Fitness Seller

Monster energy drank

200kcal per blik ... djees, daar eet ik mij wel wat kip met rijst voor.

Gisteren de lo-carb's gehaald. Waren in de bonus bij de appie (€ 0,49)

100ml / 9kcal

ik wou die nooit proberen omdat ik dacht dat het ongeveer het zelfde als redbull was.

maar wat zit er nou in wat die energie geeft ik zie het niet

Supercharge ftw!

is wel lekker die gele

Die troep smaakt naar taxi met zonnebrandcreme :S
.. vet ranzig .. Gelukkig hebben ze bullit nu ook in halve liters :D

heb de gele en de groene eens gedronken en ze smaken beide walgelijk goedkoop. precies redbull waarin gepist is. bah, weg ermee !

groene is te doen, gele hoor ik nt veel goeds van :)

d8 een 50kcal/100ml dus in een blik 250 kcal :D

zit ook l-carnitine in.

Waar is de goeie oude tijd?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat kost het ongeveer bij de AlbertHein?

wel duur, als je het voor de energie doet kun je net zo goed een NO supplement nemen.

Cafeine tabs bij xxlnutrition, 250mg per tab :D

Bullet-Light, als je bang bent voor suikers en redbullprijzen. Weet niet of die in grotere maten komen dan 250ml...kom niet zovaak in supermarkten :)

Dronk die troep eerder ook altijd, krijg er veel energy van als je dan paar dagen niet pakt ga je je weer moe voelen, drink nu geen cafeïne meer en voelt stuk beter :)

Dranken met de grootste hoeveelheden cafeïne zouden ook op het etiket moeten waarschuwen voor potentiële gezondheidsrisico’s. Uit het rapport van Griffiths blijkt namelijk dat tussen 2002 en 2004 maar liefst 41 gevallen van een overdosis cafeïne zijn gemeld door het drinken van energie drank. Uit een andere studie kwam naar voren dat er diverse nare symptomen kunnen optreden, waaronder misselijkheid en braken, een hoge bloeddruk, rillingen, duizeligheid en een verdoofd gevoel. Bovendien kan het mixen van energiedrank met alcohol gevaarlijk zijn. Iemand kan denken minder gedronken te hebben dan in werkelijkheid het geval was. Er ontstaan zelfs levensbedreigende situaties als een persoon van mening is dat autorijden in deze toestand geen probleem is. Ook vreest Griffiths dat de dranken de eerste stap kunnen zijn naar het gebruik van andere stimulerende middelen.

De energiedrank industrie is niet erg onder de indruk van de bevindingen van Griffiths. De meeste fabrikanten gaan verantwoordelijk om met de productie van de dranken. Slechts een enkeling brengt zijn producten aan de man met ongeoorloofde benamingen (zoals ‘Cocaïne’). Ook brengen de producenten tegen Griffith in dat de meeste ‘normale’ energiedranken evenveel cafeïne bevatten als een kop koffie, soms zelfs minder. Als de vermelding van de hoeveelheid cafeïne verplicht is voor energiedranken, zou dit volgens hen ook voor het kopje koffie in de cafetaria moeten gelden.

Ongezond of niet: het is onwaarschijnlijk dat de energiedrank door deze discussie aan populariteit zal moeten inboeten. Toch is het niet onbelangrijk om stil te staan bij de negatieve effecten die in de onschuldige blikjes schuil kunnen gaan. Drink ze daarom met mate, dan weet je zeker dat je aan de veilige kant zit.

Zitten goede dingen in maar ook weer een boel rommel, ik vermijd het dus maar.

Ik vind het geen verschil met Red bull.

Terug
Naar boven