb ook geworsteld met de vraag hoe ik zelf zou reageren", geeft Iarchy toe. "Ik zou mijn kind vooral vastnemen en knuffelen. En me enorm grote zorgen maken over de toekomst. Want niet overal worden homoseksuelen geaccepteerd."

Iarchy: "Volgens rabbijn Malinsky komen Joodse kinderen niet in verleiding. Is dat zo? Goh, mag ik van een modetrend spreken? Het is zo aanwezig en toegelaten: in de media, tijdens de 'Gay Parade', ... Dat oefent allemaal een aantrekkingskracht uit volgens mij. Ik ben er vast van overtuigd dat mensen zichzelf moeten ontdekken. Maar moet dat dan allemaal in het openbaar? 15 jaar lijkt me trouwens ook enorm jong om je dan al te outen als homo."

Tot slot hekelt het Liga voor Joodse vrouwen-lid de interviewstijl van presentator Bart Schols: "Ik heb me erg over Schols opgewonden. Ik vond het absoluut geen correcte manier om een gast te interviewen. Hij onderbreekt de rabbijn terwijl hij een antwoord aan het geven is. Als Joods geleerde heeft hij een duidelijke positie en moet hij die ook kunnen uitleggen."
Voelde me er een tijd geleden zelfs schuldig over dat ik maar weinig begrip meer kon opbrengen voor religie, maar valt tegenwoordig wel mee.

Bedankt, dbb :o
 
http://www.rawstory.com/2016/06/god...r-prays-for-injured-orlando-survivors-to-die/

voor mensen die denken dat moslims erg zijn, christenen zijn net zo slecht


Dat is de beruchte Westboro en Stedfast Southern Baptist church. Relatief kleine groepering, ik denk dat ze nog geen 1000 volgelingen hebben.

De meeste Christenen in de Westerse samenleving zijn nog amper Christenen. Het is een god als personificatie van hoop, goedheid, gerechtigheid,... zonder zich veel vragen te stellen bij wat deze concepten betekenen, met een beetje Jesus dit en Jesus, en wat tradities erbij.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven