Fitness Seller

Moeten moskeen verboden worden in NL??

Peiling Peiling Moeten moskeen verboden worden in NL?

• Ja

Stemmen: 42 47,7%
  • Nee

Stemmen: 22 25,0%
  • Nee, maar wel onder voorwaarden namelijk (verduidelijk in post)

Stemmen: 24 27,3%

• Totaal stemmers
    88
ERNESTO M. zei:
Je rekent weer een hele groep af op wat een kleine minderheid zegt of doet.....
Je hebt gelijk dat generaliseren dom is. Maar we spreken hier al lang niet meer over een kleine minderheid :)

Kleine minderheid??? Hou op met die onzin !!! Het is een groots probleem!!!

ERNESTO M. zei:

Leg me dan eens uit waarom we nooit last hebben van Italianen, Spanjaarden, Portugezen, Surinamers (dus niet die asociale antillianen), Chinezen, Polen, Indo's, Jappanners etc etc

Zou het toeval zijn dat het altijd marokkanen zijn?

Nou heel simpel NEE

Het aandeel Marokkanen is gewoon veel groter wat integreren moeilijker maakt, zeker omdat het ook geen lieverdjes zijn. Verder is de Islam een godsdienst waar vaker misbruik wordt van gemaakt als excuus voor terreur en fundamentalisme. Dat was vroeger in het christendom ook zo, alleen is het bij hun nu nog alijd bezig.

Neen, maar er moet natuurlijk een zekere controle zijn. Het argument dat je ze ginder niet zou moeten bouwen slaat zoals reeds gezegd nergens op. En op die manier zal je de rechtgeaarde moslim alleen maar in de richting van het fundamentalisme drijven. Mensen discrimineren omwille van hun geloof en niet hun daden, gaan we dan niet een 'klein' stapje terug in de tijd ?

Trouwens, wat al die scheldwoorden betreft, daar kan je natuurlijk wel eens wat negatieve karma voor krijgen. Zelf hou ik me er niet mee bezig, maar als je daar versteld van staat ? Sommigen mogen al blij zijn de regels redelijk soepel gehanteerd worden in deze discussies, want al ga ik zeker niet beweren dat iedereen die iets tegen de islam heft racist is, er zijn al zeker wat racistische uitspraken gedaan zonder gevolg.

ERNESTO M. zei:

Nee kerel, als je mijn post goed doorleest, lees je ook dat ik mij hierin richt tot de Marokkaanse jeugd dat zich met dergelijke misselijke wanpraktijken bezighoudt. Ik veroordeel dus niet de complete Marokkaanse bevolking.

Ikzelf vindt dat je van de oudere Marokkanen weinig last hebt, van de andere kant vraag ik me af hoe die jongeren aan die radicale opvattingen komen. :rolleyes:

Zolang als ik leef heb ik nog niet veel jonge Marokkanen zonder grote bek en agressief gedrag meegemaakt. En ik heb er aardig wat gekend.

Raistlin zei:
Neen, maar er moet natuurlijk een zekere controle zijn. Het argument dat je ze ginder niet zou moeten bouwen slaat zoals reeds gezegd nergens op. En op die manier zal je de rechtgeaarde moslim alleen maar in de richting van het fundamentalisme drijven. Mensen discrimineren omwille van hun geloof en niet hun daden, gaan we dan niet een 'klein' stapje terug in de tijd ?

Trouwens, wat al die scheldwoorden betreft, daar kan je natuurlijk wel eens wat negatieve karma voor krijgen. Zelf hou ik me er niet mee bezig, maar als je daar versteld van staat ? Sommigen mogen al blij zijn de regels redelijk soepel gehanteerd worden in deze discussies, want al ga ik zeker niet beweren dat iedereen die iets tegen de islam heft racist is, er zijn al zeker wat racistische uitspraken gedaan zonder gevolg.

Karma for you....

Leviathan zei:
Nee kerel, als je mijn post goed doorleest, lees je ook dat ik mij hierin richt tot de Marokkaanse jeugd dat zich met dergelijke misselijke wanpraktijken bezighoudt. Ik veroordeel dus niet de complete Marokkaanse bevolking.

