AndroidHealthClinic

Moet er een 100% dopingvrije bodybuilding bond komen?

Peiling Peiling Moet er een 100% dopingvrije bodybuilding bond komen?

• Ja, dit zou goed zijn voor bb, het kan de sport zelfs doen groeien en echt doen doorbreken

Stemmen: 194 57,7%
  • Nee, dit zal op niets uitdraaien. Het zal bb niet vooruit helpen.

Stemmen: 122 36,3%
  • Andere mening/geen idee

Stemmen: 20 6,0%

• Totaal stemmers
    336
pjb
Ben het NIETmet je eens!
Als alle BBers geen doping hadden gebruikt, was het nu een topsport geweest!

Meeliften op het succes van andere en dan roepen; zonder hun hadden we er ook wel topsport van gemaakt. Zonder hun was het hoogstwaarschijnlijk 'n terugkerend event geweest bij 'n gay festival en niet meer dan dat.

Zoek de Mister Universe van 1955 eens op, en vergelijk het aantal hits met de Amerikaans kampioen kogelslingeren van 1955? Als Mister Universe van 1955 heb je toch aan de vooravond gestaan van de ontwikkeling van bodybuilding zoals Elvis bij Rock ‘n Roll!

jup. ik vind van wel. weg met al die nest.

als je kan zeggen dat je het zonder doping hebt bereikt, is dat een stuk beter, en kan je er echt fier op zijn

ja maar zeggen ze dat niet allemaal al de hun bond dopingvrij is?

Dont care. Ik ben iig niet geinteresseerd in kijken naar natural wedstrijden. Ik wil echte monsters zien.

ik ben het ermee eens ik vind al het doping gebruik een beetje zielig net als xtc gebruiken op een feest om langer door te kunnen gaan. train zodat je alles op eigen kracht behaald. en nee je zal zonder anabolen of welke doping dan ook niet zo groot worden als rühl of coleman maar wat je hebt behaald heb je wel op eigen kracht behaald.

Dat is niet helemaal waar... er zijn gebruikers die zo weinig talent / verstand hebben van goed trainen dat een talentvolle natural die wel slim traint en eet nog steeds een betere fysiek haalt.

Echter tegen talent, slim trainen, slim eten EN (slim) gebruiken kan niemand op.

Er zijn zelfs zat gasten die geen 40cm arm fixen op shizzle aan -10%
ken er genoeg die al 6-7 kuren achter de rug hebben en nog steeds niet beter uitzien als toen ik wel nog naturel was.

ken er ook die van 1 kuurtje meteen 15kg muscle aankwamen.

sja de sport is nu zo , so be it :)

Een 100% naturel bond zou kunnen slagen. Alleen moet iedereen die zich aansluit bij die betreffende bond open staan voor controles het hele jaar door. Echte naturels hebben geen moeite om onverwachts een paar keer per jaar in een potje te moeten plassen.

Al die controles zullen waarschijnlijk de naturel bond niet rendabel maken waardoor zo een bond weer ten onder gaat.

nee dat hoeft zeker niet,bb'ers moeten veel meer massa hebben dan een andere atleet,anders is het niet leuk om kijken.
kan je evengoed naar andere atleten kijken die ook een goede fysiek hebben

Er zijn zelfs zat gasten die geen 40cm arm fixen op shizzle aan -10%
ken er genoeg die al 6-7 kuren achter de rug hebben en nog steeds niet beter uitzien als toen ik wel nog naturel was.

ken er ook die van 1 kuurtje meteen 15kg muscle aankwamen.

sja de sport is nu zo , so be it :)

Dat heeft meer de prutsers en hen inzet te maken, dan met de sport op zich.

Ach zolang er doping bestaat zal het gebruikt worden, wat je ook probeert... En je kan er nu wel heel negatief tegenover staan, maar let's face it, het maakt de fysiek soms gewoon af. Een Arnold had er nooit zo indrukwekkend uitgezien zonder z'n dbol en anavar pilletjes.

Tuurlijk wordt er vandaag de dag echt overdreven met al die troep als insuline en groeihormoon. Maar het hoort er helaas bij en het zal niet snel verdwijnen ook.

Maar dat neemt niet weg dat naturel BB natuurlijk veel meer aangemoedigd moet worden :thumbup:

Arnold heeft niet gebruikt... :roflol: :P

Zolang het ontmogelijk is te controleren of iemand 100% life-time natural is (en dat zal nooit mogelijk zijn), heeft het geen zin om een 100% dopingvrije bodybuilding bond op te richten. De praktijk heeft ook al ontelbare keren uitgewezen dat dit idd niet lukt.

Natural bodybuilding is iets wat je voor jezelf moet doen. Van het moment dat je in competitie treedt met anderen is de verleiding te groot om te foetelen.

De dopingcontroles ontlopen is ook veeeeel te gemakkelijk om geloofwaardige controles te kunnen invoeren.

Nee. 'tis goed zoals het nu is. Bovendien als je naar jongens als Ronnie kijkt en Ruhl dan hoef je plum plum 3 met z'n geraamte en visolie backstage niet meer op je netvlies te hebben.

Beetje hetzelfde als de 100 meter op handen en voeten willen doen terwijl Bolt 9.6 neerknalt.

nogmaals, waarom geen leugendetector tests? Veel goedkoper en betrouwbaarder

Zelfde af de wielersport, wel een bond die dit ook waar zou kunnen maken. Goed voor bb wereld, bedoel als je als naturel mee moet doen met een bond die wel doping tolereerd, ben je als naturel nergens meer. Dus ja zeker een dopingscontrole bond, hoe ze dit zouden moeten bekostigen is me een raadsel. Kijk wat doen de wielrenners de rest van het jaar?..dat is in bb natuurlijk niet anders. Maar iedereen laten plassen voor de wedstrijd, schrikt veel gebruikers af. Dus ja zeker controle bij een bond die dat waar maakt. Strak plan!!

Was jij niet degene die een topic met foto`s had geopend na een wedstrijd en beweerde naturel te zijn en nog nooit te hebben gebruikt? Vervolgens iedereen erachter kwam dat je gewoon zwaar on the roids hebt gezeten terwijl je nog een dun fysiek hebt. Hilarisch day jij juist in dit topic een reactie geeft.

Goed plan! Een echt naturel wedstrijd voor Naturels...vraag is uiteraard hoe je dat waterdicht kan maken dat er ook daadwerkelijk naturels op het podium staan en niet slechts beweren zoals koolstofje.

nogmaals, waarom geen leugendetector tests? Veel goedkoper en betrouwbaarder

Leugendetector is toch heel niet betrouwbaar man. Ondanks dat je onschuldig bent kan er zo'n spanning op vragen liggen dat je schuldig bevonden wordt door de uitslaande meters bij dergelijke vragen.

Moet er een 100% dopingvrije bodybuilding bond komen? Dus een die nog strenger is dan wat er nu is en die de bodybuilding sport een nieuwe karakter moet geven?

Lijkt me een utopie, je zal altijd deelnemers hebben die in het verleden wel gekuurd hebben. + in competitieverband heb je altijd mensen die er alles aan doen om te winnen dus ook vals spelen.

Persoonlijk hoeft het van mij ook niet, hou zelf meer van echt grote fysieken :D

neee hoeft er niet te komen vindk (A)
Kwil gewoon beesten op het podium sien (H)

Terug
Naar boven