MuscleMeat

moeilijk aankomen met bulk?

  • Topic starter bida
  • Startdatum
  • Reacties 5
  • Weergaven 2K
  • Volgers 5

Bezoekers in dit topic

bida

Novice
Lid geworden
13 jul 2020
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
82kg
Vetpercentage
16%
Hallo :)

ik ben 1,85 en weeg momenteel 82.3 kilo, ik kom heel moeilijk aan terwijl ik naar mijn gevoel ook GENOEG eet.. ik train 4-6x per week.

schema hieronder is ongeveer wat ik elke dag eet..
groentes heb ik er niet bij die zitten er wel elke dag bij !
de extras zoals mayonaise en noodle soep is zelden dus niet elke dag haha..
ook vaak snacks zoals amandelen komen erbij.

heeft iemand wat tips extras ? ik zit elke dag rond de 4-5k calorie ligt vaak aan de avond maaltijd maar ik heb zo een gevoel dat ik niet meer kan eten dan dit.. of ik moet het nog mischien afsluiten met een weightgainer voor het slapen gaan ? is dat niet to much gainer in een dag?


1.jpg
2.jpg
 

Bijlagen

  • 3.jpg
    3.jpg
    66,1 KB · Weergaven: 70
Je meet ongelooflijk onnauwkeurig...
1x portie gekookte macaroni 350 calorieën? Dat is zo'n 250 gram macaroni, dat ga je niet eyeballen.
1x opscheplepel aardappelpuree...
1x voor 1 snee pindakaas.. etc
Of ik moet die app niet begrijpen idk maar zo heb je toch alsnog geen idee wat je binnenkrijgt?

En als je niet aankomt moet je meer eten, maar zou eerst eens nauwkeuriger tellen.
 
Je meet ongelooflijk onnauwkeurig...
1x portie gekookte macaroni 350 calorieën? Dat is zo'n 250 gram macaroni, dat ga je niet eyeballen.
1x opscheplepel aardappelpuree...
1x voor 1 snee pindakaas.. etc
Of ik moet die app niet begrijpen idk maar zo heb je toch alsnog geen idee wat je binnenkrijgt?

En als je niet aankomt moet je meer eten, maar zou eerst eens nauwkeuriger tellen.
het is niet nauwkeurig nee, maar het is wel ongeveer het zal niet super veel calorieen schelen neem ik aan..
 
350 kcal aan macroni is overigens maar 100 gram ongekookt. Een hele normale portie.
Als je kijkt naar aardappelpuree... 1 grote opscheplepel is maar iets van 50 gram. per 100 gram bereid maar iets van 65 kcal...
Dus 218 kcal in 1 opscheplepel lijkt me stug

Havermout.. als je een koffiekopje neemt heb je 50 gram. Neem je een mok dan heb je 100 gram.

1x bakje brinta... hoeveel brinta neem je en hoeveel melk. Een bakje is voor de een 150 gram en voor de ander 350 gram... Noem maar wat.

Dit alles bij elkaar kan zo maar even 500-700 kcal al schelen.
Dus ik zou het een keer echt tracken en afwegen. Je zal erachter komen (vermoed ik) dat je je aardig kan vergisent in hoeveelheden.
 
Zoals hierboven ook al wordt gezegd ben je op een vrij onnauwkeurige manier je kcals aan het tracken.. Probeer hier eens wat nauwkeuriger in te zijn en dan ga je zien dat je heel wat lager zit dan je van te voren aangeeft.

Tips die ik je kan geven:
-nauwkeuriger tracken
-vloeibare kcals (olijfolie, walnootolie, avocado olie, fruitsappen, malto/dextro/Cyclin dextrin tijdens trainen)
-eet makkelijk verteerbare koolhydraten / koolhydraatbronnen verschillen voor ieder (rijst, rijstebloem, aardappelen, brood)
-maak calorie rijke shakes waarbij je ook rekening houdt met je micro's (bijv: havermout, banaan, blauwe bessen, spinazie, pindakaas/olijfolie, whey)
-volle producten ipv magere (volle yoghurt/kwark/melk)
-Vetten! (avocado's, olijfolie, noten, zalm, makreel, rundergehakt ipv mager rundergehakt, vetter stuk beef)

De helft van deze tips kun je denk ik wel wegstrepen of heb je niet eens nodig als je de eerste tip goed nagaat.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven