XXL Nutrition

Mission impossible!

Claudia1986

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
68kg
Vetpercentage
22%
Hoi sporters!

Ik ben al een lange tijd op jullie DBB-forum waar ik veel info vandaan haal over training en voeding. Nu vond het eens tijd worden om zelf wat te posten.

Even kort over mijzelf: Ik ben 2 jaar geleden begonnen met fanatiek hardlopen. Ruim een jaar geleden ben ik daar krachttraining bij gaan doen (verslavend!!). Mijn hele leven ben ik al stevig gebouwd, maar ben sinds het sporten veel vet gaan verliezen. Ik sport 4 tot 5 dagen in de week fanatiek volgens een schema.

Maandag - borst, triceps + 30 minuten cardio
Woensdag - benen
Vrijdag - rug, biceps + 30 minuten cardio
Zaterdag - benen + cardio

Ik probeer mijn schema elke 5/6 weken te veranderen (zwaarder of juist lichter met meer herhalingen).

Op mijn voeding let ik continue. Ik heb een intolerantie voor tarwe en cacao dus brood, pasta, koek, taart, chocola enz. mag ik niet. Dat maakt het voor mij een stuk makkelijker :) hieronder een schema wat ik op een dag bijv. eet:

(supplementen: omega3, multivitaminen)
Ochtend: kwark, lijnzaad (kaneel en zoetstof voor smaak)
tussendoor: banaan, muesli bar
middag: Salade of spelt crackers (zonder tarwe) met kipfilet of magere kaas
tussendoor: handjevol amandelen
avondeten: groente, zoete aardappel met vis of mager vlees (pasta eet ik nooit en rijst zelden).

Ik drink nooit frisdrank en zelden alcohol.

Nu vraag jullie om advies om de laatste vetjes eraf te branden. Even voor de duidelijkheid; ik heb de spekkies voornamelijk op mijn bovenbenen.

Wat raden jullie mij aan? eiwitshakes? Extra cardio?

Mijn titel luidt 'Mission Impossible' omdat het soms zo voor mij voelt. Maar ik geloof dat alles mogelijk is dus die laatste vetjes verbranden moet ook kunnen. Sporten is echt mijn passie, maar het zou ook zo fijn zijn als ik na 2 jaar trainen nog iets dichter in de buurt kom van mijn droom figuur...

Alvast bedankt:)

High intensity Interval, erbij soms.
En kwa eten zou ik zeggen, bereken je calorie-nutrients.

• Topic Starter Topic Starter
High intensity interval doe ik op de dagen als ik m'n benen train. Pak dan 3 verschillende workouts die ik achter elkaar uitvoer. Bijv: squats, mountain climbers en lunges met gewichten. En deze oefeningen herhaal ik 3 keer. Misschien ook aan te raden op de dagen als ik m'n bovenlichaam train? Calorieën tel ik en zorg ervoor dat ik voldoende eiwitten binnenkrijg. Zit meestal rond de 1500cal

post je schema anders eens in een excel bestandje

Je leest al even mee en je komt met dat voedingsschema op de proppen? En je vraagt ook nog advies over whey dat "magisch" de laatste vetten zou moeten verbranden?

ik begrijp niet wat je werkelijk hebt gelezen. Daarnaast snap ik niet waarom je 2 keer benen traint per week en de rest maar 1 keer. Ik zie tevens geen schouders en armen (kan zijn dat je ze bij de rest mee pakt).

Ik vind je voedingsschema best slecht. Waar zijn je carbs in de ochtend? Waar zijn je dierlijke eiwitten bij verschillende maaltijden? Wat is je grote maaltijd na het trainen? Ik zie geen kwark voor het slapen? Ik zie geen getallen over kcals, eiwitten, carbs en vetten.

Misschien kun je beter de stickies nog eens goed lezen en echt toepassen wat er staat.

Volgens mij krijg je al te weinig binnen met je 1500. Dus reken goed je behoefte uit en stel een schema op. Ook je percentage laten meten, neem je er in mee.

High intensive interval training is cardio. Kan fietsen, crosstrainer of loopband zijn. Erg intensief afgewisseld met rustiger. Zoek maar eens op.

---------- Post toegevoegd Thu 15 Nov 2012 om 23:03 ----------

Plaatselijk vet verbranden gaat sowieso niet. Whey gaat daarbij niet helpen. Kun je wel gebruiken voor je spieren, verstandig te nemen om aan je eiwitten te komen.

Train je geen schouders?
Behoefte uitrekenen en daar 20%onder gaan zitten. Denk dat je sowieso 500kcal meer nodig hebt..

nou, succes alvast !

Eerst je lichaam laten wennen aan meer eten. Dan kan je daarna iets minderen om je laatste vetjes eraf te krijgen. Zo werkt het bij mij tenminste. Van wat je nu eet kan echt niks meer af.

Hey! Bedankt voor jullie reacties!
Ik zal zsm een schema posten in een excell-bestandje.

Ik zal mijn behoefte uitrekenen en daar 20% onder gaan zitten. Bedankt voor de tip!
Ik eet misschien ook wel te weinig, maar ook te weinig kholydraten? Tarwe mag ik niet vanwege mijn allergie, dus brood, pasta kan ik niet eten. Een klasgenootje van mij (vrouw) heeft 2 jaar fanatiek aan bodybuilding gedaan en at daarbij bijna geen kholydraten. Zij raadde mij aan om na 3 uur 's middags geen kholydraten meer te eten. dat doe ik nu bijna 2 weken en bevalt mij goed.

High intensity interval doe ik op de dagen dat ik mijn benen train (2dagen benen, is dat zo slecht?) op de dagen dat ik mijn rug/ biceps en borst/ triceps train cardio ik nog 30 tot 40 min na de kracht. Zouden jullie dat anders doen?
Ik had nog een vraag voor alle vrouwelijke sporters. Ik ben in mijn sportschool de enige meid die 'fanatiek' kt doe, dus echt om raad vragen kan niet... Misschien een stomme vraag, maar trainen en eten jullie heel anders dan de mannen?

De rede dat ik 'even' geen schouders train is omdat ik vorige jaar 3 x per week mijn bovenlichaam trainde en daarvan (logisch) van groeide. Spieren maak ik vrij snel aan. Even voor de duidelijkheid ik heb flinke bovenbeenspieren, licht, zichtbare buikspieren... Het gaat om de laatste vetten.. Droog worden.
Ik mij zeker meer verdiepen in de high intensity interval trainingen, ook op de dagen dat ik mijn bovenlichaam train.

Thx!

Maar dan kon je toch wat lichter 1x pw pakken ipv helemaal niet?

Ok bedankt:)

Weet je je VP zeker?
Als je al zichtbare spieren (abs) begint te krijgen klopt die 29% in je stats nml niet en je goede VP moet je wel weten als je je schema gaat maken

Terug
Naar boven