XXL Nutrition

Moeite met droogtrainen

neverfail

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
86kg
Hallo,

Ik ben al gedurende drie jaar lid van DBB, maar gezien het verlopen van mijn vorige e-mail adres heb ik ook een nieuw account aan moeten maken.

Ik bevind mijzelf momenteel in de volgende situatie. Ik kan behoorlijk goed afvallen, maar het 100% droog worden wil me maar niet lukken, en dat terwijl ik er eigenlijk nooit moeite mee heb gehad. Mijn probleem momenteel is dat het laatste beetje er niet af wil. En als ik er dan een beetje af heb (nog niet droog), dan zit het er de twee dagen later weer bij. Ik val heel makkelijk af, en kom ook heel makkelijk weer bij. Iets te snel eigenlijk.

Voorbeeld: De afgelopen week ben ik van 89,7 kilo naar (nu) 85,8 kilo gegaan. Dit is in een tijdsbestek van 6 dagen gebeurt. Maar droog ben ik nog zeker niet! En mocht ik me vanavond eens lekker willen uitleven, zit het er morgen allemaal weer bij hoor! En dit ondanks het flink verhogen van mijn cardiouitvoeringen, sauna erbij pakken en mijn buikspieroefeningen flink opgeschroeft om ze wat meer door te laten komen. Daarnaast ben ik begonnen met het flink pakken van mijn benen, gezien ik goede ervaringen hierover op het forum las.

1m85 / 86kilo, vetpercentage onbekend
  • 4 dagen per week sporten, +- 60mins krachttraining (zwaar gewicht, 3 x 12 / 10 / 8)
  • 3 keer per week cardio (voornamelijk steppen, soms hardlopen) 300/400 kcal
  • Sinds deze week 1 keer per week een half uur sauna (extra)
  • Supplementen; 1 keer per dag een Optimum Nutrition whey shake, 1 maatlepel met volle melk en een Opti-men tablet
  • Ik eet twee à drie keer per dag
  • 's Ochtends: Meestal drie à vier crackers met kaas
  • 's Middags: Soms niks, soms een boterham of twee drie
  • 's Avonds: Wat de pot schaft. Ik probeer de laatste tijd zo min mogelijk vet te eten (patat, kapsalon, enz.) Soms zitten er uitstekers in van twee maal avondeten, maar dat gebeurt zelden (+- één keer per week), maar neem ik wel mee in mijn gemiddelden
  • Ik schat mijn gemiddelde daghoeveelheid aan caloriën aan de 1800 kcal.
  • Qua drinken, ik drink alles. Ik schat mijn dagelijkse hoeveelheid aan drinken qua gemiddelden op een halve liter water, en een liter aan overige dranken.
Het is misschien niet het topsport schema wat de meesten van jullie hebben, maar ik probeer me wel zo veel mogelijk aan de calorie voorwaarden te halen. Misschien zelfs soms iets te veel, omdat ik weet dat als ik mezelf één avond uitleef, dit de volgende dag al te zien is.

Ik train nu al gedurende alle 7 maanden mijn buikspieren, en ze zijn behoorlijk gegroeid, maar nog niet zichtbaar. Eeuwig zonde!!!

Iemand enig idee hoe ik het anders zou kunnen doen? Droog worden is nu al een maand mijn doel, maar ik blijf schommelen.

Bedankt!

EDIT: Als extra informatie. Ik train al sinds mijn 16de (nu 23,) maar ben sinds 7 maanden pas echt weer een strak trainingsschema gaan aanhouden.

EDIT2: Ik ben in de tijd dat ik nu train (7 maanden, met het bovenstaande schema) van 76 kilo naar boven geklommen. Nu schommel ik vrijwel twee maanden lang al tussen de 85 en 90 kilo.

Laatst bewerkt:
Geen voedingsschema, there's your problem.

Je eet echt veel te weinig kerel.

Ik zou als ik jou was het gedeelte over voeding even goed door lezen hier op dbb.

Dat kan goed de rede zijn waarom jij zo schommelt en niet droger wordt.

• Topic Starter Topic Starter
Misschien een hele amateuristische vraag van me. Maar is het dan niet zo dat juist als je veel caloriën binnenkrijgt je aankomt? Wat ik vaak merk is dat als ik bijvoorbeeld een extra avondmaal neem ik de volgende dag alweer twee kilo extra bij mag schrijven.

Ik ga het gedeelte over voeding doorlezen, maar alle reacties blijven welkom!

En bedankt!

Dat denken heel veel mensen idd en dat is een foute gedachte. Even heel simpel gezegd: Je moet juist meer eten om spiermassa aan te zetten en meer spiermassa verbrand/verbruikt meer en sneller lichaamsvetten.