Ikzelf vindt dat je van de oudere Marokkanen weinig last hebt, van de andere kant vraag ik me af hoe die jongeren aan die radicale opvattingen komen. :rolleyes:

Zolang als ik leef heb ik nog niet veel jonge Marokkanen zonder grote bek en agressief gedrag meegemaakt. En ik heb er aardig wat gekend.

Ik wil geen olie op het vuur gooien, maar het feit dat je van de oudere groep weinig last hebt, kent ook zo zijn oorzaken... Waarschijnlijk hebben die oorzaken meer met het hele probleem te maken dan we denken.

Raistlin zei:

ben ik het helemaal mee eens,

maar ik ook wel enige begrip voor stemmen die opgaan die genoeg hebben van de dialoog; omdat het een kwestie van tijd is voor er weer een gek geweld gebruikt. Mensen beoordelen op geloof ipv daden mag dan wel fout zijn, maar het volk wil niet wachten tot het volgende spreekwoordelijke kalf verdronken is. En om daaraan gehoor te geven en in te grijpen is geenszins makkelijk, maar vergt nou eenmaal vergaande maatregelen

Raistlin zei:

Ik weet niet of je op de hoogte bent van het aantal moskees in NL, maar het zijn er genoeg om van vrij tolerante instelling te kunnen getuigen.. Heeft dat ons verder geholpen ? Ik vraag me echt af waarom sommige mensen dit probleem niet onder ogen willen zien..

leGionellz zei:
Ik wil geen olie op het vuur gooien, maar het feit dat je van de oudere groep weinig last hebt, kent ook zo zijn oorzaken... Waarschijnlijk hebben die oorzaken meer met het hele probleem te maken dan we denken.

Dat zei ik al onder het motto van: jong geleerd is oud gedaan, of: zoals de ouden zongen, piepen de jongen.

leGionellz zei:
Ik vraag me echt af waarom sommige mensen dit probleem niet onder ogen willen zien..

Linkse opvoeding denk ik..... :cool:

Er zijn blijkbaar nog wereldverbeteraars die denken dat je slechts met dialogen de rotzooi uit de wereld kunt helpen

mss een idee om eerst eens wat radical imams uit te zetten?

leGionellz zei:
Ik weet niet of je op de hoogte bent van het aantal moskees in NL, maar het zijn er genoeg om van vrij tolerante instelling te kunnen getuigen.. Heeft dat ons verder geholpen ? Ik vraag me echt af waarom sommige mensen dit probleem niet onder ogen willen zien..

Inderdaad. Moslims zullen nooit kunnen beweren dat ze niet gastvrij zijn ontvangen in Nederland. Wij hebben al die jaren met de beste bedoelingen de mensen het land binnengelaten. En de meerderheid van de moslims gedraagt zich ook gewoon. Het is alleen jammer dat de moslimgemeenschap niet in staat is gebleken haar eigen rotte appels te verwijderen of tot de orde te roepen. Dat de gematigde moslims niet aan de bel trekken als ze radicale uitspraken om zich heen horen. Dat het uit de hoek van die honderdduizenden gematigde moslims zo stil blijft. Ja, je hoort af en toe wel een politiek korrekte woordvoerder van een moslimorganisatie de moord op van Gogh afkeuren, maar waar zijn de masale demonstraties van moslims tegen extremisme? Is zwijgen toestemen?
De moslimgemeenschap laat Nederland helaas geen andere keuze dan hard in hun gelederen in te grijpen. Dat de goeden daar ook onder zullen lijden moet zoveel mogelijk worden voorkomen, maar is denk ik helaas onvermijdelijk.

Poel van verderf...platbranden!

