Fitness Seller

Moeten moskeen verboden worden in NL??

Peiling Peiling Moeten moskeen verboden worden in NL?

• Ja

Stemmen: 42 47,7%
  • Nee

Stemmen: 22 25,0%
  • Nee, maar wel onder voorwaarden namelijk (verduidelijk in post)

Stemmen: 24 27,3%

• Totaal stemmers
    88
Hun geloof is tegen ons, tegen de westerse wereld. Dat is het probleem

Johny zei:
Ik heb in mijn replies duidelijk gezegd dat het over een deel van die groep gaat. Maar het deel van die groep is nou eenmaal te groot in verhouding met andere groeperingen en nu zullen er maatregelen genomen moeten worden. Als je het op deze manier doet komt er mischien ook wat meer sociale controle uit het goede gedeelte van de groep.

En ga me alstjeblieft geen racist noemen. Racisme is rassenhaat, ik heb last van godsdienstenhaat en daar is helemaal niks mis mee Femke ;)

ik heb de definitie al eerder geplaats.. maar racisme is het indelen van groeperingen in hokjes en erdan een vooroordeel over te hebben.. dus ook richting geloof.. en het was eigenlijk niet persoonlijk, dus dorry... karma ter verzachting.. k

De sociale controle zal nooit uit die groepen komen.. want dat is er al, alleen zullen zij het nooit aan ons (buitenstaandres) laten zien.. want zij komen voor elkaar op..

ik vind gewoon jou opinie te kortzichtig.. sorry

• Topic Starter Topic Starter
Behappys-babe zei:
beseffen jullie wel dat ookal zouden er geen moskeen zijn.. zij echt wel tot elkaar komen..

maar behalve dat.. je bent toch vrij om te geloven wat jij wilt.. En als je daarbij moslim bent en naar de moskee wilt.. dan moet dat toegestaan zijn en kunnen.....
Ik zeg ook niet dat je niet mag geloven wat je wilt. Ik wil gewoon dat er regels komen om er voor te zorgen dat er geen twee landen in een land onstaan wat nu wel aan het gebeuren is en hierdoor neemt het risico op oorlog toe, vooral als die twee "landen" zoveel van elkaar afwijken in waarden en normen. Het gaat erom dat je in een land regels steltwaardoor de orde en vrede behouden blijft. Ik vind het nu gewoon een punt om echt radicale maatregelen te gaan nemen.

Behappys-babe zei:
Als ze niet willen integreren... idd dan moeten ze opt**fen.. maar dat geeft onz niet het recht om hun geloofsopvattingen te ondermijnen
Dat is juist het probleem. Door hun geloof zo strikt te laten naleven (en dat doe je door ze hier alle vrijheid te geven) creeer je juist een situatie waarin zei niet willen integreren. Je geeft ze gewoon vrijuit de kans om hier precies door te gaan met wat ze daar ook doen. Omdat je zo twee verschillende werelden creert krijg je wrijvingen. Logisch.

Ik weet wel dat het niet kan, maar ik hoop van harte dat de BVD nou op het dak van ieder moskee staat en al de rotte oppels opruimd zonder dat iemand hier iets van af weet want dat is de oplossing als je het mij vraagt.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Behappys-babe zei:
ik heb de definitie al eerder geplaats.. maar racisme is het indelen van groeperingen in hokjes en erdan een vooroordeel over te hebben.. dus ook richting geloof..

ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie

Waarom denk je dat het RACisme is??

Racisme is haat of minachting jegens Ras, kan ik ook racisme hebben tegen voetballers ofzo???

Behappys-babe zei:
ik heb de definitie al eerder geplaats.. maar racisme is het indelen van groeperingen in hokjes en erdan een vooroordeel over te hebben.. dus ook richting geloof..
Nee, dat is discriminatie. Racisme is onderscheid maken op basis van uiterlijke kenmerken of afkomst. Het Groot Woordenboek der Nederlandse Taal is handig. Kijk het eens in.

