AndroidHealthClinic

Moeten moskeen verboden worden in NL??

Peiling Peiling Moeten moskeen verboden worden in NL?

• Ja

Stemmen: 42 47,7%
  • Nee

Stemmen: 22 25,0%
  • Nee, maar wel onder voorwaarden namelijk (verduidelijk in post)

Stemmen: 24 27,3%

• Totaal stemmers
    88
Jay Impol zei:
Hier hoef ik verder niks aan toe te voegen.

Ik ben niet tegen hun geloof maar als je een kerk in hun land bouwt
word ie diezelfde dag waarschijnlijk afgebrand.

Ja idd,.. vind ook dat ze zich moeten aanpassen.

Maar waarom zouden ze geen moskee mogen hebben,..ik heb al in een andere post gezegd dat een moskee opzich niks met extremisme te maken heeft.
En omdat we daar geen kerk mogen bouwen, mogen ze dat hier ook niet.
En wie wil daar of hier nog uberhaupt een kerk bouwen ???

Als we het hebben over aanpassen dan horen wij het voorbeeld te geven.

Ik wil me best een beetje aanpassen ookal is dit mijn land van herkomst,
maar af en toe lijkt het alsof we in marokko wonen ofzo. :S

Nee, ik denk dat ze beter kunnen blijven. Op die manier kan r veel meer toezicht blijven. Natuurlijk zullen ze hun plannetjes altijd wel smeden, of ze dat nou in de moskee of in een vochtige kelder ergens doen. Maar door te weten waar de moskeen zitten en wat er besproken wordt kun je denk ik het aantal jongeren wat overgehaald wordt tot extremisme wel beperken. Natuurlijk moeten de moskeen wel door de moslims zelf gefinancierd worden (en willen we ook graag weten waar dit geld vandaan komt). Verder moet het bekend zijn wat r allemaal gedaan en besproken wordt in die moskeen zoals ik al zei, om extremisme te vermijden.

Maar ik ben het wel niet eens met veel zaken in de islaam, homo-haat een vrouwonvriendelijke shit. Dus dat is weer een moeilijk punt. Kijk de islaam is, net als alle andere geloven, gewoon achterlijk naar mijn mening. Dat mensen hun leven geven aan deze bull crap zegt natuurlijk ook wel wat over iemand. 500 jaar geleden zou zoiets misschien nog wel acceptabel zijn maar tegenwoordig verwacht je toch eigenlijk wel van mensen dat ze wat verder denken dat een boekje waarvan ze de schrijver niet kennen. Die onzin uit de islaam is pas echt racisme, en dat is natuurlijk verboden in NL. Dusja, het overgrote gedeelte van wat r in de islaam behandeld wordt zou eigenlijk wel weer verboden moeten worden. Er zullen dus wel veel beperkingen moeten komen voor het versprijden van moslim geloof.

Van mij mogen ze wel verdwijnen.

Voor mij is het een principekwestie: probeer daar maar s een katholieke of christelijke kerk neer te planten.

Zoals Jay al zei: dan wordt ie waarschijnlijk meteen afgebrandt en jij erbij als je niet oppast.

Ik vind dat moskeën niet verboden mogen worden maar onder bepaalde omstandigheden.
In Nederland staat vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel. Dat betekend ook dat Nederlandse moslims ook die vrijheid hebben. Dat betekend ten dele dat er ook vrijheid van geloofsovertuiging mag zijn.
Echter, let wel, dit moet binnen de perken van de wet zijn en overeenkomen met de Nederlandse cultuur.

En ja ook ik vind dat de mensen hier naar toe zijn gekomen, en dat ze zich maar moeten aanpassen aan onze gewoonten.

The_Oak zei:
In Nederland staat vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel. Dat betekend ook dat Nederlandse moslims ook die vrijheid hebben.

Dat ben ik met je eens, helaas zijn er toch blijkbaar een hoeveelheid moslims die een ieder ander met een ander geloof, andere mening een Westerse kapitalistische ketter vindt.

Daar moet iets aan gebeuren, je kunt helaas niet aan de buitenkant zien wie er tot deze groep met extremistische gedachten behoort.

Rob G zei:
Nee, ik denk dat ze beter kunnen blijven. Op die manier kan r veel meer toezicht blijven. Natuurlijk zullen ze hun plannetjes altijd wel smeden, of ze dat nou in de moskee of in een vochtige kelder ergens doen. Maar door te weten waar de moskeen zitten en wat er besproken wordt kun je denk ik het aantal jongeren wat overgehaald wordt tot extremisme wel beperken. Natuurlijk moeten de moskeen wel door de moslims zelf gefinancierd worden (en willen we ook graag weten waar dit geld vandaan komt).