Wanneer een alloch een strafbaar feit pleegt, straf uit laten zitten en verwijderen naar het land van herkomst, dus geen Nederlandse paspoorten afgeven aan alloch's. Binnen een paar jaar betekent dat minder gevangenissen, minder politie nodig, lagere verzekeringspremie, minder afdracht aan WW-premie, minder alloch projecten binnen
gemeenten, minder verloedering in de grote steden en zo kan ik nog wel een tijdje door
gaan......... :)
De mensen die minder nodig zijn in de gevangenissen, bij de politie enz., kunnen worden ingezet in de zorg, die krijgt dan een kwaliteitsimpuls gezien de vergrijzing de komende jaren. Verder kan Nederland haar troepenmacht permanent met 250 man uitbreiden voor vredes operaties in bananenrepublieken waar fundies met baarden de boel opstoken. :evil2:
Prognoses wijzen uit dat met deze aanpak de criminaliteit in Nederland met 38% zal dalen en dat de welvaart met 11% zal toenemen, verder zal er meer sociale controle zijn (vooral richting alloch's) en zullen belangrijke normen en waarden waar Nederland
voor staat herstellen. Door de extra inzet aan manschappen voor vredesoperaties krijgt Nederland ook meer invloed binnen de NAVO enz. enz. :hedbang:
De alloch's die overblijven zijn dan ook echt van goede wil, staan voor vrede, hebben normen en waarden, en kunnen respect opbrengen voor een cultuur die 100 jaar voorloopt op de gemiddelde bananenrepubliek :coolnana: :laugh:
Nu alleen de uitvoering door de politiek nog ! :help:

Ik hoor veel mensen zeggen dat ze Nederland verlaten en gaan emigreren.
Ze begrijpen zeker niet dat ze op dat moment zelf ook vluchtelingen zijn. ;)

Dan maar hopen dat een land ze gastvrij opneemt.

Het probleem zijn de extreemisten en de politiek en we hebben het alleen maar over marokanen en moskeen. :D

Raistlin zei:

het feit dat mensen zulke woorden beginnen te gebruiken is omdat het zo hoog zit, man, van gogh is ritueel afgemaakt, geslacht, dan vind ik het niet verwonderlijk dat mensen hun op die manier uiten. het zijn gevoelens van walging en haat die naar boven komen, maw we zijn het kotsbeu, maar we mogen niks zeggen, mogen niks doen, weet je ik heb er respect voor dat de mod's het (tot nu toe) getolereerd hebben, hier doet men niemand kwaad met zich ééns af te reageren, wat moeten we anders, in een hoekje gaan zitten huilen? weet je ik vind eerder dat er moet opgetreden worden tegen mensen die begrip of sympathie hebben voor zo'n moordenaar, maarja vrije meningsuiting moet kunnen hé ( van één kant toch).

Greetzzz

twjunk zei:
het feit dat mensen zulke woorden beginnen te gebruiken is omdat het zo hoog zit, man, van gogh is ritueel afgemaakt, geslacht, dan vind ik het niet verwonderlijk dat mensen hun op die manier uiten. het zijn gevoelens van walging en haat die naar boven komen, maw we zijn het kotsbeu, maar we mogen niks zeggen, mogen niks doen, weet je ik heb er respect voor dat de mod's het (tot nu toe) getolereerd hebben, hier doet men niemand kwaad met zich ééns af te reageren, wat moeten we anders, in een hoekje gaan zitten huilen? weet je ik vind eerder dat er moet opgetreden worden tegen mensen die begrip of sympathie hebben voor zo'n moordenaar, maarja vrije meningsuiting moet kunnen hé ( van één kant toch).

Greetzzz
Het gaat niet alleen over wat er gezegd wordt, maar ook hoe. Tuurlijk zou er opgetreden moeten worden tegen iemand die sympathie voor de moordenaar heeft, maar ben je die hier al tegengekomen ? Is er hier iemand die uberhaupt ontkent dat het een smerige en laffe daad is ? En wat er dan over gezegd wordt mag dan misschien vrije meningsuiting zijn, maar sommige reacties lopen de spuigaten uit. En het is ook vaak een kwestie van hoe de dingen verwoord worden. Hoe aangeslagen je ook mag zijn, regels zijn regels. Maar kom, wou toch even die kanttekening maken die niemand anders leek te maken.

Terug
Naar boven