Fitness Seller

Moeten moskeen verboden worden in NL??

Peiling Peiling Moeten moskeen verboden worden in NL?

• Ja

Stemmen: 42 47,7%
  • Nee

Stemmen: 22 25,0%
  • Nee, maar wel onder voorwaarden namelijk (verduidelijk in post)

Stemmen: 24 27,3%

• Totaal stemmers
    88

Johny

Contest Winner '04
Elite Member
Foto Contest
Waardering
1
Ik weet dat dit natuurlijk niet kan omdat er een grondwet aan vast hangt maar ik ben gewoon benieuwd naar de mening hier.

Dus als jullie het voor het kiezen hadden, zouden jullie dan moskeen uit het stadsbeeld weg willen hebben.

Het lijkt mij een goede oplossing eerlijk gezegd. Het is minder aantrekkelijk voor Islamieten om hier te komen als ze hun godsdienst hier niet kunnen beoefenen. Zo stimuleer je mensen wat meer op hun eigen plek te blijven en dit zorgt voor minder frictie. En als mensen dan toch graag in NL wil komen wonen en werken weet je iig dat ze zich gaan aanpassen en bereid zijn zich als Nederlander te gedragen.

En je zou voor de aardigheid de situatie eens moeten omdraaien. Ik denk niet dat westerlingen het voor elkaar zouden krijgen om bv in een islamitisch land midden in de steden daar wat kerken te bouwen. Ik denk dat die meteen met de grond gelijk gemaakt zouden worden. Want dat past daar tenslotte niet in die cultuur.

Dus Ja of Nee en waarom. En laat de discussie aub niet uit de hand lopen:)

Ik heb alleen de titel nog maar gelezen

JAAAAAH

EDIT: Ow je wil ook weten waarom..

Als je als vreemde ergens komt behoor je je aan te passen. Dat is heel normaal. Dus als je als buitenlander hier komt wonen behoor je je zoveel mogelijk aan de Nederlandse normen en waarden aan te passen. Als je dit weigert of als je zelfs tegen Nederlanders en hun cultuur bent moet je hier niet komen. Wat de moskeen betreft: Het is leuk dat je ergens in geloofd maar ga niet overal van die dingen neerzetten. Ze behoren niet in ons straatbeeld, een mooie grote kerk die hoort hier thuis. Wat mij enorme zorgen baart is dat de moskeen als paddestoelen uit de grond schieten en de kerken langzaam maar zeker verdwijnen.

Laatst bewerkt:
Van nature kennen we zelf geen moslim geloof hier in nederland. Ik ben dan ook van mening wie hier wilt wonen zich moet aanpassen aan de nederlandse cultuur en dus niet hoeft te verwachten dat wij moskeen gaan bouwen.

En gezien het feit ze al er zijn maximaal 1 per (grote)stad en geen 5 of 6 zoals je in de grotere steden wel ziet.

Persoonlijk ben ik van mening dat de Nederlandse cultuur en de Moslim cultuur niet samen gaan. We zoeken al 40 jaar naar een tussenweg en wat heeft ons dat opgelevert??

Gewoon voor eens en altijd de knoop doorhakken. Weg met de moskee's, weg met die cultuur. Het is jammer, maar aan ons heeft het niet gelegen.

Nee,...

ten eerste wij zijn al een multiculturele samenleving... dus ook dat hoort er dan bij

2.) Ik vind dat het een recht is om je eigen geloofsopvatting te mogen hebben.. Ik vind het zelfs een plicht om een gebouw/ meetingpoint te krijgen.. Volgens mij is dit over het geloof zelfs opgenomen in de grondwet..

3.) Omdat er enkele rotte appels zijn (en k, momenteel zitten er wel heel veel tussen de moslims) moet je de erst niet afstraffen.. Probeer liever hun maatschappij te stimuleren om tot het maximum te integreren..

Nu zullen er nog wel meer redenen zijn waarom niet... maar deze drie schoten erbij mij direct op en uit..

Het is een vrij land, dus ze mogen best moskeeën bouwen. MAAR wel onder exact dezelfde voorwaarden die voor iedereen anders ook gelden:

- geen gebouw met minaretten als dat niet past in de omgeving of het bestemmingsplan
- geen enkele vorm van subsidie
- geen enkele vorm van overlast

Aah laten wij dan geen moskeeen bouwen, maar een islamiet die wat grond koopt mag hij dan ook geen moskee meer bouwen?