Nou, het voordeel van financieel bijdragen is dat je ook iets te eisen hebt. (bijvoorbeeld openbaarheid van een gebouw, dus iedereen (die zich netjes gedraagd) moet toegang krijgen... is met kerken ook zo, een kerk zal NOOIT zijn deuren voor iemand sluiten en zo hoort het met moskeeen ook te gaan.

Als je geen financiele steun geeft, dan moet ook gelijk alle financiele steun aan andere religies gestopt worden (anders zou het oneerlijk zijn).

Verder moet het bekend zijn wat r allemaal gedaan en besproken wordt in die moskeen zoals ik al zei, om extremisme te vermijden.

Maar ik ben het wel niet eens met veel zaken in de islaam, homo-haat een vrouwonvriendelijke shit. Dus dat is weer een moeilijk punt. Kijk de islaam is, net als alle andere geloven, gewoon achterlijk naar mijn mening. Dat mensen hun leven geven aan deze bull crap zegt natuurlijk ook wel wat over iemand. 500 jaar geleden zou zoiets misschien nog wel acceptabel zijn maar tegenwoordig verwacht je toch eigenlijk wel van mensen dat ze wat verder denken dat een boekje waarvan ze de schrijver niet kennen. Die onzin uit de islaam is pas echt racisme, en dat is natuurlijk verboden in NL. Dusja, het overgrote gedeelte van wat r in de islaam behandeld wordt zou eigenlijk wel weer verboden moeten worden. Er zullen dus wel veel beperkingen moeten komen voor het versprijden van moslim geloof.

wat er ook gezegd wordt, dit mag nooit ongrondwettelijk zijn uiteraard. (dus zaken als racisme, coïtusisme, etc kunnen daar simpelweg niet verkondigd worden en de rechters zijn ervoor om te bepalen of dat daadwerkelijk ook zo is.

Meer openheid dus en meer educatie (en niet alleen van allochtonen overigens)

Leviathan zei:
Van mij mogen ze wel verdwijnen.

Voor mij is het een principekwestie: probeer daar maar s een katholieke of christelijke kerk neer te planten.

Zoals Jay al zei: dan wordt ie waarschijnlijk meteen afgebrandt en jij erbij als je niet oppast.

100% mee eens!!

wazzup zei:
Meer openheid dus en meer educatie (en niet alleen van allochtonen overigens)

ff voor de goeie orde.. met de rest was ik het ook met je eens.. toevoeging op bovenstaande..

Ik ken de Islam niet, en de gedachte erachter ook niet.. en op het moment dat ik zou worden uitgenodigd voor "les" of een praatgroep om hun geloof en de cultuur die daar vanuit ontstaat, te leren kennen.. zou ik dat meteen doen..

waarom.. omdat ik de vrijheid tot geloof en geloofsovertuigingen erg belangerijk vind.. Ook vind ik het heel erg belangerijk dat er saamenhorigheid ontstaat onder de nederlanders, en dan ook alle nederlanders.. Het wordt tijd dat er geïntegreerd wordt, van alle bevolkingsgroepen en alle rassen..

Eigenlijk ben ik voor vrijheid van geloofsovertuiging, maar tegen de vrijheid van geloofsuiting want ik denk dat er door het uiten veel dingen mis gaan. Op basis hiervan zou ik eerst zeggen. Ja geen moskeen meer, waar ik bij kerken overigens het zelfde over denk.

Maar bij nader inzien zeg ik toch van nee omdat mensen met dezelfde overtuiging het recht hebben elkaar te ontmoeten en hun geloof in besloten kringen te uiten.

Ik vind het wel verkeerd dat er scholen zijn met een geloofsovertuiging zowel Islamitische als Christelijke. Je gaat naar school voor educatie en als je daarna meer over het geloof wilt weten, dan ga je maar naar de Moskee of Kerk.

Ik heb zelfs "cultuurgeschiedenis van het christendom" op school gehad, maar geen enkel woord op school (openbaar let wel) over islam, joden, boedhisme, etc. Dat waren andere tijden (20+ jaar geleden) en ik hoop maar dat ze tegenwoordig iets algemener op religies in gaan.

Arnie zei:
Maar bij nader inzien zeg ik toch van nee omdat mensen met dezelfde overtuiging het recht hebben elkaar te ontmoeten en hun geloof in besloten kringen te uiten.

helemaal mee eens

Arnie zei:
Ik vind het wel verkeerd dat er scholen zijn met een geloofsovertuiging zowel Islamitische als Christelijke. Je gaat naar school voor educatie en als je daarna meer over het geloof wilt weten, dan ga je maar naar de Moskee of Kerk.

Ik vind dat elke school tijd moet steken in het onderwijzen van godsdiensten.. zodat een ieder weet wat het voor een ander kan inhouden.. de hoe en de waarom leren kennen..

