XXL Nutrition

Misselijk van Beta Alanine

Heb de schep van de citru vergeleken met de ala, en idd... de maatschep van de citru (supposedly 2500mgr) was half zo groot als de maatschep van de ala (ook zogezegd 2500gr). Had dus met 1 serving de volledige dagdosis binnen. Heb nu de schep van de citru gebruikt. Verklaart wel wat, hoewel ik braken van een voedingssuplement @ 5gr/serving toch nog steeds een heftige reactie vind.

Kun je niet met elkaar vergelijken, soortelijke massa (incl. holle ruimtes) kan aanzienlijk verschillen tussen verschillende poeders.

Laatst bewerkt:
Ik heb het ook eens geprobeerd, de aanbevolen dosering (weet niet meer hoeveel dat was) werd ik ook misselijk van en de tintelingen waren verschrikkelijk.

Daarna een tijdje opgelost en verdeeld over de dag drinken zoals wazzup al als voorbeeld gaf. Misselijkheid en tintelingen waren weg, maar ben er mee gestopt omdat het teveel gedoe was voor geen merkbaar effect.

• Topic Starter Topic Starter
Toch nog iemand die er dan ook misselijk/ziek van werd. Met de maatschep die in de verpakking zat, was het echt te heftig: tintelingen, misselijkheid, koudzweet en braken.

Heb deze ochtend een kleine citrulline schep ala genomen, weer zonder problemen. Heb dan nog een schep samen met crea en citru opgelost in een 2 liter waterfles. Ik drink daar af en toe van in de loop van de dag, en op deze manier kost het weinig moeite om de dosis te spreiden.

Hoop wel dat ik er gewenning aan opbouw zodat ik op termijn toch de scoop kan gebruiken die origineel er voor gebruikt moet worden en dat ik geen moeite heb met geconcentreerdere doses op een dag. Ik verwacht er geen merkbaar effect van. Crea is ook heel subtiel... neem het gewoon bij omdat het nogal een goede combi zou zijn met crea en citru. Het is wetenschappelijk bewezen op mensen, dus denk wel dat het op veel langere termijn wel significante verschillen kan geven kwa gains in kracht en uithouding. Voor korte termijn resultaten moet je sowieso niet in de supplementensectie zijn :)

Laatst bewerkt:
Je zou aan 1.6 gram per dag al genoeg hebben.
http://www.ergogenics.org/index010b.html

Zelf gebruik ik het body & fit shop huismerk bèta-alanine. Een 3/4 tot 4/5 gevulde maatschep in mijn ochtendshake of in mijn pre-workoutshake. Ik krijg er wel speldeprikken van, vergelijkbaar met het gevoel dat je krijgt als je je buiten inspant in de kou. Ik ben er nooit misselijk van geworden.

hier ook niet misselijke maar ik werd wel helemaal gek van die tintelingen ..misschien heeft mijn moeilijke huid daar ook iets mee te maken dat ik het als heel vervelend ervaar. ik was er dus al snel mee gestopt en heb 2,5 potten beta alanine van body&fitshop onder bekenden verdeeld. in de noxipro en waarschijnlijk alle huidige pre workouts zit het ook maar van die noxipro heb ik niet echt last van echt hevige tintelingen

Dit is precies wat ik ook had toen ik beta alanine gebruikte. Ook zwaar misselijk en bijna braken. Ik ben toen halve doseringen gaan nemen, maar ook dit hielp niet, ben er toen maar mee gestopt. Heb trouwens geen last als ik supps neem waar beta alanine inzit, maar enkel alleen als ik pure beta alanine neem.

• Topic Starter Topic Starter
Dit is precies wat ik ook had toen ik beta alanine gebruikte. Ook zwaar misselijk en bijna braken. Ik ben toen halve doseringen gaan nemen, maar ook dit hielp niet, ben er toen maar mee gestopt. Heb trouwens geen last als ik supps neem waar beta alanine inzit, maar enkel alleen als ik pure beta alanine neem.

De dosering halveren heeft bij mij wel gewerkt. Ben aan het overwegen om na verloop van tijd over te stappen naar de volledige dosis (mssn was het een kwestie van wennen?). De prikkels aan halve dosis zijn alleszins heerlijk :) Enige onprettige kan zijn dat beta alanine (halve dosis) me wel een beetje draaierig maakt, maar misselijk toch (net) niet meer aan halve dosis en zeker niet op een volle maag.

Terug
Naar boven