AndroidHealthClinic

Mondiale angst voor radioactief eten uit Japan

Sofiane

Competitive Bodybuilder
Waardering
181
Lengte
1m83
Massa
83kg
Vetpercentage
11%
De Verenigde Staten hebben groenten en onbewerkte melk uit vier prefecturen in de omgeving van de Japanse kerncentrale Fukushima I in de ban gedaan om radioactief voedsel te weren. Dat gebeurde kort nadat de Japanse autoriteiten waarschuwden om elf groentensoorten met een "drastisch" verhoogde hoeveelheid radioactieve deeltjes niet meer te eten.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het gaat onder meer om broccoli, bloemkool, koolsoorten en bladgroenten. Eerder werd al bekend dat onbewerkte melk radioactief besmet was. Ook in kraanwater in omgeving van de kerncentrale is een te hoge concentratie radioactieve deeltjes gemeten. En ook zeewater is besmet.

Volgens de Japanse premier Naoto Kan is het eten van 100 gram radioactieve groenten tien dagen lang gelijk aan de hoeveelheid radioactiviteit die men jaarlijks binnenkrijgt op natuurlijke wijze. Radioactief voedsel smaakt of ruikt niet anders dan normaal.

De effecten van de nucleaire crisis hebben echter ook al effect op Japanse supermarkten en restaurants in heel Azië, die sinds 11 maart, de dag van de beving en tsunami in Japan die de nucleaire crisis veroorzaakten, stellen minder te verkopen. Steeds meer Aziatische landen testen het voedsel dat uit Japan wordt geïmporteerd.

Er komt nog steeds straling vrij uit de kerncentrale. Enkele reactors worden gekoeld met zeewater om een mogelijke meltdown te voorkomen, maar werkzaamheden bij reactor 2 liggen stil wegens een te hoog stralingsniveau. (anp/adb)

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/9736/Aardb...e-angst-voor-radioactief-eten-uit-Japan.dhtml

sinds ik radioactieve groenten eet...

kan ik plassen zonder het licht aan te steken 's nachts

Ik denk dat dat hele gezeik met die centrale nog wel een naar staartje gaat krijgen. Het is een vrij trots land en ze zeggen niet graag dingen die fout zijn gegaan. Het fijt dat ze dit toegeven vind ik al heel wat.

het kraanwater is giftig voor kinderen maar voor volwassenen kan het geen kwaad ???

Voorlopig maar ff geen zeewier eten.

Ik blijf gewoon eten, dood ga ik toch wel een keer.

Ik ben ooit een paar keer ingespoten met radioactieve vloeistof (medisch), maar nog geen negatieve bijwerken kunnen traceren.
Een beetje licht geven in het donker zou wel handig zijn als je aan het hardlopen bent :D

De manier waarop je doodgaat is een andere zaak, pijn kan een b*ch zijn ;) -1

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Naja, de mens moet zichzelf toch een keer vernietigen.
Dit helpt weer mee, het zal allemaal wel weer verdunnen in onze ozon en aarde, maar het zit er wel weer...

Naja, de mens moet zichzelf toch een keer vernietigen.
Dit helpt weer mee, het zal allemaal wel weer verdunnen in onze ozon en aarde, maar het zit er wel weer...
Durp, geef je nou toe dat je eigenlijk niet helemaal een idee hebt waar je het over hebt of...:p

Radioactief kraanwater kan gevaarlijker zijn voor kleine kinderen omdat de weerstand laag is tegen de drastische effecten die radioactiviteit in je lichaam kunnen hebben. Celdeling is ook hoger dan bij volwassen, meer kans op mutaties in de cellen etc. Hoewel ik het sowieso niet zou drinken:p

En doodgaan door directe radioactiviteit lijkt mij toch wel een van de meest gruwelijke dingen die je kan overkomen. Maar dan moet je wel achterlijk zijn om nu in een klap een paar KG van die groenten achter elkaar op te vreten.

hoe weet je dan of je groenten uit japan hebt

Kindertjes hebben minder massa dus kunnen minder gif aan dan volwassenen. Miss is dat het? Kijk maar naar als je een kind alcohol geeft gheghe..
Radioactiviteit is geen 'gif'. Ik heb al het een en ander hierover gezegd in mn post. Massa heeft er niet veel mee te maken denk ik.

Kindertjes hebben minder massa dus kunnen minder gif aan dan volwassenen. Miss is dat het? Kijk maar naar als je een kind alcohol geeft gheghe..

ja daag or, straling is gewoon slecht voor een volwassenen en kinderen alleen zullen kinderen eerder simptonen vertonen denk ik

ik vind groenten uit japan tog smerig .

ja daag or, straling is gewoon slecht voor een volwassenen en kinderen alleen zullen kinderen eerder simptonen vertonen denk ik
Denk dat de celdeling/DNA-beschadiging bij kinderen iets kritischer is.

Maar voor ons BB'ers ook want wij willen groeien :haar:!

Terug
Naar boven