Ik ben natuurlijk tegen omdat ik persoonlijk vrijheid nogal belangrijk vind, iedereen zou vrij moeten zijn om te doen en laten wat wilt mits ie geen andere pijn doet (lichamelijk danwel psychisch)

Liever niet, ergste is dat de staat voor die gebouwen moet betalen. Ze mogen ze hier al neerzetten, krijgen ze het nog gratis ook.

Van mij mogen ze er max 1 per gemeente bouwen, met eigen geld.

Maar een verbod vind ik wat overdreven.

• Topic Starter Topic Starter
Waar het mij om gaat is dat de Islam ongeveer haaks staat op de westerse samennleving. Mensen moeten zelf weten wat voor godsdienst ze hebben, maar moskeen passen nou eenmaal niet in het straatbeeld hier. Op het moment dat wij dit toelaten geven wij die mensen in principe groen ligt om zich niet aan te passen.

En het blijkt ook nog op een aantal plaatsten een broedplaats van het kwaad te zijn. Op een gegeven moment moet je maatregelen nemen. Beter maatregelen dan het nog een aantal jaren door laten gaan tot er echt oorlog uitbreekt hier. Die maatregelen zullen niet voor iedereen even leuk zijn, maar ze zijn gewoon nodig.

De Nederlandse overheid moet er NU de bezem doorheen halen. Wachten we hier nog 10 jr mee dan zitten we nog met veel grotere problemen.

Het is toch gewoon genant als je kijkt hoe de meeste islamitische landen en mensen tegen onze "vrije" landje aankijken. Er wordt gewoon over ons heengezeken. We moeten dit NU een halt toe roepen!!

Daarintegen een hervormde kerk.. of welke andere kerk dan ook die wel "geacepteerd" is in onze cultuur krijgen wel degelijk subsidie bij nieuwbouw en/ of renovatie..

Waarom dan een niet voor een moskee..

laten we iig wel het gelijkheidsbeginsel erin houden..

Behappys-babe zei:
Daarintegen een hervormde kerk.. of welke andere kerk dan ook die wel "geacepteerd" is in onze cultuur krijgen wel degelijk subsidie bij nieuwbouw en/ of renovatie..

Het maakt wel meer deel uit van onze cultuur/tradities he kerken. Kan me voorstellen dat Moskeen in Turkijke ook wel subsidie krijgen, maar kerken?

opt**fen met die dingen, en in België ook, dank u :) Argumenten waarom zijn al gezegd...

Denk dat je de oorzaak moet aanpakken, niet de gevolgen ervan.

Katholieken mochten vroeger ook geen kerkdiensten houden, kerken hebben. Ook goed, deden we/ze toch wel bij een rijke die op zolder nog wel wat plaats had.

Ik bedoel maar als iemand iets gelooft, zal die altijd blijven geloven.
Leef je fundamenteel volgens het geloof, zul je dat ook altijd blijven doen.

Dan kun je moskeen sluiten maar wat schiet je ermee op. Dan word het nog meer aan het zicht ontrokken en gaat het gewoon door.
Je kunt die mannen beter direct aanpakken.

Btw: in iedere grote stad in islamitische landen zul je vaak wel een kerk vinden. Daar valt het echter wel onder de dhimmi-status. Die kerken mogen niet hoger en mooier zijn als de moskeen.

Behappys-babe zei:

De statatieken laten duidelijk zien dat er een verschil is tussen criminaliteit tussen die twee groepen. Het heeft deels met armoede te maken maar ook een deel met cultuur.

Laten we ze lekker geld geven om hun eigen wereldje te bouwen in NL, dan kun je al helemaal niet meer over integratie spreken.

Vandaag sprak ik ook een Italiaan bij mij op de faculteit. De arme stakker werkt samen met teww vrouwen met allebei een hoofddoekje. Hij vertelde me dat hij er alles aan doet om aardig te zijn en geinterresseerd in hun. het enige wat zei deden is hem negeren en boeken over de Islam lezen :rolleyes:

Dat is het probleem met hun cultuur, ze willen niet integreren (althans een groot deel niet), ze willen niet aanpassen. Laten we ze dan iig wat meer dwingen om zich aan te passen door gewoon bepaalde regels te stellen en een mooi begin zou zijn om niet van die lelijke oosterse moskeen te gaan lopen bouwen in ons mooie kikkerlandje.

