Fitness Seller

My first log, lekker log maar toch.

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag maar even een ochtend gepakt in de gym (omdat we maandag niet getraind hebben).

Bench:
8 x 70
6 x 80
5 x 90
5 x 100
8 x 80
8 x 70

Beetje assistance;

Straightbar biceps curls;
3 x 10 x 37.5 lekker langzaam en bovenin 2 tellen vastknijpen.

Triceps pushdown
12 x 50
10 x 55
8 x 60
8 x 65

Biceps curls (machine)
6 x 50
8 x 40
10 x 30
12 x 30

Lekker pomp overal.
Volgende week weer een complete ABC week. Heerlijk, zin in!

Nu weekend vieren.

💪🏽✌🏽

Maandag, mooi begin van de week.
Dag A

Squat:
10 x 60
5 x 80
2 x 100
Werksets;
5 x 115
5 x 100
5 x 100
5 x 100
5 x 100
8 x 80

Lekker, als er gras lag was mijn kont groen!

Bench (met juiste 20kgbar)
8 x 60
8 x 60
Werksets;
5 x 95
5 x 82.5
5 x 82.5
5 x 82.5
5 x 82.5
8 x 82.5

BOR;
8 x 60
Werksets;
8 x 77.5
8 x 67.5
8 x 67.5
8 x 67.5
8 x 67.5

Lekker gegaan.

Assistance
Upright row straight bar;
8 x 30
8 x 40
8 x 40

Op naar woensdag!

Hoe zou ik dat gedaan hebben? ??? Ik ga lui op een bankje zitten voor m'n squats.

• Haha
Waarderingen: K82
Oooohhh dan is het wel een goede, goed bedacht
:thumbup:

Inmiddels elke dag 3 eetlepels olijfolie door de ontbijtshake.

Deze bestaat uit 300ml melk, 50gr brinta, 1 schep whey(80kcal-20gr proteïne), 3 eetlepels olijfolie = 20ml (nagemeten met een 5ml spuit). Rest aangevuld met water

Totaal: 580 kcal, 35gr eiwit en net 20gr vet.

Na wakker worden en toiletbezoek eerst wegen (vanmorgen 102.2kg)
Daarna 700ml water drinken (beker gaat tot 700ml)
Tandenpoetsen
Ontbijtshake

Dit is elke ochtend de volgorde....wegen doe ik overigens niet elke dag maar sowieso 2 keer per week, zou elke dag moeten voor een beter beeld.

(Update van gisteren)

Woensdag Dag B

Deadlift:
6 x 60
4 x 80
1 x 100
1 x 110
werksets;
5 x 120
5 x 105
5 x 105
5 x 105
5 x 105

Op de één of andere manier merk ik dat die 120 gemakkelijker ging dan een maand of 2 geleden. Mijn gevoel zegt dat ik over een aantal weken een PR ga verbreken.
Rustig doorgaan op deze ingeslagen weg en zeker niet te gek doen, stick to the program!

Incline Bench Press:

10 x 40
6 x 50
werksets;
8 x 70
8 x 60
8 x 60
8 x 60
8 x 60

Lekker hoor, ik bedenk me dat ik altijd een beetje een afkeer had van de incline bench maar eigenlijk is t wel een lekkere oefening.

Dumbbell Press (met lichtste incline, de eerste klik van het bankje, zo'n 10%)
Iets te snel begonnen zo vlak na de incline bench waardoor ik mijn eerste set een beetje verkloot heb;

8 x 42.....ik haalde er 5 en de 6de kwam er niet meer uit.....beetje jammer.....
8 x 36
8 x 36
8 x 36
8 x 36

Afgezien van de 42kg gingen de overige setjes erg lekker. Wat een dikke pomp zeg, wederom heerlijk!

Assistance;

Supersetje tussen de LatPullDown en de BicepsCurls straightbar

Lat Pulldown;
8 x 60
8 x 70
8 x 80

Biceps Curls Straightbar;
8 x 30
8 x 30
8 x 30

Cable BicepsCurls (stretch en pauzed)
8 x 40
8 x 40
8 x 40

Het voelt vandaag alsof ik compleet nieuwe armen heb. Lekker hoor.
Volgens mij merk ik ook de toevoeging van meer vet in mijn voeding. Sinds een week gaat er elke dag 20ml olijfolie in mijn ontbijtshake (zoals in mijn vorige bericht staat genoteerd).

IN ! Nice heb een poos in Hengelo gewoond en toen ook aantal keer bij Forza getraind. Hangt zon fijne old school sfeer. Kletteren met die gewichten, heerlijk.

• Bicep
IN ! Nice heb een poos in Hengelo gewoond en toen ook aantal keer bij Forza getraind. Hangt zon fijne old school sfeer. Kletteren met die gewichten, heerlijk.
Ja man, beste gym in Almelo en omstreken.

Sparta in Vriezenveen en Atilla's Gym in Wierden schijnen ook goeie gyms te zijn maar in Almelo is Forza de koning....althans in mijn ogen dan.

Je woont dus niet meer "in de buurt" begrijp ik?

Inmiddels elke dag 3 eetlepels olijfolie door de ontbijtshake.

Deze bestaat uit 300ml melk, 50gr brinta, 1 schep whey(80kcal-20gr proteïne), 3 eetlepels olijfolie = 20ml (nagemeten met een 5ml spuit). Rest aangevuld met water

Totaal: 580 kcal, 35gr eiwit en net 20gr vet.

