MuscleMeat

Mogelijk te kort aan patat in Nederland!

Peoples

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
Nederland dreigt dit jaar met een tekort aan patat te maken te krijgen. De aardappeloogst van dit jaar valt erg tegen, waardoor telersorganisatie North-Western European Potato (NEPG) meldt dat er wel eens een te weinig grote, voor frites geschikte aardappelen zouden kunnen zijn.

De aardappeloogst van dit jaar is volgens NEPG zo'n 10 tot vijftien procent lagen dan het gemiddelde van de afgelopen jaren. De oorzaken hiervan zijn de (plaatselijk) overvloedige regenval of juist langdurige droogte. Door de recente overvloed aan regen zouden de schattingen nog wel eens slechter kunnen uitvallen.

Behalve Nederland zullen ook andere landen in Noord-West-Europa met een tekort te maken kunnen krijgen. De NEPG vertegenwoordigt aardappeltelers in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië. Wellicht zullen snackbarhouders dit jaar dus andere producten moeten aangrijpen om hun grote hoeveelheden mayonaise kwijt te kunnen.

(bron:fok.nl)

Hoe moet dat nou met de Belgen als nummer 1 patattekesland ter wereld??

Patat? :roflol: Friet bedoel je. Ik eet toch niet zoveel friet van de frituur, dus I don't care. :p

eh ja, wat moeten we met dat nieuws, alsof we hier allemaal friet vreten :rolleyes:

Ik denk dat er nog aardig wat patat gegeten wordt door de breezertjes die hun dagen slijten in de snackbar.

ik betaal nog steeds 25eurocent per kg aardappelen

terwijl ze in de winkel 1euro kosten :eek:

• Topic Starter Topic Starter
Precies, gewoon rechtsreeks van de boer.... Koop meestal in bulk 25 kilo!

koetje zei:
you call that big

this is big :D

ons gezin gebruikt +- 250 kg aardappelen per jaar

Een kudde koeien bestaat al gauw uit 25 koeien!! :D

Wij zijn maar met z´n 2en waarvan alleen ik aardappelen eet!!

Het is friet.

Whahaha daar is onze über Brabo weer!! :D

Dat wordt dus een slecht jaar voor powerlifters...

Bij ons thuis eten ze een 4tal dagen per week aardappelen (geen friet) en in België doet bijna iedereen dat dus een tekort bij een algemene slechte oogst is toch niet zo'n verrassing...

Terug
Naar boven