Als ik op het werk in de kantine zit.. en mijn handen in een sla om een gebed op te zeggen.. wordt je raar aangekeken, mensen aan je tafeltje die luidruchtig de raarste dingen vertellen.. duidelijk is dat er geen respect meer is voor degenen die wel geloven..

En met respect begint alles.. Respect voor je ouders, ouderen, leraren, werkgevers, collega's, vrienden...

Als ik iemand zie trainen.. en aan m kan zien dat hij echt tot het uiterste gaat.. krijgt hij van mij respect.. als hij dan een keer tegen mij zegt.. ik doe die oefening altijd zo, want blablabla.. dan probeer ik dat ook een keer, en bevalt het dan doe ik het voortaan altijd..
Als iemand naar mij toekomt en ik heb m nooit serieus zien trainen, ondanks welke theoretische kennis hij heeft.. dan luister ik niet naar diegene.. en ga gewoon op mijn eigen weg voort..

Dus met respect.. wordt de tolleratie.. de acceptatie.. en de samenhorigheid groter..

Ik vind dat elke school tijd moet steken in het onderwijzen van godsdiensten.. zodat een ieder weet wat het voor een ander kan inhouden.. de hoe en de waarom leren kennen..

Ben het zeker met je eens dat er op scholen onderwezen moet worden in verschillende godsdiensten zodat men leert respect voor een andere overtuiging te hebben. Maar als er alleen les in de Bijbel of Koran o.i.d. wordt gegeven vind ik dat verkeerd.

Ik snap 1 ding niet!

Veel moslims vluchten uit hun geboorteland omdat er daar oorlog is en geen vrijheid van meningsuiting. Dan komen ze hier en vervolgens probeert een x aantal ONS het recht van vrijheid op meningsuiting te ontnemen.

Hadden ze beter in eigen land kunnen blijven als het de bedoeling is om van de rest van de wereld ook een dictatuur te maken.

Leviathan zei:
Ik snap 1 ding niet!

Veel moslims vluchten uit hun geboorteland omdat er daar oorlog is en geen vrijheid van meningsuiting. Dan komen ze hier en vervolgens probeert een x aantal ONS het recht van vrijheid op meningsuiting te ontnemen.

Hadden ze beter in eigen land kunnen blijven als het de bedoeling is om van de rest van de wereld ook een dictatuur te maken.

Dat waar mee je opgegroeit en opgevoedt bent zal je de rest van je leven blijven toepassen...

de meeste oorlogsvluchtelingen zullen hier eerder zijn gekomen, om hun leven veilig te stellen dan dat zij hier zijn gekomen om hun recht op een vrije meningsuiting te garanderen.. ;)

verboden worden?.. ik snap niet eens dat ze in eerste instantie zijn toegelaten...

Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen de mensen die in hun eigen land bedreigd worden om hun levens wijze en/of visie en de mensen die om financiele oorzaken hier komen. De eerste groep is over het algemeen hoger opgeleid, de twede groep lager, de eerste groep past zich in mijn ervaring veel sneller aan (inburgering) aan de lokale situatie, de financiele vluchtelingen willen het liefst terug, maar kunnen het het niet (financieel) en proberen dan maar de omstandigheden waar ze voor gevlucht zijn hier te herscheppen.

Thatcher zei altijd:

'As long as there are no churches in their country, no mosq will come in ours! :bow: :thumbs:

(Thatcher, ook wel The Iron Lady genoemd, was jarenlang prime minister van Engeland)

wazzup zei:
Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen de mensen die in hun eigen land bedreigd worden om hun levens wijze en/of visie en de mensen die om financiele oorzaken hier komen. De eerste groep is over het algemeen hoger opgeleid, de twede groep lager, de eerste groep past zich in mijn ervaring veel sneller aan (inburgering) aan de lokale situatie, de financiele vluchtelingen willen het liefst terug, maar kunnen het het niet (financieel) en proberen dan maar de omstandigheden waar ze voor gevlucht zijn hier te herscheppen.

De eerste groep.. echte vluchtelingen.. berusten erin dat ze niet terug kunnen..

de tweede groep.. de gelukszoekers.. zijn meestal te lui om te werken en zijn hier alleen om de staat uit te melken.. zij willen niet inburgeren.. alleen maar een uitkering ontvangen voor het niets doen..

DBC01 zei:
Thatcher zei altijd:

'As long as there are no churches in their country, no mosq will come in ours! :bow: :thumbs:

(Thatcher, ook wel The Iron Lady genoemd, was jarenlang prime minister van Engeland)

ijzersterk :thumbs:

you must spread some .........
better luck next time

Terug
Naar boven