Na wakker worden en toiletbezoek eerst wegen (vanmorgen 102.2kg)
Daarna 700ml water drinken (beker gaat tot 700ml)
Tandenpoetsen
Ontbijtshake

Dit is elke ochtend de volgorde....wegen doe ik overigens niet elke dag maar sowieso 2 keer per week, zou elke dag moeten voor een beter beeld.

Waarom doe je olijfolie in je shake? Als je het doet voor de vetten kan je er beter een handje walnoten oid doorheen gooien

Waarom doe je olijfolie in je shake? Als je het doet voor de vetten kan je er beter een handje walnoten oid doorheen gooien
Elke dag eet ik minimaal 50gr noten (ongebrand en ongezouten) waaronder walnoten.

De olijfolie tip kreeg ik van een coach (niet mijn coach). Ik sprak met hem over vetten en dat ik geen zalm lust, hij gaf aan om een paar eetlepels olijfolie door mijn shake te doen.
Ik ben dit gaan onderzoeken en in tegenstelling tot lijnzaadolie schijnt olijfolie een goede keuze te zijn als het bedoeld is voor spiergroei, ondanks dat lijnzaad meer Omega3 bevat.

Dus tja, olijfolie it is. Maar ik blijf rondlezen en leren dus misschien dat mijn vetbron(nen) nog aangepast dan wel veranderd gaat worden.

Ik ben dit gaan onderzoeken en in tegenstelling tot lijnzaadolie schijnt olijfolie een goede keuze te zijn als het bedoeld is voor spiergroei, ondanks dat lijnzaad meer Omega3 bevat.
Via welk onderzoek ben je tot deze conclusie gekomen?

Via welk onderzoek ben je tot deze conclusie gekomen?
In eerste instantie Google en een aantal artikelen die dit beweren, of dit ook echt keihard wetenschappelijk bewijs is daar ben ik nog niet achter.
Als je tips hebt of betere suggesties dan hoor ik dit natuurlijk erg graag.

ChatGPT gaf trouwens aan dat olijfolie een betere keuze zou zijn dan lijnzaadolie, en dan natuurlijk ga ik dit proberen te bevestigen via google en daar kwamen ook een aantal soortgelijke beweringen uit.....

Tips? Suggesties?

Ja man, beste gym in Almelo en omstreken.

Sparta in Vriezenveen en Atilla's Gym in Wierden schijnen ook goeie gyms te zijn maar in Almelo is Forza de koning....althans in mijn ogen dan.

Je woont dus niet meer "in de buurt" begrijp ik?
Nee man destijds een baantje in Enschede bij een re integratiebureau voor jongeren. Daar eerste jaar sociaal werk gedaan op saxion. Leuke tijd met een twentse chick gehad. Maar op een gegeven moment verlangde ik toch weer terug naar Arnhem/Nijmegen. Is inmiddels Al een flinke poos geleden zeg. Herinner me Almelo verder echt als een dood oord haha 🤣 Herman finkers had gelijk met zijn stukje over almelooo.

Maar vind tukkers geweldig, mooie tijden daar.

• Like
Nouja de betreffende artikelen waar je dit hebt gelezen. Ben wel benieuwd.

Bijvoorbeeld bovenstaande links. Ik ben zoals ik al zei nog bezig met inlezen van meerdere bronnen. Is erg interessant vind ik.

Nee man destijds een baantje in Enschede bij een re integratiebureau voor jongeren. Daar eerste jaar sociaal werk gedaan op saxion. Leuke tijd met een twentse chick gehad. Maar op een gegeven moment verlangde ik toch weer terug naar Arnhem/Nijmegen. Is inmiddels Al een flinke poos geleden zeg. Herinner me Almelo verder echt als een dood oord haha 🤣 Herman finkers had gelijk met zijn stukje over almelooo.

Maar vind tukkers geweldig, mooie tijden daar.
Ja ik kom uit Almelo en ik kan me er niet in vinden dat Almelo een dood oord is hahhaaha er gebeurt genoeg, niet altijd positief helaas maar dat heb je overal de laatste tijd wel.

Arnhem/Nijmegen is ook een mooie omgeving hoor, prachtig!

Update van vrijdag, dag C;

Pauzed day;
Jammergenoeg beetje lowpowerlevel, kort geslapen ivm niet makkelijk in slaap kunnen komen.

Squat: pauzed 3 seconden man man man wat een spanning zeg.
3 x 115
3 x 105
3 x 105
3 x 105
3 x 105

Bench press:
Pauzed 3 seconden tegen mijn borst/shirt.
3 x 95
3 x 82.5
3 x 82.5
3 x 82.5
3 x 82.5

Deadlift:
Heb hier dit keer geen Pauzed van gemaakt.
8 x 70
4 x 90
1 x 100
1 x 110
1 x 120
1 x 130
1 x 135
1 x 140
1 x 145 = nieuw PR!

Assistance;
Bodyweight dips:
3 x 8

Over het algemeen een lekkere training. Kleine PR op deadlift.
En nog steeds moet ik magnesium meenemen want die stang gleed bijna uit mijn handen, mijn vingers zijn de haken maar is niet heel prettig.

Laatst bewerkt:
Toch wel erg lekker om op een lowpowerlevel toch een PR neer te kunnen zetten.

• Like
Terug
Naar boven