Johny zei:
Waar het mij om gaat is dat de Islam ongeveer haaks staat op de westerse samennleving. Mensen moeten zelf weten wat voor godsdienst ze hebben, maar moskeen passen nou eenmaal niet in het straatbeeld hier. Op het moment dat wij dit toelaten geven wij die mensen in principe groen ligt om zich niet aan te passen.

En het blijkt ook nog op een aantal plaatsten een broedplaats van het kwaad te zijn. Op een gegeven moment moet je maatregelen nemen. Beter maatregelen dan het nog een aantal jaren door laten gaan tot er echt oorlog uitbreekt hier. Die maatregelen zullen niet voor iedereen even leuk zijn, maar ze zijn gewoon nodig.

De Nederlandse overheid moet er NU de bezem doorheen halen. Wachten we hier nog 10 jr mee dan zitten we nog met veel grotere problemen.

Het is toch gewoon genant als je kijkt hoe de meeste islamitische landen en mensen tegen onze "vrije" landje aankijken. Er wordt gewoon over ons heengezeken. We moeten dit NU een halt toe roepen!!

idd .. nu moet het stoppen... en niet over 10 jaar... maar ik vind dit erg radicaal..

Waarop basseer jij dat de Islam haaks op de westerse cultuur staat..
omdat het toevallig alleen in Azie en Afrika in grote getallen wordt gevolgd..

Een gebouw is een gebouw.. ondanks welk nut ze dienen..

Oke, de broedplaatsen moeten worden gecontroleerd... extreem intensief.. sluiten heeft geen nut want dan verplaatst het gepeupel zich.. en raak je de controle kwijt...

De extremen moeten er worden uitgehaald.. zelfs bij ene lichte verdenking..

Maar ga nu niet rasistisch doen.. alsof ze allemaal slecht en verkeerd zijn.. er zitten gewoon moslims toe die wel ene kans verdienen...

de leeuw zei:
Dan kun je moskeen sluiten maar wat schiet je ermee op. Dan word het nog meer aan het zicht ontrokken en gaat het gewoon door.
Je kunt die mannen beter direct aanpakken.

Als je moskeen verbied kweek je in ieder geval een heel ander klimaat in een land met betrekking tot intergratie.

Johny zei:
Waar het mij om gaat is dat de Islam ongeveer haaks staat op de westerse samennleving.
Zo ook elke ander geloof uit de oudheid, christendom om maar eens wat te noemen...

Alle extremisten, alle fundamentalisten, die moeten met zijn allen op een eiland gaan zitten!

Laten we ze dan iig wat meer dwingen om zich aan te passen door gewoon bepaalde regels te stellen en een mooi begin zou zijn om niet van die lelijke oosterse moskeen te gaan lopen bouwen in ons mooie kikkerlandje.
Maar je kan ook Moskeen toelaten die er niet traditioneel uitzien, gewone gebouwen dus. Ik bedoel maar, zon verbod komt er toch nooit, dan beter voorstellen doen die aanvaardbaarder klinken.

Behappys-babe zei:
Maar ga nu niet rasistisch doen.. alsof ze allemaal slecht en verkeerd zijn.. er zitten gewoon moslims toe die wel ene kans verdienen...

Ik heb in mijn replies duidelijk gezegd dat het over een deel van die groep gaat. Maar het deel van die groep is nou eenmaal te groot in verhouding met andere groeperingen en nu zullen er maatregelen genomen moeten worden. Als je het op deze manier doet komt er mischien ook wat meer sociale controle uit het goede gedeelte van de groep.

En ga me alstjeblieft geen racist noemen. Racisme is rassenhaat, ik heb last van godsdienstenhaat en daar is helemaal niks mis mee Femke ;)

beseffen jullie wel dat ookal zouden er geen moskeen zijn.. zij echt wel tot elkaar komen..

maar behalve dat.. je bent toch vrij om te geloven wat jij wilt.. En als je daarbij moslim bent en naar de moskee wilt.. dan moet dat toegestaan zijn en kunnen..

dit alles staat los van criminaliteit en intergratie... dat zijn afzonderlijke aspecten.. die je afzonderlijk moet aanpakken en bekijken..

Als ze niet willen integreren... idd dan moeten ze opt**fen.. maar dat geeft onz niet het recht om hun geloofsopvattingen te ondermijnen...

Terug
Naar boven