MuscleMeat

Moet ik Aminozuren nemen??

limpix

Novice
Waardering
0
Ze hebben me aangeraden om amino12000 capsules van All Stars te nemen omdat ik altijd hevige spierpijnen heb na de training. Deze spierpijnen duren meestal verschillende dagen (als het om de benen gaat zelf een week).
Er werd mij gezegd dat ik niet genoeg voeding opnam en dat ik dankzij deze capsules meer reserves zou opbouwen waardoor ik een betere spiergroei zou hebben en veel minder spierpijn.

Ik heb deze raad opgevolgd en er is toch wel een felle verbetering merkbaar wat betreft de spierpijnen. Ik neem na de training een capsule en bijkomend drink ik een shake van Twinlab: super whey fuel met 250 ml afgeroomde melk of soja-melk.

Doe ik er goed aan om deze aminozuren te nemen. Ik ben toch nooit gerust om dergelijke producten in te nemen? Indien deze inname totaal geen risico inhoudt, welk alternatief (liefst beter) zouden jullie mij nog kunnen aanraden? Wat denken jullie ook nog van Amino X-Plode, 20 ampullen (m double you)
Zijn dit ongeveer dezelfde als de amino 12000?

Alvast bedankt!

Neem gewoon 's morgens whey en na de training een whey shake+dextrose+creatine.
Eet je voor de rest wel genoeg dan?
Aminocapsules moet je niet nemen, alleen als je geld genoeg hebt :D

• Topic Starter Topic Starter
Van harte bedankt voor de reactie!

Zijn dit allemaal tabletten. Ik heb tot nu toe weinig inzicht in al deze supplementen! Indien wel, welke merken moet ik dan nemen. Zou je mij nog iets specifieker kunnen helpen aub! Ik ken wel creatine en dergelijke, maar weet nooit welke ik precies moet nemen!
Ben blij dat je mij aminocapsules afraadt, neen ik heb zeker niet genoeg geld en ik vind ze wel duur.

Gemiddeld train ik 4 keer per week (ongeveer telkens 1.5 uur tot 2 uur)
Maandagavond: rug en bicep + buik
Dinsdagochtend: borst en schouder + buik
Woensdagnamiddag: benen + buik
Zaterdagnamiddag: tricep + buik + cardio: loopband.
Zondag: regelmatig 30 minuten steppen
(voor iedere spiergroep telkens 4 verschillende oefeningen (iedere oefening 4 sets met 10 herhalingen)
Ik ben 1.67 groot en weeg 48 kg.

Ik zal waarschijnlijk wel te weinig of slecht eten.
Ontbijt (07.00):
1 een kopje havermout (50 gr havermout + beetje honing + 150 ml soja melk)
+ 1 groot glas water
+ 1 tas koffie
+ 1 multivitamine

Tussendoor (10.30)
1 granny koekje of 1 special K koekje
1 tas koffie

Middag + Namiddag (12.30 en 14.45 -> brood verdeeld over deze 2 tijdstippen)
80 gr donkerbruin brood met kippewit of kalkoenfilet of magere philadelphia smeerkaas + leerdammer light kaas.
2 tassen koffie

Namiddag:
1 appel of 1 granny koekje of 1 special K
(dit gebeurt niet dagelijks)

Avond (18.30):
Meestal: Veel groenten + 4 beschuiten (praktisch nooit aardappelen en nooit vlees)
Om de 14 dagen: volkoren pasta met magere saus
Regelmatig groenten met (magere of halfvette) vis

's Avonds (21.00)
potje magere yoghurt (150 gr) of 1 appel

In de loop van de dag probeer ik 1.5 L water te drinken
Voor de rest: Na de training een super Whey shake en die amino 12000
Dat is het ongeveer.

Groetjes

Aminozuren zijn idd zonde van je geld... met een whey shake en wat dextrose na je training (en optioneel creatine) ben je veel goedkoper uit en behaal je meer effect... de merken..tsja.. moet je zelf even uitvinden wat voor jouw het beste werkt... ik heb niet één speciaal merk die ik altijd koop..ik experimenteer heel vaak met verschillende merken en smaken...

Als je wilt dat wij jouw train- en eetschema beoordelen moet je ook even aangeven wat jouw doel is... maar ik zie wel dat je te vaak buik doet.. ik zou persoonlijk dat beperken tot twee keer per week

Ik schrik echt van hoe weinig jij eet. En dan nog 4x zolang trainen.
Alles wat je uitgeeft aan pillen en whey is echt zonde van je geld, maak eerst je voeding in orde! En dan vooral eiwitten eten!

De pijn die jij voelt na je training wordt denk ik veroorzaakt omdat je lichaam om voeding vraagt, maar die is er niet. Dus gaat het de eigen spieren afbreken voor energie!
Je bent dus echt bezig met je lichaam kapot maken.
Ik bedoel dit niet negatief hoor, maar ga om te beginnen je voeding stap voor stap uitbreiden. Ik zal je wat tips geven die je een begin kunnen geven:

Je ontbijt is nog wel okee.
Neem tussendoor 2 boterhammen met ei of dik kipfilet.
Datzelfde neem je als lunch weer, en daarbij een bakje kwark.
's Middags weer brood met dik kipfilet en/of bakje kwark en wat noten.
Neem bij de avondmaaltijd ajb wel vlees/kip/ei of zo, dat is belangrijk: eiwitten. En daarbij nog wat zilvervliesrijst.
's Avonds tussendoor neem je dan weer een bakje (250 gram) magere kwark.

Heel veel succes!

je eten is echt niet in orde, je zou bij elke maatlijd eiwitten moeten hebben, en dat is bij jou dus zeker niet het geval.
Probeer wat meer kip, ei, vis, .... en indien nodig enkele shakes erbij te nemen, en het zou al veel beter moeten gaan.
succes

Socrates zei:
Aminozuren zijn idd zonde van je geld... met een whey shake en wat dextrose na je training (en optioneel creatine) ben je veel goedkoper uit en behaal je meer effect... de merken..tsja.. moet je zelf even uitvinden wat voor jouw het beste werkt... ik heb niet één speciaal merk die ik altijd koop..ik experimenteer heel vaak met verschillende merken en smaken...

Als je wilt dat wij jouw train- en eetschema beoordelen moet je ook even aangeven wat jouw doel is... maar ik zie wel dat je te vaak buik doet.. ik zou persoonlijk dat beperken tot twee keer per week

Ik keek denet naar de dosering van de BCAA tabletten, en die zijn nog geeneens 1/20e van de hoeveelheid die in whey zit! Is idd. geldverspilling volgens mij..

Terug
Naar boven