AndroidHealthClinic

moet het perse in koelkast?

hugo10

Cool Novice
Waardering
0
beetje stomme vraag meschien maar ik kan helemaal niet koken en weet er dus ook helemaal niks van af maar ik heb net zo'n 900 gram rijst gekookt en in zakjes gedaan en kan er een paar dagen mee uit de voeten maar moet ik het nu persee in de koelkast leggen omdat het anders bederft of kan ik het ook gewoon ergens in de kast pleuren.

koelkast

Ik weet niet of een paar dagen 2 dagen of 7 dagen bij jou zijn.
Maar zeker in de koelkast (max 2 dagen), langer dan dat in de diepvries.

Tenzij je wil afvallen of student bent

Waarom niet gewoon in de koelkast of vriezer?
Rijst nooit voor lange periode buiten de koelkast of vriezer bewaren. Bepaalde pathogenen in rijst kunnen toxinen produceren bij het bewaren boven 8 graden C.

Hier kerel, speciaal voor jou een mooie link over voedsel.

[Link niet meer beschikbaar]

En speciaal voor jou dan, dat zijn waardes die aangeven hoelang in mimimaal houdbaar is... Voor de rest klopt er ook niet veel van wat daar staat ;) .

• Topic Starter Topic Starter
harstikke bedankt jongens:)

Jinsu zei:
En speciaal voor jou dan, dat zijn waardes die aangeven hoelang in mimimaal houdbaar is... Voor de rest klopt er ook niet veel van wat daar staat ;) .

Je kunt rustig aanhouden wat daar staat qua data.
Voor de rest zal het me een reet roesten wat de voedingscentrum allemaal zegt.

Het zijn richtlijnen en geen verbindende voorschriften. Maar als jij die info als volstrekt correct ziet, jij je zin ;) . Ik werk al sinds enkele jaren in de verzorging en voedingssector en als die data's zouden kloppen, dan zou er dagelijks voor honderden euro's worden weggegooid :eyebrow: .

Okay bijdehandje...

Je hebt blijkbaar de oorlog nog meegemaakt...
Het zijn inderdaad richtlijnen en geen verbindende voorschriften. *zucht*

:mier:

;)

Voedingscentrum zal nooit de "echte" grens weergeven betreft de houdbaarheid, omdat er dan meer mensen last zouden kunnen krijgen van de gevolgen ervan.(maatschapppelijke functie)

Ik werk al sinds enkele jaren in de verzorging en voedingssector en als die data's zouden kloppen, dan zou er dagelijks voor honderden euro's worden weggegooid

Ik werk daar ook in en snap je standpunt wel, maar kvind het niet toepasbaar bij een gemidd huishouden.

Terug
Naar boven