- Waardering
- 4.785
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 95kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vocht in mijn knie, rechterknie, is al wat afgezakt maar kan hem nog niet maximaal buigen. Dus squatten en deadliften zit er niet in deze week helaas.
Nee daar ben ik niet bang voor. Maar is wel een goede om in de gaten te houden. Kzal laag beginnen wat gewicht betreft en dan wat meer herhalingen. 40kg in totaal ofzo. Lijkt me goed. 3 setjes 10 herhalingen.Snap je volledig. Verplichte rustdagen zijn ook niet mijn favoriete dagen 😂. Dan moet er wel echt wat zijn.
Doe maar rustig aan met je knie, te vroeg weer gaan belasten kan het de klachten verergeren. Niet bang voor de OHP dat die je knie belast ?
Ja ik ga mijn benen pas weer trainen als ik weer op mijn hurken kan zitten met de voeten plat op de grond, als ik dan langzaam omhoog kom en ik voel helemaal geen pijn(tje) dan ga ik er weer rustig tegen aan.Sterkte met geduld hebben. Voorbij een blessure komen is moeilijk, vraagt discipline in rustig weer opbouwen. Misschien eerst benen vermoeien met extensions en curls en squatten pas als laatste oefening of helemaal niet. Succes![]()
Goed bezig. Ja sommige dingen opbaren zich later pas, ik had vaak het idee dat als ik nu niks merk dat het dan helemaal goed zit....kan best dat er al iets sluimerde en opeens actief wordt, zoals bij mij.Ik denk dat als je heel precies gaat deloaden, je nog steeds tegen overbelasting blessures aanloopt. Juist door de progressieve overload.
En volgens mij kun je niet veel meer doen dan weekje rustig aan, en hopen dat het daarna weer gaat.
Ik noteer pijntjes ook in logboek, 2 weken pijntjes is ook even gas terug op die spiergroep.
Thanks!
Thanks, welkom.
Vond het lekker om eerst met de bench te beginnen.
Omdat lats de antagonist van je bench is. Je zal meer stabiliteit en betere vorm hebben als je eerst je lats traint/opwarmt.Vond het lekker om eerst met de bench te beginnen.
Want? Heb jij een goede theorie waarom je eerst pulldowns zou doen? Ik hoor (=lees) het graag.
Maar dat is wel een hele goeie tip, als ik deze week een soortgelijke training zou pakken ga ik dat wat jij zegt hanteren. Eens kijken hoe dat voelt.Omdat lats de antagonist van je bench is. Je zal meer stabiliteit en betere vorm hebben als je eerst je lats traint/opwarmt.
En in mijn geval minder schouder pijn vanwege betere vorm.
Top! Ik ga volgen (en ff bijlezen 😅)Maandag Dag A (Normaalgesproken dag A van het programma, in verband met het feit dat er vandaag niet gesquat ging worden heb ik er een ander programmadagje van gemaakt).
@Kloontje dit is mijn log, eigenlijk meer begonnen als trainingslog maar ik merk dat ik er steeds meer aan toevoeg, misschien staat ie in een verkeerde categorie maar je kunt hem hier dus vinden.
Er zullen nog meer logs van mij komen maar dat is "later" pas.
Maandag;
Benchpress straightbar:
10 x 40
6 x 60
4 x 80
4 x 90
Werksets
2 x 5 x 100
3 x 8 x 90
8 x 80 pauzed
Lat Pulldowns Hammergrip (wide):
4 x 100
6 x 90
8 x 80
8 x 80
ChestPress Machine Incline:
8 x 70 (35 per kant)
8 x 80
8 x 80
8 x 70
Seated Cable Row:
8 x 80
8 x 80
8 x 80
10 x 70
Dit was de eerste keer dat ik de borst en rug op één dag heb gepakt, voelde wel lekker.
In de gym even onze nieuwe hacksquat machine bewonderd, misschien vrijdag maar proberen, normaal ben ik niet echt van machinesquats maar deze werd me echt aangeraden dus we gaan dan vrijdag wel even bekijken hoe ik me voel.
Over het algemeen wel lekker getraind, woensdag wordt een schouders-biceps-triceps dag. En dan is het de planning om dus vrijdag weer rustig te gaan squatten, of het wordt de oldschool straightbar of misschien dus die hacksquat.
Ben sowieso erg blij dat ik weer normaal kan lopen zonder pijn, ik kan alleen nog niet helemaal in een diepe hurk zitten zonder een kleine weerstand te voelen in de linkerknie maar ik verwacht dat dat vandaag of morgen voorbij is.
Keep you posted!