[edit]
Damn Johny, je was me net voor. :)

Ik heb Nee gestemd.
Het is een absurd idee.
Als de moskee verboden zou worden vinden moslims wel andere plekken om te bidden.
Het zou niets uithalen, het alleen maar erger maken.
Wel moeten moskeen in de gaten gehouden worden, of er niet aangezet word tot haat e.d.

Het bijzondere onderwijs moet afgeschaft worden. Moslimscholen bevorderen absoluut niet de integratie.
Goed onderwijs op een openbare school haalt veel meer uit dan een verbod op moskeen.

Ik heb nee, maar wel voorwaarden gestemd. Ieder heeft het recht op z'n eigen geloof, maar nu worden moskeeen vaak gebruikt om radicale ideeen aan de man te brengen. Denk maar aan al die omstreden imams. Ik ben daarom voor verplicht Nederlands gesproken preken in moskeeen, dat helpt waarschijnlijk ook nog eens bij de integratie en bovendien vallen extremisten sneller door de mand.

Nee... ik vind dat onzin om moskeen te verbieden.. ten eerste is dat wettelijk niet verantwoord en moreel vind ik het ook niet kunnen... Ik ben van mening dat mensen hun godsdienst gewoon mogen uitoefenen.. Wat ik wel vind is dat er veel strenger opgetreden mag worden betreft WAT in die moskees gebeurd.. een moskee is om te biden en is geen thuishonk voor fundamentalistische radicale groepen... een moskee is om te biddeen en niet om mensen te werven voor terrorisme en plannetjes maken enz... enz...

Één ding mag je niet vergeten.. terrorisme bestrijd je niet met moskeen sluiten... want maken ze die plannetjes niet in moskeen dan maken ze wel bij iemand op zolder zonder dat er controle is...

Ik ben wel van mening dat er wel zorgvuldiger met deze kwestie omgegaan mag worden, ten eerste niet in elke straat een moskee laten bouwen... Naar mijn mening naar straal en bevolkingsdichtheid en ook de subsidies moeten drastisch herzien worden... Minder subsidie en controle wat er wordt gedaan in een moskee naast bidden... Alleen moskees laten bouwen die passen in het straatbeeld... beperkt laten bouwen.. niet overal en nergens een moskee laten bouwen...

Sorrie voor het mischien warrige text maar ik heb nu niet zoveel tijd dus heb het even snel geschreven... :cool:

ten eerste
/me vindt dat de dader vd moord op van gogh niet genoeg kan lijden

ten tweede
vinden jullie jezelf niet hypocriet?
waar waren al de veroordelingen op groenlinks toen volkert fortuyn doodschoot
werd toen ook iedereen die links, vegetarier, hippie, treehuggin' gereformeerd was ook voortaan schuinbekeken? werden ze ook gehaat wegens associatie? nee

deze moord was de spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen
ik weet begot niet wat er moet gebeuren om mensen te laten overeenkomen.
nog meer pijn & chaos, een burgeroorlog? no way
de zachte toer dan? jullie zagen allemaal het resultaat

/me kijkt naar de sterren en ziet hoe klein wel zijn

Geen moskeen verbieden.
Heeft niks met extremisme te maken.

Nee, mits ze onder strenge controle komen te staan.

BigNL zei:
Geen moskeen verbieden.
Heeft niks met extremisme te maken.

Nee goh was er niet van het jaar een publicatie over ene radicale Imam Mufit Mumi of hoe die ook heette die aan het hoofd van een moskee waar snode plannen werden uitgedacht ? :o

Ja zo kan ik er ook nog wel een paar.
Een moskee is een gebedshuis.
Dat er misbruik van word gemaakt wil niet zeggen dat het gelijk slecht is.
Het geloof word ook misbruikt maar dat wil niet zeggen dat ik geen geloof meer heb....

Rotte appels steken zo snel de rest van de fruitschaal aan,.. dat is zo verot. :(

Dat slaat nergens op.ben ik ook verrot dan? Niet alle christenen zijn toch verrot omdat er een paar fanatiekelingen tussen zitten die wat verkondigen? Nou dan.

Terug
Naar boven