Het gaat er om wat je eet, zo schoon mogelijk. Dit staat ook allemaal heel duidelijk beschreven in die voedingssectie.

Belachelijk dat je al zo lang traint en niks over voeding weet maar goed ieder zn ding!
En wat betreft je giga schommelingen in gewicht dit heeft niks met vet te maken tenzij je een wonderkind ben weleens van vocht gehoord?

extreme schommelingen in gewicht op kort tijdsbestek kan alleen maar met vocht te maken hebben idd. je zult gewoon even de tijd moeten nemen en je onderhoud uitrekenen met behulp van de stickys en dan een voedingsschema voor jezelf maken en je hier aan houden. voor nu eet je sowieso te weinig.

eet gewoon 6x per dag en eet alleen koolhydraten in de ochtend en over de dag gewoon veel fruit en koolhydraat arme voeding. veel vezels is ook raadzaam.

Koolhydraat arm NEE MAN.

laat m eerst eens zes keer per dag schoon eten.
Daar zul je sl veel progressie mee boeken.

Ga rond de 2500 kcal zitten voor jouw stats.
En geen snoep en koekjes dieet.

Je lichaam staat op slot, daar bedoel ik mee dat je lichaam in een overlevingsmodes is terecht gekomen.

Je stofwisseling is waarschijnlijk al behoorlijk langzaam (weinig naar de wc) en als het lichaam dan wat binnen krijgt houdt het alles vast omdat het denkt dat het weer een tijd gaat duren voordat er weer wat komt.
Vandaar dat je gewicht zo snel weer omhoog schiet als je eens een fatsoenlijk aantal calorieen binnen krijgt.

effe een kleine updater vooor mij..

vet percentage 12.6% om die terug te brengen naar 8% wat mijn streef is moet ik dus mijn spiermasse verhogen , en goed GEZOND blijven eten ?

ps: DOMSTE vraag ooit . maar klopt het dat je de buikspieren aanspant door ze naar buite te duwe?

Laatst bewerkt:
Wat ik echt niet begrijp, je zegt: Je bent al drie jaar op dit forum en ik zie je dingen zeggen zoals: Dat je afgelopen week 4 kilo kwijt bent op een week...
Sauna erbij pakken...
Benen erbij aan het pakken...

4 kilo in 1 week is te veel, sauna is dikke bullshit om af te vallen, en als je al 7 jaar aan het trainen bent en je bent nu pas benen aan het trainen...

Je eet 2-3 keer per dag, op zich kan dit als je aan uw hoeveelheid komt, beter doe je meerdere kleine maaltijden.

2 keer avondeten? soms wel soms niet, als je er niet kan aan houden dan zal je niet droog worden...1m85 en 86 kg, ongeveer hetzelfde als mij, ik neem 3000+ kcals en dan is het zelfs nog te weinig, je neemt 1800 kcals...als je dit doet gaat je lichaam denken dat het nooit genoeg eten krijgt en gaat het alles opslagen om zeker te kunnen overleven, want je lichaam weet niet wanneer het nog eens eten krijgt. Dus alles wordt opgeslagen als vet.

Je drinkt alles...water en melk is goed. je zegt dat je alles drinkt, soda dus ook? te veel suikers...

Je buikspieren komen erdoor als je vet verlaagt op je buik, cardio, of minder binnen krijgen dan je verbruikt. Je kan zo nog lang buikspieren trainen, je gaat ze niet zien en ik ondervind uit ervaring dat als je ze veel traint, je een dikkere buik krijgt zeker als er ook nog vet op je buik is...Dus train je buikspieren zoals anders spieren. Verbruik meer dan er binnen komt en je krijgt je buikspieren te zien.

Ik vind persoonlijk om al 3 jaar lid te zijn van dit forum, en al 7 jaar te trainen dat je al veel verder had kunnen staan.

ik ben het met kyle eens

oke, genoeg afgebeuld :P

ik denk dat je nu wel ongeveer duidelijk hebt was je missie is?? je zult je er inderdaad allemaal wel aan moeten houden, en niet toch nog eens stiekum iets willen snaaien ergens... ook weekenden is geen optie... als je er echt moeite mee hebt kun je jezelf om de week, op een trainingsdag dan wel, eens verwennen met een kapsalon... alleen als je het echt moeilijk hebt om je aan een goed schema te houden.... echter, wanneer je een goed schema maakt,krijgt of wat dan ook zit er al voeding in wat jij erg lekker vindt en wel werkzaam is voor je doelstelling.

heel veel succes ermee, en probeer inderdaad nog eens de stickys te lezen :) staat veel info in over voeding e.d.!!

:)

3 jaar lid, yay

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven